Site icon מקומון רמת גן

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארצות הברית?

בעשורים האחרונים יותר ויותר ישראלים מביטים מערבה אל עבר שוק הנדל"ן האמריקני, משקיעים בו ונהנים מתשואות מרשימות. המשבר הגדול בשוק המשכנתאות ב־2008 וגם משבר הקורונה העולמי אומנם הטביעו את חותמם על שוק הנדל"ן האמריקני, אך יכולת ההתאוששות המדהימה של ארצות הברית ואוכלוסייתה הצליחה להשאיר את ארצות הברית בראש יעדי ההשקעה המבוקשים בעולם. אפשר לומר ששאלת הכדאיות כמעט אף פעם אינה עולה על הפרק כשמדברים על נדל"ן אמריקני.

על אף המהמורות הכלכליות העולמיות שחווה, הנדל"ן האמריקני ממשיך למשוך משקיעים ולהציע להם שפע נדל"ני בלתי נדלה ותמורות גבוהות. אם נתייחס לעליית המחירים המתמדת בשוק הנדל"ן הישראלי ולנתחים הגדולים שרשויות המס בישראל מרוויחות ממנו, נבין שהשקעה בנדל"ן אמריקני כדאית בהרבה מכל השקעה בנדל"ן בארץ או במקומות אחרים בעולם. אז האם כדאי להשקיע בנדל"ן בארצות הברית? דומה שהשאלה הזא כמעט מיותרת. בואו נבין למה.

שוק נדל"ני יציב למרות המשברים

שוק הנדל"ן האמריקני הוא שוק יציב על אף המשברים הכלכליים הגדולים שחווה בעשורים האחרונים. המשבר של 2008 אומנם הוריד בחדות את מחירי הנכסים בארצות הברית אך אילץ את שוק הנדל"ן להתחדש ולהתאים את עצמו לצורכי האוכלוסייה. בכך הוא שמר על יציבות בביקוש לנדל"ן בכל רחבי ארצות הברית ואפשר לאמריקנים להתאושש ולהשתקם. וכמו ההתאוששות של האמריקנים, גם ההתאוששות של שוק הנדל"ן לא איחרה להגיע. המשקיעים הישראלים – שדבר אינו נעלם מעיניהם – סמכו על היציבות של הנדל"ן האמריקני לאורך כל שנות המשבר והמשיכו להשקיע על אף הקשיים. גם משבר הקורונה העולמי לא פגע בביקוש לנדל"ן ולא ערער את יציבותו של שוק הנדל"ן. השקעות נדל"ן בארה"ב ממשיכות בהתמדה, ולמשקיע הישראלי לא נותר אלא ליהנות מפירות ההשקעה. 

קרדיט: freepik

באיזה נדל"ן כדאי להשקיע?

בכל הנוגע להשקעות נדל"ן בארצות הברית, המשקיע הישראלי אינו מפונק. השקעות ישראליות בנדל"ן אמריקני כוללות נכסים מסחריים, נכסים פרטיים באזורים יוקרתיים ונכסים משותפים כמו נכסי מולטי־פמילי. שיעור התשואה השנתית בכל השקעה נאמד ב־8 או 9 אחוזים בממוצע בשנה ואף יותר מזה – תלוי באזור שבו נמצא הנכס. שיעורי התשואה הללו גבוהים מהרבה משיעורי התשואה שמניב הנדל"ן בישראל, ולכן לא מפליא שדווקא הנדל"ן אמריקני הוא שקורץ למשקיע הישראלי ומושך אותו.

גם בנדל"ן אמריקני הכסף שלכם קונה יותר

המשקיע הישראלי שמתעניין בשוק הנדל"ן האמריקני, אינו בררן. הוא יודע מה הוא רוצה, והוא הולך על זה בכל הכוח. נדל"ן אמריקני אינו יקר כמו נדל"ן ישראלי, ובין שמדובר בנכסים חדשים, בנכסים המיועדים להשבחה או בנכסים ותיקים, אם נשווה את ערכם של הנכסים האמריקנים לערכם של הנכסים בישראל, נבין שגם בנדל"ן אמריקני הכסף הישראלי קונה יותר, הרבה יותר. למה זה קורה? כיוון ששוויין של הקרקעות בארצות הברית נמוך משוויין של הקרקעות בישראל; כיוון שזול יותר לבנות בתים בארצות הברית מאשר בישראל; כיוון ששוק השכירות יציב בארצות הברית יותר מאשר בישראל והביקוש לו תמידי וקבוע; כיוון שארצות הברית היא מדינה רחבה ומאות מיליוני תושביה הם צרכני שכירות נאמנים ומסורים; כיוון שרשות המיסים בארצות הברית אינה נוגסת בגסות מעסקאות הקנייה והמכירה של הנדל"ן כמקבילתה בישראל, ואף שמשקיעי נדל"ן חייבים לדווח על רווחי ההשקעות שלהם, הסכומים שהם נדרשים לשלם ל־IRS קטנים בהרבה מהסכומים שדורשות רשויות המס בארץ. 

להשקיע בתבונה בנדל"ן אמריקני

גם בנדל"ן אמריקני כדאי ואפשר להשקיע בתבונה. איך עושים זאת? חוברים לחברות המתמחות בהשקעות נדל"ן בארצות הברית ומשקיעים באמצעותן בנכסים עם פוטנציאל רווחים גבוה. רוצים להיות משקיעי נדל"ן נבונים? חפשו את המומחים להשקעות בארצות הברית, ותנו להם לעשות את העבודה הקשה בשבילכם. 

 

Exit mobile version