Site icon מקומון רמת גן

היסטוריה בר"ג: הונחה אבן הפינה להקמת קרית המוזיאונים החדשה

הנחת אבן הפינה להקמת קרית המוזיאונים. צילום: דימה דורף

הקריה צפויה להפוך אבן שואבת לתיירות ישראלית ובינלאומית ראש העיר, ישראל זינגר, אמר בטקס: "אנו מגשימים את חזונו של קריניצי, שראה לנגד עיניו קריית אמנים משגשגת בר"ג"

רגע היסטורי בתולדותיה של העיר רמת-גן. לאחר שנים של עבודה מאומצת ומשולבת, הונחה אתמול (א', 25.2) אבן הפינה להקמת קריית המוזיאונים החדשה של העיר. הטקס נערך ברחוב אבא הלל 146 – מקום משכנו של מוזיאון רמת-גן הישן, שבימים אלה נבנה מחדש כחלק מקרית המוזיאונים החדשה. הקריה העתידית תאגד בתוכה, בנוסף למוזיאון רמת-גן, מספר מתחמי תרבות נוספים, כאשר בנוסף יפותח השטח הסובב את בית כהנא, כך שישמש כפארק ירוק וכמתחם לבית קפה ופנאי לתושבי האזור ומבקרי המתחם.

הנחת אבן הפינה להקמת קרית המוזיאונים. צילום: דימה דורף

ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, אמר בדברי הברכה שנשא בטקס: "אני מאמין שעם סיום הפרויקט ייהנו תושבי העיר ממתחם ייחודי, מבוקש ואיכותי אשר ימקם את רמת-גן בצמרת התרבות הארצית – ושהקריה החדשה תהווה אבן שואבת לאוהבי אמנות שיגיעו לכאן גם מחוץ לארץ". עוד ציין ראש העיר שהנחת אבן הפינה היא בבחינת התגמשות של חזון שהחל עוד בימיו של ראש העיר הראשון של רמת-גן, אברהם קריניצי ז"ל, שראה לנגד עינו איך מכוננת הצפוני של העיר קריית אמנים פורחת ומשגשגת.

בטקס נשאו דברים רבים שבזכות פועלם קרם פרויקט קריית המוזיאונים עור וגידים – סגן ראש העיר ומחזיק תיק המוזיאונים, משה רווח; חבר הנהלת העיר, מוקי אברמוביץ', שהכסף לבניית הפרויקט הגיע בזכות החלטתו למכור את הדיוקן של מריה צייטלין תמורת 47 מיליון שקלים; ומנכ"ל החברה הכלכלית, קובי בן-עטר, שמוביל את הוצאתו לפועל של הפרויקט.

לכתבות נוספות במקומונט רמת גן:

גלעד שריר: “יש לפטר את הרב ולהפסיק את המימון לישיבת ההסדר”

אלפי תושבים נהנו מפורים שמח במיוחד: סיכום החג

Exit mobile version