Site icon מקומון רמת גן

דיור מוגן בישראל – כל מה שאתם צריכים לדעת

לפני שנה ההורים שלי עברו לגור בדיור מוגן באשדוד, אבל זה אחרי שאני חקרתי ונסעתי איתם בכל רחבי הארץ כדי למצוא את הדיור מוגן שהכי מתאים להם. זו הייתה חוויה שלמדתי ממנה הרבה דברים שאני רוצה לשתף איתכם.

מה הבדל בין דיור מוגן, דיור תומך ובית אבות?

בדיור מוגן הדיירים גרים בדירות – בדרך כלל מדובר בדירות קטנות של 2 חדרים, אך יש גם של 3 חדרים. הדיירים עצמאיים לחלוטין והם גרים בסביבה עם אנשים בני גילם, יש להם מלא פעילויות ואם הם צריכים משהו תמיד יש מישהו שידאג להם. אפשר להגיד שזה הרבה יותר טוב מבית מלון. אני מודה שתמיד פחדתי מהמושג דיור מוגן, כי חשבתי שמדובר בבית אבות אבל זה ממש לא ככה.

בית אבות הוא גם מקום נפלא ליקיריכם שצריכים עזרה בפעולות היומיומיות ובדומה לדיור מוגן גם כאן יש להם מלא פעילויות ואיכות חיים מדהימה, אך בבית אבות הדיירים גרים בחדרים.

ומה קורה אם מישהו רוצה לגור בדירה ולא בחדר, אבל כן זקוק לעזרה בפעולות היומיומיות?

בדיוק לשם כך קיים דיור תומך! מדובר בשילוב בין דיור מוגן לבית אבות, כלומר זהו דיור מוגן אבל עם תמיכה לדיירים בביצוע הפעולות היומיומיות שלהם.

קרדיט: unsplash

המסע שלי לחיפוש דיור מוגן מתאים להוריי

להורים שלי היו 2 דרישות עיקריות: דירה עם חלון או מרפסת הפונה למערב וחדר אוכל שמגיש אוכל איכותי וטעים. ההורים שלי מאוד אוהבים לאכול והם מאוד ביקורתיים בנושא הזה.

נסענו לדיור מוגן בבאר שבע: הכל היה מאוד נקי והצוות היה נחמד, אך הדירה הייתה פחות לטעמם של הורים שלי.

אחר כך נסענו לדיור מוגן באשקלון: גם שם הכל היה מאוד נקי והצוות היה נחמד, החדר היה יפה אך אבא שלי לא היה מרוצה מרמת האוכל בחדר האוכל. בשבילי האוכל דווקא היה מאוד טעים, פשוט  אבא שלי מאוד קשוח בנושא.

אחר כך טסנו לדיור מוגן באילת. הכל היה מעולה: החדר, הניקיון, הצוות וחדר אוכל. אך אמא שלי פתאום התחילה לבכות שזה יהיה מאוד רחוק ממני. אפילו שאני ואבא הסברנו לה שהכל בסדר שפעם בחודש ניפגש, אמא לא שינתה את דעתה.

קרדיט: unsplash

נסענו לבקר בדיור מוגן בירושלים שהוא גם דיור תומך. גם פה הכל היה בסדר, אך אבא שלי לא היה מרוצה מהניקיון של המקום. הכל היה נקי, אבל פשוט אבא שלי חולה ניקיון! הורים נו, מה לעשות…

בסופו של דבר הגענו לדיור מוגן באשדוד שגם הוא דיור תומך. פה גם אמא וגם אבא היו מרוצים מהכל: מהחדר עם מרפסת הפונה למערב, מהנקיון, מהצוות וכמובן מהאוכל של חדר האוכל שהיה טעים, איכותי ובריא. היום הוריי חיים כמו מלכים ואומרים לי שהם היו צריכים לעבור לשם לפני  עשור. והאמת? הם צודקים! כשאצא לפנסיה, אני מיד אעבור לדיור מוגן. 

בקיצור, לחפש דיור מוגן זה כמו לחפש דירה לקנייה או להשכרה. צריכים לחפש עד שמוצאים משהו שמתאים לכולם וגם לתקציב.

המחירים של דיור מוגן

ברוב המקומות שבהם היינו הציעו לנו מספר מסלולים. כמובן שלכל מסלול יש יתרונות וחסרונות: יש מסלול שכולל פיקדון ויש התחייבות אך המחיר לטווח ארוך יוצא משתלם יותר.

יש גם מסלולים ללא התחייבות, וללא פיקדון אלא רק תשלום חודשי אך יחסית יותר גבוה מהמסלול שציינתי קודם.

אם אתם מחפשים דיור מוגן ליקיריכם, אני ממליץ שתצאו גם אתם למסע כמו שלי. האמת היא שהיה כיף והיה שווה לעבור את כל המסע הזה כדי לראות את החיוך על פניהם של ההורים שלי כשמצאנו עבורם את המקום המושלם. 

המאמר באדיבות יד לקשיש, דנחי דוד, ייעוץ לגיל הזהב, התקשרו עכשיו 052-25-44-307.

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version