Site icon מקומון רמת גן

החבר של כרמל שאמה מואשם בהטרדה מינית – חברת המועצה דורשת לבטל את קריאת שם הרחוב על שמו

אנדראס רומר

אנדראס רומר. צילום: באדיבות עיריית רמת גן

לפני כשנה וחצי הודיע ראש העיר כרמל שאמה חגיגית על רצונו להעניק כבוד לחברו מתקופתו כשגריר לדיפלומט אנדראס רומר ולקרוא רחוב על שמו. לאחרונה התפרסמו חשדות חמורות לעבירות מין שביצע אותו שגריר באונסקו וחברת מועצת העיר חיה מנע דורשת – "יש לבטל את קריאת שם הרחוב על שמו, לאלתר".

מה שהתחיל לפני כחודשיים כשמועות ותחקירים בעיתונות המקסיקנית הפך בסוף השבוע האחרון לחקירה גלויה ואף להוצאת צו מעצר כנגד הדיפלומט המקסיקני, שגריר מקסיקו (לשעבר) באונסק"ו אנדראס רומר. על פי הפרסומים בתקשורת המקומית והבינלאומית התקבלו דיווחים על תלונות של עשרות נשים, לפיהן רומר תקף אותן מינית בביתו לאחר שהזמין אותן לפגישת עבודה.

חיה מנע (צילום: אילן בשור)

בעקבות ההתפחות בפרשה כשבסוף השבוע הוצא כאמור צו מעצר לרומר וכוחות אכיפת החוק במקסיקו מחפשים אחריו בחשד לביצוע עבירות אונס, הבוקר פנו אל כרמל שאמה ארגוני נשים ובהם גם חברת המועצה עו"ד חיה מנע על מנת לדרוש מכרמל שאמה את שינוי שם הרחוב שניתן לרומר לשם כבוד.

"הנצחת אדם שהוגשו נגדו אישומים בגין עבירות מין חמורות, במרחב הציבורי בעיר מעניקה לגיטימציה ציבורית לפוגעים, מוסיפה על כאבן של נפגעות תקיפות מיניות ואין לה מקום בעירנו רמת גן ובכל חברה מתוקנת שכבוד האדם הוא נר לרגליה," כתבה חברת המועצה עו"ד חיה מנע במכתב ששלחה לראש העיר. "אל לנו, כעיר וכחברה להאדיר את שמו של מי שבחר לרמוס את גופן, נפשן וכבודן של נשים" הוסיפה מנע במכתבה.

במכתב נוסף ששלחה אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל היא כותבת לכרמל שאמה: "הרף המוסרי המצופה מדמויות הזוכות לחיבוק והוקרה ממסדית חייב להיות גבוה מן הרף המשפטי-הפלילי, כך שגם אם טרם ישנה הרשעה פלילית אין זה ראוי כי רשות מקומית תוקיר את מי שיש כנגדו חשדות כה חמורים. וכך פעלה גם הטלויזיה המקומית במקסיקו, אשר פיטרה את רומס מתפקידו כפרשן בעקבות חשיפת האירועים הקשים".

"עלינו כחברה השואפת להיות חברה מתוקנת, להתנהל כשערך כבוד האדם הוא נר לרגלנו ואל לנו להאדיר את מי שבוחר לרמוס את כמודן, נפשן או גופן של נשים" הוסיפה סולציאנו.

כרמל שאמה ואנדראס רומר. צילום: באדיבות עיריית רמת גן

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "בעת קריאת הרחוב לא היה בדל חשד נגד פרופסור רומר. ברמת גן לא ישאר יום אחד רחוב על שם עבריין מין מורשע שפגע בנשים. חשוב להדגיש כי כרגע מדובר בחשדות בלבד, שטרם נחקרו ובטח לא הוכחו ושפרופסור רואמר מכחיש באופן מוחלט. בשנת 2016 הוכח שהרשויות במקסיקו הרשיעו את פרופסור רואמר בהעברת מידע סודי לישראל לשגריר ישראל (שאמה הכהן) והוא פוטר מעבודתו על בסיס האשמה חסרת בסיס ושכמובן מעולם לא קרתה".

"כל התפתחות בפרשה שכוללת תוספת של עובדות או ראיות תידון הנהלת העיר ותבחן את המשמעויות והאפשרויות המשפטיות.
חשוב להדגיש שמועצת העיר דנה בנושא וקיבלה את העמדה שכל עוד אין כתב אישום אין הדבר נכון לטלטל את תושבי הרחוב בשינוי נוסף של השם תוך האפשרות של זיכוי בעתיד ואז תעלה החובה המוסרית להחזיר את השם ולטלטל שוב את תושבי הרחוב".

Exit mobile version