Site icon מקומון רמת גן

ההבטחה של כרמל שאמה הכהן: הארנונה למגורים בר"ג לשנת 2021 לא תעלה – ואפילו תרד

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, החליט כי הארנונה למגורים בר"ג לשנת 2021 לא תעלה כפי שמבקשת הממשלה, על פי נוסחת הארנונה הקבועה ולדבריו, אפילו תרד ותוזל באופן סמלי. עכשיו רק צריך למצוא את המקור התקציבי להחלטה הפופולארית.

ממשלת ישראל החליטה שעל הרשויות המקומיות לייקר את את הארנונה בשנת 2021 ב-1.1% בכדי לאזן את קופת העיר מול ההתייקרויות השונות. מדובר בהתייקרות הנקבעת עפ"י נוסחה מיוחדת של משרד הפנים לפיה בכל שנה מגלמת העלייה בארנונה את עליית התשומות ויוקר המחיה ומתן השירותים העירוניים.

ראש עיריית ר"ג, כרמל שאמה הכהן החליט שעל אף הצורך במימון השירותים המתייקרים לתושבי העיר, הוא יבקש לפטור את רמת גן מהעלייה במחיר הארנונה. "ברמת גן נמשיך להתייעל תוך כדי הגדלת הכנסות שלא מארנונה והקטנת הוצאות רכש תוך כדי ניקוי תופעות שליליות ומנהל לא תקין שירשנו, שעלו עשרות מיליונים בכל שנה," אמר כרמל שאמה.

"ראשית התחייבתי לכך בבחירות, שנית הארנונה לעסקים קיבלה התייחסות בצורת פטור לשלושה חודשים בעוד משלמי הארנונה למגורים לא זכו לשום הקלה, ולא פחות חשוב מכך הקורונה פגעה כמעט בכל בית וזו העת להפגין רגישות חברתית".

עיריית ר"ג. צילום: אביחי טבק

מועצות הערים אמורות עד סוף יוני לאשר את צו הארנונה על בסיס העדכון הממשלתי של ייקור בשיעור של 1.1%. לדבריו של שאמה הכהן הוא ימליץ למועצת העיר, בידיה הסמכות על צו הארנונה, לקבל החלטה דווקא להוזיל את הארנונה למגורים.

אמנם רק לעיתים רחוקות מאשרת הממשלה ומשרד הפנים לערים שלא לעדכן את גובה הארנונה בהתאם לנוסחה, ועוד פחות שכיח מקרים בהם משרד הפנים אישר הפחתה של הארנונה, אבל לכרמל שאמה זה לא מפריע לדבוק בהצהרה שלו ואף להמשיך בקו הפופוליסטי. "נצטרך כמובן להוכיח לממשלה מהיכן נביא את הכסף שיחסר ואם אצטרך לוותר על חלק משכרי כדוגמא אישית להתייעלות אעשה זאת." סיים שאמה הכהן.

Exit mobile version