Site icon מקומון רמת גן

המדריך לקניית טבעות אירוסין

קניית טבעת אירוסין היא אירוע מרגש במיוחד. זו החלטה שמעידה על זוג שמחליט לבוא בברית הנישואין ולהקים בית ומשפחה.רוב טבעות האירוסין נרכשות על יד בן הזוג כהפתעה לאישה, וניתנות במעמד הצעת הנישואין עצמה. זוהי מחווה מאד רומנטית.לפניכם כמה טיפים חשובים בנושא טבעות האירוסין והיהלומים, שכדאי לכם לדעת לפני שאתם יוצאים לקנות את טבעת האירוסין החלומית.

  1. מקום הרכישה
    לפני שאתם שוברים את הראש בנושא עיצוב טבעת האירוסין, כדאי להחליט איפה כדאי לקנות. יש הרבה חנויות תכשיטים, ואתרי אינטנרנט שמציעים מגוון מאד גדול של טבעות, ואפשר לעיתים ללכת לאיבוד. כשאתם בוחרים את המקום בו תרכשו את הטבעת שימו לב לכמה דברים:
    * האם החנות נותנת לכם אחריות על הטבעת?
    * במקרה ויהיה צורך בתיקון, האם החנות תעשה את זה בחינם?
    * האם יש לכם אפשרות לשנות מידה של הטבעת במקרה הצורך?
    * האם יש לכם אפשרות החלפה או החזר כספי במקרה הצורך? (כדאי לדעת שלפי חוק הצרכן בישראל, אין חובת החזר כספי על תכשיטים מעל 3000 שח).

* האם החנות שממנה אתם רוכשים היא אמינה? מה הותק שלה?

  1. הטבעת עצמה

יש היום בשוק המון עיצובים של טבעות אירוסין שונות. החל מטבעות אירוסין קלאסיות המשובצות יהלום אחד, ועד לטבעות אירוסין בעיצובים שונים ומיוחדים. לכל אחת יש את הטעם שלה בכל מה שקשור לתכשיטים.

הבחירה הראשונה שיש להחליט היא – איזה צבע זהב – צהוב או לבן.

אין כללים לגבי צבע הזהב. פעם היה נהוג לקנות רק טבעות אירוסין לבנות, אולם היום הזהב הצהוב הפך להיות מאד אופנתי. צבע זהב לטבעת זה ענין של טעם אישי. רוב הבחורות יעדיפו את טבעת האירוסין שלהן בהתאם לתכשיטים שיש להן. לכן אם אתה הולך לקנות את טבעת האירוסין לבד, בדוק איזה תכשיטים יש לחברה שלך, וכך תוכל לדעת איזה צבע זהב לקנות לה.
הבחירה השניה היא – עיצוב הטבעת – משהו קלאסי או משהו מיוחד.
גם בנקודה הזו זה ענין של טעם אישי, וגם פה אפשר לדעת את טעמה של הבחורה לפי התכשיטים שהיא עונדת ביום יום. במידה והיא אוהבת תכשיטים רהבתנים, במקרה והיא פשינסטית שאוהבת דברים מיוחדים – קנה לה טבעת אירוסין מיוחדת. יש המון עיצובים של טבעות אירוסין מיוחדות .
במקרה והחברה שלך אוהבת דברים קלאסים ופשוטים, רכוש לא טבעת אירוסין סוליטר – טבעת אירוסין המשובצת יהלום מרכזי בלבד, בלי הרבה עיטורים.
תמיד תוכל להעזר בחברותיה, או בנות משפחתה, בשביל לנחש את הטעם של חברה שלך בכל מה שנוגע לתכשיטים.

צילום עמיעד טאוב
  1. היהלום בטבעת האירוסין

היהלום המרכזי המשובץ בטבעת הוא בדרך כלל הנתח היקר ביותר בטבעת האירוסין.

מחיר היהלום מורכב מארבעה פרמטרים עיקריים –

עוד שני דברים שמשפיעים על המחיר היהלום:
* הצורה שלו –  נכון שרוב טבעות האירוסין משובצות יהלומים עגולים, אולם כדאי לדעת שיש גם את האפשרות לבחור טבעת אירוסין בשיבוץ יהלום בצורה שונה – מרובע, אובלי, טיפה וכדומה. יהלומים עגולים יעלו יותר מאשר יהלומים בצורה אחרת עם אותם המאפיינים.

מכיוון שישנם כמה מכונים שונים ברחבי העולם, גם סוג התעודה שאתם מקבלים עם היהלום משפיעה על המחיר שלו. לדוגמא – יהלום עם תעודה גמולוגית של המכון האמריקאי GIA יעלה יותר מאשר יהלום עם תעודה אירופאית EGL אשר עם אותם הנתונים בדיוק.

הכי חשוב לזכור לעשות את מסע רכישת טבעת האירוסין עם הרבה כיף והנאה. טבעת אירוסין היא יותר מתנה רגילה. היא מייצגת שלב מאד חשוב בזוגיות שלכם, והיא תלווה אתכם לאורך כל חיי הנישואין שלכם.

שיהיה במזל טוב.

המידע באדיבות דיימונד ספינקס – טבעות אירוסין מהבורסה

Exit mobile version