Site icon מקומון רמת גן

דג הטונה – ים של מינרלים

דג הטונה, הוא דג במים מלוחים שנמצא במקומות שונים בעולם, מהים האטלנטי עד אינדונזיה. הזנים השכיחים ביותר של דג הטונה שוחים להם בארצות הברית, ויש הקוראים להם טונה לייט, או טונה לבנה. דג הטונה, נחשב כאחד ממאכלי הים הפופולריים בעולם, בין היתר בעקבות הטעם הבשרי והערך התזונתי שהוא מביא עימו לשולחן.

 דג הטונה עשיר בברזל?

דג הטונה יכול לשמש כמקור מצוין של B12, ויטמין שיש שיגידו שהוא מהותי ביצירת DNA. B12 יכול לעזור ביצירת תאי דם אדומים ובמניעת אנמיה. דג הטונה נחשב גם כמקור נהדר לוויטמין D.  וויטמין D יכול לסייע בבריאות העצם, בחיזוק המערכת החיסונית וכן הלאה הטבות. דג הטונה יכול להיכלל גם בקטגוריה של מזונות עשירים בברזל ולו באופן יחסי, לאור כך שאכן יש בו ברזל, וויטמין B6, פוטסיום, סלניום, ועוד.

יש המייחסים לטונה איכויות של…

  1. הורדת סיכון למחלת לב: רמות גבוהות יותר של אומגה 3 יכולות לעזור ולהפחית את רמות ה-אומגה 6 ושל כולסטרול LDL שאולי הצטבר בעורקי הלב. יש שיגידו כי הזנת הגוף במידה מספקת של אומגה 3 יכולה להפחית באופן סטטיטי שיעורי של מחלות לב, לרבות התקפות לב.
  2. מונע בעיות ראייה: יש שיגידו שהאומגה 3 בטונה יכול להשפיע באופן חיובי על בריאות העין.
  3. לתמוך בהפחתת משקל: דג הטונה הוא דג "תמציתי". כלומר, כמות גבוהה של חלבון וכמות נמוכה של קלוריות, באופן יחסי. על כן, אפשר שטונה יכולה לסייע בשיבעון ובמילוי הבטן לזמן רב יותר.
מנת דג טעימה ובריאה. צילום: pixabay
מה לגבי כספית?

ועם זאת, יש לציין, שבסוגים מסוימים של מזונות טונה, אפשר שיהיו כמויות גבוהות של כספית.  ועל פי כן, ישנה המלצה להתייעץ עם סמכות רלוונטית באשר לאכילה של דג הטונה, באם מדובר בנשים בהריון וילדים קטנים. יש שיגידו שטונה בקופסת המתכת שרבים מאיתנו מכירים אמורה להכיל פחות כספית מאשר טונה טרייה, לכאורה, עקב כך שהטונה בקופסת המתכת הגיעה מדגים קטנים יותר. אם כי זה לא בהכרח המקרה.

ה-FDA האמריקאי ממליץ על 2-3 הגשות של טונה קלה / בהירה (light tuna) מדי שבוע, ורק הגשה של טונה לבנה אחת מדי שבוע. זאת כי, לכאורה, ישנה כמות כספית גבוהה יותר בטונה לבנה. ניתן למצוא טונה טרייה או בקופסאות מתכת כמעט בכל מקום. או לפחות, בהרבה מקומות שמוכרים פריטים שכיחים. בהרבה מקרים, טונה בקופסת מתכת / פחית, זו טונה שכבר בישלו אותה ועל פי כן ניתן לאכול אותה ישר מהקופסה.

אפשרויות טונה שונות אחרות?

ניתן לרכוש גם סטייקים של טונה שניתן לאפות, לעשות בגריל, לצלות וכן הלאה. אפשר שהם יהיו מעדן של ממש, בייחוד אם יודעים להכין ולתבל אותם כהוגן. ניתן לרכוש סטייקים כאלו ולהקפיא במקפיא, לשימוש לאורך מועדי השנה. ניתן להוסיף טונה לסלט, לסנדוויצ'ים, לגבינה וכן הלאה.

Exit mobile version