Site icon מקומון רמת גן

היסודות של ייצור אבות טיפוס בתלת מימד וכיצד זה עובד

קרדיט - Canva

יצירת אב טיפוס בדרך המיושנת עשויה להיות תהליך ארוך ויקר. היום כבר קיימות שיטות חדשות לשיפור הליכי פיתוח המוצר. עם שיטות אלה, אתם יכולים ליצור אבות טיפוס זולים מבלי לוותר על האיכות. עבור כל דרישות אב הטיפוס שלכם, טכנולוגיית ייצור אב טיפוס תלת מימד היא בחירה אידיאלית.

אתם יכוילם לחסוך זמן וכסף על ידי שימוש באב טיפוס תלת מימדי, שפותח עולם של אפשרויות יצירתיות. יתר על כן, זהו תהליך ייצור יעיל וקל לביצוע. בנוסף, הדפסת אבות טיפוס בתלת מימד מאפשרת לכם להחיות את הרעיונות שלכם במהירות ובמחיר סביר.

אב טיפוס תלת מימדי- מה זה אומר?

ייצור אב טיפוס מהיר בתלת מימד כרוך ביצירת העתקים פיזיים של דגמים דיגיטליים בפרק זמן קצר. שכבות של חומר מונחות זו על זו כדי ליצור את הפריט הסופי. כל שכבה מייצגת חלק חתוך דק מהמוצר האולטימטיבי.

הליך ההדפסה התלת מימדית אינו מצריך כל חיתוך של חומר, בניגוד לשיטת הייצור המקובלת. בנוסף, הוא מאפשר יצירת צורות מורכבות עם פחות משאבים. קיימים שלושה סוגים עיקריים של הדפסת תלת מימד, כל אחד מותאם לדרגות דיוק שונות:

FDM- הבחירה הטובה והמשתלמת ביותר עבור ייצור אב טיפוס של הדפסת תלת מימד היא שיטה זו. השיטה משתמשת בהנחת שכבה אחר שכבה של חוטים תרמופלסטיים והיא פשוטה לתפעול.

SLS- ניתן ליצור אבות טיפוס מתכת ופלסטיק בשיטת הדפסה תלת מימדית זו. היא בונה אבות טיפוס שכבה אחר שכבה תוך שימוש באבקה, אשר מחוממת באמצעות לייזר.

SLA-  מיכל של שרפים נוזליים רגישים לאור משמש לבניית אבות טיפוס תלת מימדיים באמצעות טכנולוגיה זו. לאחר מכן עוזרים לשכבות המוצר להתקשות באמצעות קרינה אולטרה סגולה.  הליך זה מתבצע עד לסיום ייצור הדגם. עבור אבות טיפוס תלת מימדיים עם רמת פירוט גבוהה, זו הדרך המומלצת לייצור.

אב טיפוס מהיר בתלת מימד והיתרונות שלו

ישנם מספר יתרונות משמעותיים לשימוש בהדפסת אב טיפוס תלת מימדי על פני שיטות ייצור קונבנציונליות יותר, וכתוצאה מכך, אנשים רבים מתחילים להשתמש בה. הנה כמה מהיתרונות:

Exit mobile version