Site icon מקומון רמת גן

המאבק באלימות נגד נשים: בניין העירייה הואר באדום

רמת-גן מציינת את יום המאבק באלימות נגד נשים ובניין העירייה הואר בצבע האדום, בסימן "לא עוד". במהלך השנה מקודמות ברמת גן מגוון יוזמות לסיוע ומיגור תופעת האלימות נגד נשים, כמו סדנאות לקוסמטיקאיות לזיהוי מקרי אלימות בקרב הלקוחות והרצאות יזומות בנושא. כרמל שאמה: "אסור לנו לתת לתופעה הפסולה הזו להרים את הראש".

בכל שנה בישראל נרצחות עשרות נשים בישראל על רקע אלימות במשפחה. התופעה קיבלה תהודה חזקה בתקופת הקורונה כשהמקרה הבולט ביותר ברמת-גן היה של מאיה ווישניאק ז"ל שעל פי החשדות, נרצחה על ידי בן זוגה, בזמן ששהו בדירתו בעיר רמת-גן.

המחלקה למעמד האישה ושוויון מגדרי, בראשות חברת המועצה עו"ד חיה מנע, פועלת להעמקת המודעות הציבורית-מגדרית, עידוד נשים ליציאה לפעולה ואקטיביזם קהילתי עירוני.

המחלקה פועלת בשוטף לפיתוח ערוצי קידום אישיים וקבוצתיים לנשים ובין היתר התקיימו ימי הכשרה ייחודים בשיתוף עם עמותת רוח נשית וחברת 'חוה זינגבוים' לקומסטיקאיות רמת-גניות, בהם למדו הקומסטיקאיות לזהות סימני אלימות בחיי לקוחותיהן. הבחירה בקוסמטיקאיות נעשתה על בסיס העובדה כי אלו יוצרות קשר עמוק, רציף וקרוב מול לקחותיהן ולאור היכולת שלהן לזהות סימנים מקדימים של אלימות ולסייע למגר את התופעה.

בניין עיריית רמת גן
בניין עיריית רמת גן נצבע אדום. צילום: עופר חן

בנוסף, המחלקה מקיימת סדנאות הגנה עצמית וחיזוק הביטחון העצמי לנשים ונערות ברחבי העיר, שמשלבות באופן חווייתי תכנים משמעותיים עם כלים פרקטיים לחיזוק, העצמה אישית והתמודדות עם אלימות וחציית גבולות.

באתר העירוני מוצע לנשות העיר מידע על מוקדי סיוע וסימני אזהרה המעידים על פוטנציאל למערכת זוגית אלימה ובקרוב יחולקו דפי מידע בנושא בשכונות העיר.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן נמצאת בראש החזית במאבק כנגד אלימות נגד נשים. אסור לנו לתת לתופעה הפסולה הזו להרים את הראש ועלינו לפעול בכל הכוח בכד למגר אותה מהיסוד. לצערי אנו עדים לעלייה במקרים ובסיפורי האלימות בזמן הקורונה. מחובתנו להיות ערים למצוקה של האמא, האחות, החברה או השכנה ולדעת להרים דגל אדום בזמן ולדווח. זה הוא מאבק חוצה מגדרים שצריך לעמוד בראש סדר העדיפויות. לצד קידום שוויון מגדרי והענקת כלים להעצמת הנשים בעיר, אנו פועלים בכדי להעניק סיוע לעמותות וארגונים בכדי למגר את תופעת האלימות נגד נשים".

Exit mobile version