Site icon מקומון רמת גן

האם יש קשר ישיר בין ויטמין D ומניעת מחלות?

ויטמין D הוא ויטמין חשוב מאוד עבור הבריאות הפיזית של כל אדם. ויטמין D הוא ויטמין שבמקור סופגים כתוצאה מפגיעה של קרני השמש והוא משהו שהרבה פעמים ייקחו מי שחשופים פחות לשמש כמו מבוגרים, אנשים חולים ועוד. 

הויטמין לא מגיע רק כתוצאה של פגיעת קרני השמש וניתן לצרוך אותו בשורה של מזונות שונים. כמו צמחים שונים ודגים. אנחנו, בני האדם, צריכים את הויטמין כבר מהרחם וכבר הראו לא אחת מחקרים שונים כיצד המחסור בויטמין D פשוט משפיע לרעה על האמא ומעודד תופעות כמו סכרת היריון וכיוצא באלו. 

ויטמין D חשוב עבור העצמות שלנו 

העצמות שלנו, של כל בני האדם, הם הדבר שמרכיב את הגוף שלנו והן מה שאנחנו חייבים לראות שמתפקד היטב לאורך הזמן. הויטמין למעשה עוזר לסידן להיקלט טוב יותר בתוך העצם שסופחת את המינרל החשוב הזה ומצליחה לצמוח מחדש במידת הצורך ולהתאחות במקרים אחרים. כבר הראו לא פעם ולא פעמיים כי לאחר מספר לידות צריכה מבוקרת וקבוע של ויטמין D סייעה לנשים רבות להימנע מתופעות לא נעימות של בריחת סידן הנפוצה בקרב נשים שנכנסו מספר פעמים להיריון. 

ויטמין D  עוזר לתהליך המטובוליזם התקין של הגוף 

הויטמין מסייע לתהליך המטובוליזם, חילוף החומרים, לעבוד כמו שצריך מה שכמובן מאט תהליכים של השמנה וכיוצא באלו. ניתן לראות גם כאן כיצד צריכה מבוקרת של הויטמין במידה וזה חסר מסייעת למעשה להפחתה של השמנה בקרב צעירים ונערים. 

ויטמין D עוזר למנוע סרטן 

המחקרים בתחום הזה עדיין נמצאים בחיתוליהם אבל אנחנו כבר מבינים היום יותר טוב את המשמעות של צריכת הויטמין בכל הנוגע לשמירה על הגוף מפני מחלות ובניהן גם סרטן. היום אנחנו מכירים בכך שהשמירה על התאים שיתפתחו בכל יום באופן תקין קשור קשר הדוק לצריכה מבוקרת של הויטמין ובין מניעה של מחלת הסרטן. אנחנו כמובן עדיין לא יכולים להגיד באופן רישמי כי כל מי שייקח ויטמין D לא יהיה חולה בחייו. אבל אין ספק שמדובר על מה שישמור על הבריאות שלכם וודאי לא יזיק.

לאור מגיפת הקורונה שם הויטמין הוזכר פעמים רבות 

לאורך השנים בהן כולנו שוהים תחת מגיפה עולמית אין כל ספק כי השם של הויטמין צץ בכל פעם מחדש. הסיבה לכך היא שמדובר על ויטמין שמונע בין היתר כניסה של וירוסים לגוף. בדומה לויטמינים נוספים הוא משפר את יכולות ההגנה של הגוף וכבר יש מחקרים שהוכיחו כי רמות גבוהות של ויטמין D בדם עוזרות להתמודדות טובה יותר עם המגיפה העולמית המוכרת היום לכל אחד מאיתנו. 

לא צריך ללכת רחוק ואפשר להגיד שגם לוירוסים הפשוטים שכולנו מכירים ניתן להניח כי הויטמין יכול להועיל במידה זו או אחרת. 

דברו עם הרופא שלכם 

כדי לדעת בדיוק מתי לצרוך את הויטמין, האם אתם צריכים לצרוך ממנו ועוד חשוב להיעזר ברופא מומחה שיתן לכם את חוות הדעת המקצועית במקרה הנקודתי שלכם ויעזור לכם לפעול בצורה הנכונה ביותר עבור הגוף שלכם. 

Exit mobile version