Site icon מקומון רמת גן

גיל מצוות הוא בהחלט סיבה למסיבה

בר מצווה הוא אירוע המסמל במסורת היהדות את הגעתם של נערים לגיל בו הם מחויבים בקיום מצוות בשם עצמם ולא בשם ההורים, כדוגמת עלייה לתורה והשתתפות במניין. טקס בר המצווה מתקיים בימים סביב יום הולדתו של הנער. חלק מהטקס הוא הנחת תפילין, המתקיים מספר ימים לפני יום ההולדת. מעשה זה נעשה ביום חול בו הנער מניח תפילין, מצווה שכעת הוא מחויב לה בהגיעו לגיל 13. לרוב, הנער מתחיל לתרגל לפני את הלכות התפילין. בנוסף להנחת התפילין, "עולה" הנער לתורה, בטקס שנערך בביום שבת בסוף ליום הולדתו ה-13. העלייה לתורה מתרחשת במהלך תפילת שחרית ביום שבת כאשר הבן עולה לתורה לראשונה ומשתתף בקריאת "פרשת השבוע". מספר שבועות לפני, הנער לומד את פרשת השבוע המתאימה בהתאם לשבוע שבו נולד בהדרכה של מורה ולומד את המשמעויות של הפרשה. כחלק מההכנה, הנער לומד גם את ה"ניגון" שמתלווה לקריאת הפרשה ואת חובות הדת שכעת עליו לקיים. האירוע הוא אירוע מרגש, מאל שמחה, ואחד המנהגים הבולטים ביותר הוא זריקת סוכריות טופי אל הנער. לרוב, החגיגה נמשכת לאחר מכן בארוחה ובחגיגות עם החברים והמשפחה.

קרדיט https://elhananevents.co.il

לא כל נער המגיע לגיל מצוות, חווה את אותו האירוע ולעתים הוא מתרחש במקומות שונים. את טקס העלייה לתורה עורכים לעיתים בכותל. הכותל הוא אחד מארבעת עמודי הטווח המקיפים את הר הבית כאלפיים שנה. הוא נחשב מקום קדוש וחשוב ליהודים כיון שהוא נמצא בקרבת מיקום קודש הקודשים ואם השנים פיתח חשיבות היסטורית ולאומית. מבקרים רבים מגיעים להתפלל, לשים פתק ובו משאלה וגם להתפעל מהקיר שנשאר איתן.  בכותל נערכים טקסים רבים- השבעות לחיילים, עלייה לתורה בגיל מצוות ועוד.

בר המצווה הוא אירוע מרגש וחלק בוחרים לערוך בר מצווה בכותל, לאור החשיבות הדתית והקדושה שלו. בבסיסו של הטקס קיים המנהג של קריאת פרשת השבוע בהתאם לשבוע שבו נולד הנער אך בחלקם מהמקרים הופך הטקס להפקה של ממש – תהלוכה מוזיקלית, צוות צילום, ארוחה לפני ואחרי, אוטובוס שייקח את החוגגים ממקום למקום ואפילו סידור מקום לינה ערב לפני האירוע. ישנן משפחות אשר נעזרות בחברת הפקות לשם ארגון האירוע כך שיוכלו להנות מראש שקט ולהנות יחד עם חתן בר המצווה. חברות מסוג זה מציעות לרוב ליווי של תהלוכה מוזיקלית, פייטן שמלווה את הנער מתחילת היום ועד סופו, ניהול העלייה לתורה על ידי חזן פייטן, אוכל במהלך היום וארוחת בוקר, קישוטים למהלך היום, סיורים ואפילו אוטובוס צמוד.

"Elhanan Events"  היא חברת הפקות לאירועים, המציעה שירות הפקה ברמה גבוהה לבר מצווה בכותל. החברה מספקת מגוון רחב של שירותים לבחירתכם כך שתולו להנות מהאירוע בראש שקט.

Exit mobile version