Site icon מקומון רמת גן

גם הקורונה לא תעצור את הבניה: שתי תכניות חדשות להתחדשות עירונית ברמת גן יכללו 433 יחידות דיור

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד שתי תכניות להתחדשות עירונית ברמת גן הכוללות 433 יחידות דיור. תכנית אחת ברחוב בית חורון תכלול ארבעה מבני מגורים בהם 343 יחידות דיור ותכנית נוספת, ברחוב הרא"ה כוללת מגדל מגורים בן 20 קומות ובו 90 יחידות דיור.

הוועדה להתחדשות עירונית של מחוז תל אביב, בראשות האדר' דניאלה פוסק, החליטה ביום שני האחרון להפקיד שתי תכניות להתחדשות עירונית ברמת גן.

הישיבה נערכה בהתאם לנוהל העבודה שפירסם מינהל התכנון לקיים ככל האפשר דיונים כשחברי הוועדה מצטרפים בשיחת וידאו.

התכנית ברחוב חורון הינה על שטח של 6.25 דונם וממוקמת בין הרחובות בית חורון ומעלה הצופים. התכנית כוללת הקמת 4 מבני מגורים: שני מבנים בני 22 קומות בחזית לרחוב בית חורון ושני מבנים בני 8 קומות בחזית לרחוב מעלה הצופים הכוללים 343 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-70 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של 75 מ"ר לרבות ממ"ד. התכנית תחליף 9 מבני מגורים בני 3-4 קומות במצב תחזוקתי ירוד הכוללים 116 יחידות דיור. בשל קירבת המתחם אל הקו האדום של הרכבת הקלה, 20% מהדירות יהיו בשטח שלא יעלה 55 מ"ר לרבות ממ"ד וזאת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית תל אביב ליצירת תמהיל דירות מגוון ויצירת יחידות דיור קטנות בקרבה למערכות הסעה המונית.

בנוסף ליחידות דיור, התכנית מקצה שטח של כדונם לשטחים ציבוריים בין היתר עבור הרחבת רחוב בית חורון, ועבור מבנים ומוסדות ציבור. כמו כן, ניתן יהיה להקים מבנה ציבורי למטרות של חינוך, תרבות רווחה וקהילה בהתאם לתכנית הכוללנית למבני ציבור של רמת גן. התכנית מקצה שטח מבונה לצרכי ציבור בתוך אחד ממבני המגורים בשטח של 260 מ"ר ובנוסף חצר לטובת גני ילדים.

התחדשות עירונית. צילום: מקומונט רמת גן

התכנית שמה דגש על נגישות ורציפות של הצירים הירוקים להולכי רגל אשר יקשרו בין הרחובות והשטחים הציבוריים ותוך דגש על נטיעות עצים ופיתוח המרחב הציבורי.

לדברי מתכננת מחוז תל אביב, חוה ארליך-רוגינסקי, "התכניות במרקם וותיק של רמת גן משקפות את הסוגיות המורכבות של תוכניות התחדשות לציפוף. הוועדה המחוזית עבדה עם האדריכלים והרשות ליצור ממשקים טובים עם המרחב הציבורי ולהגיע לפיתרון אדריכלי טוב".

בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית תל אביב של פיתוח לאורך צירי הסעת המונים ולאור קירבת המתחם אל ציר ז'בוטינסקי בו עוברת תחבורה ציבורית ובעתיד גם רכבת הקלה, קבעה הוועדה בהחלטתה כי תקן החניה יהיה תקן חנייה מופחת (0.6), וזאת כדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית

התכנית הינה ביוזמת חברת לוינשטיין ונערכה ע"י משרד לאה רובננקו אדריכלים.

ברחוב הרא"ה החליטה הוועדה להפקיד תכנית על שטח של 1.8 דונם, בפינת הרחובות הרא"ה והבנים בסמוך לגבולה המזרחי של העיר עם בני ברק. התכנית כוללת מבנה מגורים בן 20 קומות ובו 90 יחידות דיור. התכנית תחליף שני מבני מגורים במצב תחזוקתי ירוד בני 2 קומות בהם 29 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-18 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של 75 מ"ר וזאת על מנת ליצור תמהיל מגוון של דירות לאוכלוסייה.

רחוב בית חורון. צילום: מפות גוגל

בנוסף ליחידות הדיור, המבנה יכלול שטח של 280 מ"ר לצרכי ציבור לשימושים של חינוך, רווחה תרבות וקהילה ובמידה וייקבע שימוש לגן ילדים תתווסף אליו חצר כנדרש.

בנוסף עוד קובעת התכנית, כיכר עירונית בשטח שלא יפחת מ-150 מ"ר אשר תמוקם בפינת הרחובות הרא"ה והבנים.

התכנית כוללת שתי חלופות בינוי, האחת של מבנה מעוגל והשנייה של שני מבנים שייבנו מעל 3 קומות בסיס ובמסגרת תכנית לעיצוב אדריכלי ונופי שתאושר טרם מתן היתר הבנייה תיקבע חלופת הבינוי ע"י הוועדה המקומית.

יצוין כי התכנית נערכה בהתאם לתכנית המתאר הכוללנית לעיר המתגבשת אשר מגדירה את רחוב הרא"ה כציר ירוק ראשי  עם בנייה גבוהה של עד 20 קומות ומסחר לאורכו.

התכנית הינה ביוזמת חברת כוכב התחדשות עירונית ונערכה ע"י משרד צבי מוססקו אדריכלים.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק התייחס לתזמון ההחלטה והתהליך המהיר אך המלא שבוצע. "בזכות התגייסות חברי הוועדה המחוזית ולשכת התכנון בראשות מתכננת המחוז, התאפשר קיום שני דיוני מליאה, בהפרש של יומיים במסגרתם קודמו תכניות להתחדשות עירונית, העצמת אזורי תעסוקה ותכניות תשתית בעלות חשיבות מטרופולינית".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן הוסיף: "התכניות שאושרו מהוות צעד חשוב נוסף בדרך לחידוש בנייניה הישנים של רמת-גן. שתי התכניות יוסיפו מאות יחידות דיור חדשות ויאפשרו סביבת מגורים נעימה ובטוחה יותר לדיירים. לצד הציפוף שמביאות עימן תכניות אלה, הן יכללו שטחי ציבור חדשים, כגון גינות וגני ילדים, לרווחת התושבים. אני מברך את הועדות בכלל, ואת הועדה המחוזית תל אביב  בראשות דניאלה פוסק בפרט, על מאמציהן האדירים שנועדו למנוע עיכובים, ולהביא לקידום תכניות ההתחדשות העירונית, גם בעת קשה זו".

Exit mobile version