Site icon מקומון רמת גן

האם עיריית רמת גן תכרות את העץ לשימור?

מדוע החליטה עיריית רמת גן לאשר כריתה של עץ בעל ערכיות גבוהה למרות החלטת פקידת היערות שהעץ הוא לשימור? ולמרות שאין כל הפרעה בשימור העץ לבניית הבניינים החדשים?

הוועדה המקומית אישרה לתת היתר לבניית שני בנייני מגורים ברח' חיבת ציון 29 ו- 31 ברמת גן. בחלקו האחורי של המגרש קיים עץ יפיפייה מסוג פלפלון דמוי אלה, שכבר עשרות שנים נמצא שם, לו ענפים ברוחב 2 מגרשים היוצרים נוף ירוק מרהיב בכל האזור.

בעקבות החלטת העיריה נעשתה פנייה אל הועדה המקומית בבקשה להוסיף באופן מיידי תנאי בעניין שימורו של עץ פלפלון דמוי אלה, אשר הוגדר כבעל ערכיות גבוהה מאוד, המצוי סמוך לפרויקט. זאת במיוחד לאור זה, שהעץ לא מפריע בשום צורה לבניית שני בנייני המגורים ברח' חיבת ציון.

בסקר עצים שנעשה ע"י אדריכל נוף שגיא אלוני ביולי 2018 הוגדר העץ כבעל "ערכיות גבוהה מאוד", הן תרומתו הסביבתית והן ייחודו של העץ נקבעו בערך הגבוה ביותר (5 בסקאלה של 0-5), ולכן ההמלצה בסקר הייתה לסטטוס של "שימור". באוקטובר 2018, שלושה חודשים לאחר הסקר, הוציאה פקידת היערות העירונית, טל עברון כרמל, כי היא מאשרת את הסקר וממליצה על שימור העץ. זהו למעשה החלטה מעודכנת להחלטה קודמת שהיא הוציאה ביולי 2018.

עץ הפילפון המיועד לשימור – ולעקירה. צילום: באדיבות המצלם

החודש שלח אבישי ישכרי פקיד יערות של רמת גן כי הוא עדיין ממליץ על כריתת העץ והוא מבסס את החלטתו על חוות הדעת של פקידת היערות אדריכלית טל עברון כרמל מיולי 2018, שם היא ממליצה על כריתה, למרות שכאמור מאז עברון כרמל פרסמה החלטה מעודכנת באוקטובר 2018, בה היא ממליצה על שימור.

עו"ד ציפי מרגלית, אשר פנתה לעיריית רמת גן אמרה בעניין: "בהחלטות הועדה המקומית בבקשות לא היתה כל התייחסות שהיא לעץ מיוחד זה. קביעתו לשימור לא נקבעה כתנאי למתן ההיתר, ושימורו בפועל לא נקבע כתנאי למתן אישור לאכלוס הבניינים. לאור ערכיותו הגבוהה ביותר של העץ, ביקשנו מהועדה המקומית להוסיף להחלטתה לאשר את ההיתרים המבוקשים תנאי מחייב בעניין שימורו של העץ ולעדכן את תנאי ההיתר בהתאמה".

Exit mobile version