Site icon מקומון רמת גן

הכל אודות בדיקה גנטית לסרטן

המחלה של העידן המודרני היא כמובן סרטן, ולכן טבעי שכולנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להימנע ממנה. עם זאת, מובן שיש גם דברים שלא באמת נמצאים בשליטה שלנו. מה שכן השתנה בתחום הרפואה ובהתמודדות עם המחלה הזאת, זו האפשרות לעבור בדיקה גנטית לסרטן. לכן, במידה וגם אתם רוצים לקבל מידע משמעותי בנושא הזה, בהתאמה אישית לנתונים שלכם, אתם צודקים ולא כדאי לוותר על כך. אם חיפשתם רופאה מובילה בתחום הגנטיקה שאליה כדאי לפנות, הכירו את פרופ' ציפי פליק-זכאי. היא מנהלת את המכון לגנטיקה של האדם במרכז הרפואי לגליל בנהריה והיא תוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך בכל מה שקשור לבדיקות גנטיות וניתוחן.

מתי בדיקה גנטית לסרטן כדאית?

ראשית, כדאי לדעת שכמעט כל אחד מאתנו מוזמן ויכול לעבור בדיקה גנטית לסרטן. שנית, יש מקרים שבהם הכדאיות לעבור בדיקה כזאת עוד יותר גדולה. למשל, אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון בגלל היסטוריה משפחתית שקשורה לסרטן או אנשים שחיים באופן החושף אותם לגורמי סיכון לסרטן. לדוגמה, אנשים שעובדים בקרבת חומרים מסוכנים וכדומה. עוד קבוצה שמוזמנת להגיע ולעבור בדיקה גנטית לסרטן היא כמובן קבוצת האנשים שכבר חלו בסרטן בעבר. במקרה כזה הבדיקה יכולה לתת תמונה לגבי ההסתברות לסבול שוב מאותה מחלה ולכן יש לכך חשיבות.

למה כדאי לבחור במרכז רפואי מוביל לצורך בדיקות כאלה?

בין אם אתם חושבים לעשות בדיקה גנטית לסרטן ובין אם תרצו לעבור בדיקות גנטיות אחרות, ברור שצריך לבחור מרכז רפואי מתאים. אומנם את הבדיקות עצמן ניתן לעבור בלא מעט מקומות, שכן מדובר על בדיקת דם פשוטה, אך מה שחשוב זה הניתוח של תוצאות הבדיקה. לכן יש טעם לברר ולהבטיח שאתם פונים אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש. השאלה מה יעלה מהבדיקה ואיך להתמודד עם התוצאות היא לא תמיד פשוטה. לכן, אם תוכלו לפחות להבטיח שאתם נעזרים ברופאים הכי טובים שיש, מה פתאום שתוותרו על כך? בדיקות גנטיות הן עולם ומלואו והן דורשות מומחיות ספציפית ביותר, כך שרצוי לפנות אל מרכז מקצועי ומוביל בתחום הזה.

Exit mobile version