Site icon מקומון רמת גן

הדו"ח החודשי על איכות המים של מי רמת גן נחשף – עד כמה המים שלנו נקיים ואיכותיים

תאגיד מי רמת גן מבצע בדיקות שגרתיות לאיכות המים, על פי הנחיות משרד הבריאות. מתוצאות הבדיקות בחודש מרץ עולה כי לא נמצאו חריגות באף אחד מהפרמטרים שנבדקו. כמו כן, גם בבדיקת טיב הצנרת, התגלה כי אין חריגות ולא אותרה נוכחות של ברזל, נחושת או עופרת

"ללא חריגות וללא נוכחות חיידקים שאינם אינדיקטורים" – כחלק מהנחיות משרד הבריאות וממדיניות השקיפות של תאגיד מי רמת גן, התאגיד ביצע את הבדיקות החודשיות לאיכות המים בחודש מרץ, וכעת מפרסם את ממצאיו לציבור. על פי הדו"ח החודשי, התגלה כי אין חריגות וכל הערכים שנבדקו תקינים.

על פי משרד הבריאות, התקן המיקרוביאלי למי השתייה הוא אפס חיידקים מסוג קוליפורם ב-100 מ"ל מי דגימה. על פי הבדיקה שביצעה מי רמת גן, כל הערכים נמצאו תקינים וכי לא נמצאו חיידקים מסוג קוליפורם. כמו כן, גם בחיבורי הצרכן וגם במתקני ההפקה בוצעו כל הבדיקות המתוכננות ולא נמצאו חריגות.

בנוסף לכך, על פי תקנות מי השתייה, טווח הכלור הנותר החופשי צריך להיות 0.1-0.5 מג"ל. על פי הדוח החודשי, גם בפרמטר הזה – כל הממצאים תקינים.

צילום: Pixabay.com

כמו כן, במתקני ההפקה נדרש ביצוע בדיקות לחיידקי הקוליפורם, הקוליפורם הצואתי, הסטרפטוקוק הצואתי וספירה כללית של חיידקים. בבדיקה שביצעה מי רמת גן עלה כי הערכים שדווחו תקינים. בבאר אחת דווח על נוכחות חיידקים שאינם אינדיקטורים, מדובר בערך ללא תקן. מתוך זהירות מונעת, ביצע התאגיד בדיקה חוזרת במתקן ההפקה וגם ברשת המים המסופקים, ונמצא כי הערכים תקינים ללא נוכחות חיידקים אלה.

כמו כן, הבדיקה החודשית מחייבת גם בדיקת טיב הצנרת. במהלך חודש מרץ, בוצעו 4 בדיקות ועלה כי כל התוצאות תקינות ולא אותרו נכוחות של ברזל, נחושת ועופרת.

מנכ"ל מי רמת גן רונן אפשטיין סיפר: "תהליכי התחזוקה ובקרת האיכות במי רמת גן, מוכיחים את עצמם בכל חודש מחדש. אנו שמחים שגם בבדיקות של חודש מרץ רואים שהמים שלנו איכותיים וראויים ביותר לשתייה. אנחנו עושים הכל כדי לספק לתושבים את המים בצורה האיכותית ביותר וברמה הגבוה ביותר. בהזדמנות זו, חשוב לנו להזכיר כי מי ברז הם הדרך לשמור על בריאותנו".

Exit mobile version