Site icon מקומון רמת גן

החזר מס לשכירים

כאשר שכירים משלמים יותר מס ממה שהם צריכים במהלך השנה, הם זכאים להחזרי מס. רבים מקטינים ראש בנושא אך הם לא מבינים עד כמה החזרי מס לשכירים הוא משתלם. אם לא ניצלתם את נקודות הזיכוי שלכם או שאפילו החלפתם עבודה במהלך שנת המס, תהיו זכאים להחזר! למה תהיו זכאים להחזר וכיצד ניתן לקבל אותו? המשיכו לקרוא:

קרדיט freepik.com

סיבות אפשריות לקבלת החזר מס לשכירים

כשכירים, אתם בטח מכירים את הסעיף בתלוש המשכורת שלכם שבו מצוין ההורדה לטובת רשות המיסים. האם שאלתם את עצמכם האם סכום ההורדה הוא נכון? מאחר ובמדינת ישראל חישוב המס נעשה לאחר ששנת המס מסתיימת באופן שנתי אך בפועל החיוב נעשה בכל חודש, יש הרבה מקום לטעויות, בכל מקרה של טעות בה חויבתם יותר ממה שהייתם צריכים, תהיו זכאים להחזר.

נקודות זיכוי

כל תושב במדינת ישראל זכאי לנקודות זיכוי, כלומר הטבת מס ששווה כסף. ניתן לצבור נקודות זיכוי כל עוד עומדים בקריטריונים שונים וככל שצוברים יותר נקודות זיכוי, משלמים פחות למס הכנסה, אפילו עד שהחובה למס הכנסה תהיה אפס.

תוכלו לקבל נקודות זיכוי בהיקף שונה אם אתם הורים לילדים, שגרים בעיר מוגדרת כפריפריה, סיימתם תואר אקדמי ואפילו אם סיימתם שירות מילואים. אם אתם זכאים לנקודות זיכוי ולא מימשתם אותן במהלך השנה, אתם זכאים להחזר מס.

מדרגות מס

במדינת ישראל, ככל שהשכיר מרוויח יותר, כך אחוז המס שעליו לשלם גבוה יותר. אחוזי המס נקבעים על פי מדרגות. חישוב תשלום המס נקבע לפי הכנסה שנתית צפויה בהתאם למדרגת המס המתאימה. אם החלפתם עבודה, אם יצאתם לחל\'\'ת או שפשוט הפסקתם לעבוד, יכול להיות שתהיו זכאים להחזר מס בעקבות חישוב שגוי של אחוז המס.

איך מקבלים את תשלום המס העודף?

על מנת לקבל החזרי מס, כל שכיר צריך להגיש בקשת החזר מס לשכירים מול רשות המיסים. כיום ניתן להגיש את הבקשה באופן פשוט וקל באתר רשות המיסים.

אל הבקשה יש לצרף תלושי שכר או טופס 106 מהמעסיק ואת כל המסמכים התומכים בעמדתכם. לדוגמה, אם נולד לכם ילד במהלך השנה ולא קיבלתם את ההנחה המגיעה לכם, צרפו צילום של תעודת זהות מעודכנת או את תעודת הלידה.

נציגי רשות המיסים יבדקו את הבקשה ואם תהיו זכאים להחזר, תקבלו אותו ישירות לחשבון הבנק שלכם.

עוד נקודות חשובות שכדאי לדעת

– ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה. זוהי עובדה משמחת במיוחד מאחר וסכומי ההחזר מצטברים והסכום שתקבלו יכול להיות גבוה מאוד.
– אם תרצו להגיש בקשה להחזר מס ליותר משנה אחת, תצטרכו להגיש בקשה נפרדת עבור כל שנת מס.
– סכום ההחזר שתקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם יהיה בתוספת של 4% הפרשי הצמדה וריבית.
– אם תגישו בקשה להחזר מס וימצאו כי שילמתם פחות ממה שהייתם צריכים, תצטרכו להשלים את התשלום החסר.

לסיכום, אסור לכם לוותר על החזרי המס

סכומי החזרי המס מצטברים ולכן משתלמים במיוחד. ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי אך אם תרצו להקל על עצמכם ולהבטיח בקשה חפה מטעויות, אינדיגו פיננסים היא הכתובת.

Exit mobile version