Site icon מקומון רמת גן

האם אוכל לקבל אזרחות רומנית?

בשנת 1989 עזבה רומניה את הגוש הקומוניסטי במזרח אירופה, והחלה בהליכים מואצים שיובילו להגברת הדמוקרטיזציה, התיעוש הלאומי ומדיניות הקפיטליזם, הקיימים במדינות המערב המפותחות. בשנת 1991 העביר הפרלמנט הרומני את חוק הלאום החדש, והגמיש יותר המתבסס גם על זכות הדם. כלומר, צאצאים להורים אזרחי רומניה יכולים לקבל אזרחות באופן אוטומטי, בלי קשר למקום הולדתם.

קרדיט PIXABAY

זכאות לאזרחות רומנית לפי לידה

לפי החוק הרומני, אנשים שנולדו ברומניה, או אנשים שאיבדו את אזרחותם, יכולים לקבל אזרחות רומנית. אבל אם אתם צאצאים של אזרחים רומנים לשעבר, יהיה עליכם לעמוד בכמה תנאים. אגב, חוק הלאום הרומני מתייחס במושג ׳צאצאים׳, הן לצאצאים ביולוגיים והן לצאצאים מאומצים.

שימו לב:

  • ההורים או הסבים לא חייבים להיות בחיים, לצורך תהליך קבלת אזרחות רומנית.
  • החוק הרומני מאפשר לדלג על דורות לשם העברת אזרחות, למשל, מסבא לנכד.

זכאות לאזרחות רומנית – תהליך ההתאזרחות

לפי חוק הלאום הרומני, תוכלו לקבל אזרחות רומנית אם מתקיים לפחות תנאי אחד מתוך שלושת התנאים הבאים:

  • תנאי ראשון מתייחס לילדים של אזרחים רומנים

לפי סעיף 5 לחוק האזרחות, ילד שנולד לרומני שברשותו אזרחות רומנית, יוכר כאזרח רומני, גם אם לא נולד ברומניה. תהליך קבלת אזרחות לפי תנאי זה עשוי להימשך בין שנה לשנתיים.

  • תנאי שני מתייחס לצאצאים של אזרחי רומניה לשעבר

לפי סעיף 10 לחוק האזרחות, גם ילדים או נכדים של אזרחים רומנים שנולדו בגבולות הנוכחיים של המדינה יוכלו לקבל אזרחות רומנית. תנאי זה מתייחס למקרים שבהם מדובר בצאצאים לאנשים שכבר לא מחזיקים באזרחות רומנית.

  • תנאי שלישי מתייחס גם לנינים של בעל הזכאות המקורי

לפי סעיף 11 לחוק האזרחות, טווח הזכאות מורחב וכולל גם נינים של בעל הזכאות המקורית. סעיף זה מתייחס גם לצאצאים שנולדו בשטח ׳רומניה הגדולה׳. הכוונה היא לגבולות העתיקים המכילים את האזורים שהיום הם שטחי טרנסילבניה, בוקובינה ובסרביה (שטחים שנכון להיום שייכים למדינות אחרות כולל הונגריה, בולגריה, אוקראינה, פולין או יוגוסלביה לשעבר). כלומר, אם סבא וסבתא שלכם נולדו באזורים אלה, יש לכם זכות רשמית להגיש בקשה לאזרחות רומנית.

אתגרים הקשורים לאזרחות רומנית שמאפשרת להחזיק בדרכון אירופאי

  1. רומניה אינה חלק מאזור שנגן (Schengen), האזור שבו 26 מדינות אירופיות ביטלו את הגבולות הפנימיים שלהן והן מציעות תנועה חופשית בלתי מוגבלת, וחולקות כללים משותפים באשר לשליטה בגבולות החיצוניים של אזור זה ובמלחמה בפשיעה, על ידי חיזוק מערכת המשפט המשותפת ושיתוף הפעולה של מערכות המשטרה. המשמעות לגבי בעלי אזרחות רומנית היא שיהיה עליהם לעבור הליכים של ביקורת גבול כשהם עוברים בין מדינות אירופה.
  2. אזרחי רומניה, למרות שהם מחזיקים דרכון אירופאי, נדרשים לקבל ויזה כדי להיכנס לארצות הברית. זאת בשונה מאזרחי המדינות באזור שנגן.
  3. זמן ההמתנה הממוצע לקבלת דרכון רומני הוא כ-3 שנים, ולפעמים נמשך גם 4 שנים.
Exit mobile version