Site icon מקומון רמת גן

האם לקשישים מגיע לעקוף תור?

לקשישים מגיע לקבוע תור. מגיע להם לדלג על התור ולגשת ישר לדלפק. זה עניין של כבוד. במדינות רבות יש תורים לאנשים עם מוגבלות, לנשים בהריון ולמי שזקוקים לסיוע במטען. אבל מה עם קשישים? "לקשישים מגיע לקבוע תור".

אנשים רבים מאמינים שיש לאפשר לקשישים לדלג על תור. והם לא טועים. לקשישים לוקח הרבה זמן להמתין בתור. הם עשויים להזדקק ליותר זמן מאנשים אחרים כדי להחליט מה הם רוצים או צריכים, והם עשויים להתקשות בפעולה הפיזית של עמידה בתור במשך תקופה ארוכה. יש אנשים שקיבלו מעמד מיוחד בחברה שלהם. הם קשישים ואפשר או צריך לאפשר להם לדלג על תורים. יש הרבה חסרונות לאפשר לקשישים לדלג על תורים. קשישים עלולים לנצל את הפריבילגיה הזו לרעה. הם עשויים גם להיות אטרקטיביים יותר עבור גנבים, מכיוון שהם לא היו מחזיקים את התיקים שלהם כל הזמן, והם לא יש כמה שיותר כסף או רכוש. ישנם יתרונות רבים להמתנה לתורך בתור. אנשים עשויים לקבל מידע נוסף על מה שהם רוצים, אם יבחרו לשאול את האדם שמולו. לחלופין, ייתכן שלאדם שמולך יש דעה שונה ממך על מה שאתה צריך לעשות, וגם זה יכול להיות יתרון.

הסיבה לכך היא שיווי המשקל והקואורדינציה שלהם עשויים להיות חלשים יותר, השמיעה והראייה שלהם גרועים יותר וזמני התגובה שלהם איטיים יותר מאלו של מבוגרים צעירים יותר. "יש להם גם סבירות גבוהה יותר לקשיים בתפקודים קוגניטיביים כמו תכנון, ארגון ותשומת לב". המחקר פורסם בכתב העת Journal of Alzheimer's Disease.

אבל כמה מומחים טוענים שסוג זה של יחס מועדף יוביל לבעיות אחרות, כמו טינה מצד אלה שחיכו זמן רב, או אפילו כעס מצד אלה שלא מורשים לקפוץ מהתור.

קשישים נתפסים לעתים קרובות כנטל בחברה, אך יש להם את הזכות לקבל יחס שווה. לקשישים מגיע לקבוע תור אם הם רוצים לפנות למומחה.

קשישים מתקשים לרוב לקבוע פגישות כי קשה להם לעמוד בתור או לדלג על תור. אבל זה לא הוגן. מגיעות להם אותן זכויות כמו כולם ולא אמורה להיות להם בעיה לקבוע תור.

-אין להעניש אנשים עם מוגבלות, לרבות אלו הסובלים מאלצהיימר על ליקויים נפשיים או פיזיים. הם לא צריכים להמתין בתור בדיוק כמו כולם.

-זה לא הוגן שהקשישים נאלצים לשלם מחיר עבור גילם כשלא עשו שום דבר רע.

צילום: pixabay

למה לתת למבוגרים לעקוף אותי בתור

לעתים קרובות מתעלמים מהקשישים בחברה. ההזנחה הזו ניכרת בחוסר העמידה בתור עבורם ובחוסר הטיפול שהם מקבלים כשהם חולים.

לא קל לוותר על המקום בתור. יש אנשים שיתפסו את מקומך ללא היסוס וזה לא רק קשישים. מבוגרים, שממהרים, יעקפו אותך בתור ויקדמו אותך.

קשישים מתקשים לעמוד בתור לפרקי זמן ארוכים. גם אם הם מוצאים מישהו שיעזור להם, הם עדיין צריכים לעמוד זמן רב לפני שהם יכולים להגיע לתורם.

חשוב מאוד לתת לקשישים לעקוף אותי בתור. הם בילו את כל חייהם בעבודה, בטיפול בילדיהם, ועכשיו הם סוף סוף בדימוס. הגיע הזמן שהדור הצעיר ידאג להם.

Exit mobile version