Site icon מקומון רמת גן

ההיסטוריה של הטארוט

קלפי טארוט מהווים כיום את אחת השיטות הפופולאריות והמפורסמות ביותר לצורך הכוונת נשמתו של כל אדם בשבילי החיים ובראיית עתידו. בדומה לקריאה בכף היד, נומרולוגיה, אסטרולוגיה, ספר התמורות ואמצעים רוחניים נוספים שמטרתם היא להכוון את האדם בחייו. בחפיסת הקלפים ניתן למצוא 78 קלפים שמחולקים לקבועות: האקרנה קטנה והארקנה גדולה כאשר פירוש המילה הארקנה ביוונית הוא מסתורין וסוד.. בהארקנה הקטנה יש 56 קלפים ובהארקנה הגדולה יש 22 קלפים. פתיחה בקלפים הללו על ידי אדם שמכיר היטב את התחום ויודע כיצד לקרוא בהם, מעניקה לכל אדם לא מעט מידע אודות חייו ועתידו.

קלפי טארוט בעבר

קלפי הטארוט קיימים מאמצע המאה ה15 והם שימשו דאז למשחקים שונים כגון: טרוצ'יני. מדובר על משחקי קלפים שעדיין משחקים עד היום. במהלך השנים הקלפים החלו לשמש לצורך מטרות רוחניות ובשל כך, העיצובים שלהם השתנו ברחבי אירופה וכן, גודל החפיסות והחפיסות עצמן השתנו וצוירו קלפים מיוחדים עבור מטרות רוחניות. הקלפים הללו עוצבו בידי לא מעט אומנים. כיום הם משמשים למשחקים רק בחלק מהמדינות ואילו בארצות שדוברות אנגלית מדובר על קלפים שמשמשים לניחוש עתידות ולצורך הכוונה בלבד.

חלק מהמסתורין שקשור לקלפים הללו כרוך בכך שנטען כי הקלפים הגיעו ממצרים העתיקה. יש שטוענים כי הם מבוססים על ספר קדוש שנכתב על ידי כוהנים עתיקים מצריים. חשוב לדעת כי על אף שטכניקת לשאול את הטארוט מהווה טכניקה שהשתנתה במהלך השנים וכל קורא אימץ לעצמו סגנון ייחודי משלו, הקלפים עצמם לא עברו שינוי מהותי מאוד וניתן לראות קלפים מהעבר שהדימיון בינם לבין הקלפים כיום ניכר.

קלפי טארוט כיום

החפיסה הפופולרית כיום לקלפי טארוט היא חפיסה בשם: ריידר וויט אך כמובן שניתן למצוא גם חפיסות נוספות כגון: מלאכים, אושו, ציירים שונים ועוד. עד להופעת החפיסה של וויט רק הארקנה הגדולה הייתה מצוירת אולם וויט הביא איורים גם להארקנה הקטנה בקלפים. וויט עצמו היו סופר בתחום המיסטיקה. כאשר מדובר על פירוש קלפי טארוט , מדובר כיום על קלפים בעלי יכולת ניבוי בשאלות על נושאים עתידיים של כל אדם. יש קוראי קלפים מעין אלה אשר מאמינים כי העתיד קבוע מראש, ישנם אחרים שמאמינים שהרשות נתונה. בין אם מאמינים בזה או בזה, הם יכולים לראות בקלפים כלי להתפתחות האישית של כל אדם. הם רואים בקלפים אמצעי של היקום להראות לכל אדם את הדרך שלו להתמודד עם אתגרי החיים. הקלפים בעצם משמשים ככלי הכוונה ולא ככלי ניבוי ובאמצעותם ניתן לזהות את העוצמה הפנימית של האדם ואת האתגרים העומדים בפניו.

 

Exit mobile version