Site icon מקומון רמת גן

גידול הידרופוני – איך עושים את זה נכון גם בסביבת הבית?

גידול הידרופוני יכול לאפשר לכם אין ספור גידולים בשיטה כזו או אחרת, כמובן שזה מאוד תלוי מה אתם בוחרים לגדל והאם הגידול שלכם יתבסס על עלים או שורשים ופרי ירק. רוצים להתקין מערכות הידרופוניות בבית לצרכי גידול הידרופוני סופח לחות? אם כבר רכשתם נורות לד לגידול צמחים לרבות תאורה לגידול צמחים, עכשיו מה שנותר זה לדבר על השיטות עצמן ומה תחשב השיטה שתתאים לכם מכל השאר.

שיטת הגידול ההידרופוני – איך זה פועל בשטח?

אפשר לומר כי גידול הידרופוני הוא מים רגילים עם דשן נוזלי שמתערבבים יחד ומגיעים לכל שורש או עלה שזקוק לדשן הזה בכדי להשיג את היבול המבוקש. כך תוכלו גם אתם בבית או במשרד לגדל את הדבר הנחשק ביותר והוא מגוון של ירקות ואפילו צמחי נוי מבלי להיתלות במצע של קרקע או אדמה.

כמו כן, חשוב לומר כי הבסיס לכל שיטה הידרופונית זה בעיקר האוורור של התמיסה שעליה דיברנו, כאמור, תמיסת מים ודשן נוזלי שהיא למעשה תמיסה הידרופונית שמזינה את הצמחים ומאפשרת גידול מצוין על כל המשתמע מכך.

אילו שיטות גידול יש?

נורות לד לגידול – חשוב לומר כי כל שיטה והאפשרויות שהיא מביאה, יש שיטות שמצריכות סוג של גידול מסוים וכאן ניתן לדבר גם על כמות המיקום והחלל שיידרש בכדי להפיק את היבול המבוקש. במידה ונכנס לעובי הקורה, אפשר בהחלט לומר כי השיטה תלויה בעיקר בצורך לדשן, מים, סוג מיקום, גודל המיקום ולעיתים ההרכב של הדישון המימי.

לכל דבר יש את היתרון ואת החיסרון שלו ולכן במעמד בחירת השיטה חשוב מאוד לבדוק איזו יציבות אתם צריכים מהמערכת ועד כמה קל לתחזק אותה לטווח הארוך כך שהגידול יצליח לכם.

אז עכשיו כשאתם כבר יודעים כמעט את כל המידע, בדקו את סוג הצמח המבוקש לגידול, וודאו כי אין לכם תלות רציפה בחשמל והמערכות תדענה להתמודד גם באין אספקה רציפה והכי חשוב, וודאו כי יש לכם את הזמן הידע והתחזוקה לתחזק גינת ירק זו.

המאמר בחסות חדשות תל אביב BN

 

Exit mobile version