Site icon מקומון רמת גן

גם בעידן "הזום", גם בשנת 2021 – המחברות עדיין כאן

מתכונת "הלימודים מרחוק" שנכנסה עם הקורונה לחיינו בשנה האחרונה, בשילוב תוכנת ה-ZOOM ואמצעי הלמידה המקוונת הנוספים, לא רק שאינן פוטרים את התלמיד/הסטודנט מן הצורך בכתיבה מסודרת במחברות ודפדפות, אלא אף הופכות מרכיב זה לחשוב יותר, ככלי שהופך את התלמידים המשתתפים ממאזינים פאסיביים ללומדים אקטיביים ופעילים.

כחלק מן ההיערכות המחודשת ללמידה המקוונת, למעשה בכל סגר מחדש, מיהרו הורים רבים לדאוג לפינת עבודה מסודרת ולפתרון מחשובי כמה שניתן לכל ילד בבית. כל אלו כמובן הם פתרונות חשובים ורלוונטיים, אולם לצידם נדרשת גם היערכות של ציוד הלמידה המסורתי דוגמת מחברות לצד דפדפות, קלסרים, ספרי לימוד וכלי כתיבה. בנוסף חשוב לוודא כי בכל יום לימודים ובכל שיעור התלמיד מניח ופותח לצד המחשב את ספר הלימוד הרלוונטי ומחברת מסודרת לכתיבה, לסיכומים ולמטלות השונות.

השיעור בזום – אבל השיעורים במחברת. צילום: ג'וליה מ. קמרון

בלמידה המסורתית בבית הספר לרוב המורים יגדירו לתלמידים את סוג המחברת הנדרשת לכל מקצוע, ואף יבצעו מעקב על השימוש בה וביצוע המטלות כנדרש. בלמידה המקוונת מן הבית המורים יכולים להמליץ, בעיקר בגילים הצעירים, אולם ניתן מקום רב יותר להעדפת התלמיד וכאן מקומם של ההורים הוא בולט וחשוב יותר – אז אילו סוגי מחברות למעשה קיימות ואיך תדעו להתאים אותן לצרכים שונים? הנה כמה דברים שכדאי לדעת בנושא:

Exit mobile version