Site icon מקומון רמת גן

גבי ושני בר: ריסטארט – כך קמנו מחדש

המסע המטלטל והמצמיח של גבי ושני בר התחיל דווקא בנקודת שפל קשה מבחינתם, כאשר הם התבשרו על פיטוריהם מחברת TCM שאותה הם בנו בעשר אצבעותיהם מספר שנים קודם לכן. בדיעבד, הם מספרים, מדובר בסיטואציה של אובדן מקצועי, שהתאפיינה ברגשות מורכבים ובקושי רב. נציגי קרן ההשקעות יחד עם שורת משפטנים, בישרו לשני בר על כך שהיא ובן זוגה גבי, מפוטרים ממפעל החיים שלהם. האצבע הייתה נעוצה בהם – ובני הזוג מצאו את עצמם בחוץ.

אותה חברה שהקימו גבי ושני בר, נוסדה לפני כעשור (2015). בשיאה, היא נחשבה פלא בסחר המקוון – כזו שמשקיעים נמשכו אליה כאל מגנט, שעובדים פוטנציאליים לטשו עיניים מתוך רצון להיות חלק ממנה. בשיא, נהנו המשקיעים מתשואות נהדרות של עשרות אחוזים בשנה – וכך היא נסקה לשווי של מאות מיליוני דולרים. "אני זוכר שהתחלנו בניהול חנות אחת באמזון. צמחנו לאימפריה של 500 חנויות בערך. היינו בחזית הטרנד שהיה לוהט באותם ימים", משחזר גבי בר.

גבי ושני בר. מחברים בין דיירים ויוצרים קהילות צילום: יח״צ

החזון של גבי ושני בר, הפך למציאות בשטח. השניים רכבו על הגל והיו לאגרגטור, כך שרכשו חברות ואיחדו מותגים קטנים וחנויות אונליין. "היו אז המון משקיעים שפשוט היו מאושרים – והמשיכו להשקיע. הם הבינו שזה טרנד רותח. שוק האגרגטורים שהיינו חלק ממנו, התפתח בקצב מטורף", מסביר גבי בר.

במקביל להתפתחות שוק האגרגטורים, נוספו מתחרים חדשים – ועם הזמן הפך השוק לתחרותי וצפוף. חברות ענק גייסו מיליארדי דולרים – ומי שניצלה את המצב הייתה אמון, זירת הפעילות המרכזית של השחקנים בתחום. היא שינתה את כללי המשחק, העתיקה מותגים, העלתה את עלויות הפרסום משמעותית וסגרה חנויות. לזה יש להוסיף את משבר הקורונה ב-2020, שהעלה את עלויות השילוח.

התוצאה הייתה קשה: רווחי החברה שבנו גבי ושני בר בעמל רב, התכווצו במאות אחוזים, בזמן שההוצאות נותרו זהות: משרדים מפוארים במגדלי עזריאלי, מאות עובדים בעולם ובישראל ועוד. "גם כיום, המסחר המקוון טרם התאושש. מדיניות המכס של ארה"ב שונה ויש תנודות רבות בשוק", מצהיר גבי בר. "מותגים שנחשבים גדולים במיוחד, מצליחים לשמור על יציבות כלשהי ומתמודדים עם המצב".

מתוך השבר הגדול: משהו חדש מתחיל

"נאחזנו בתקווה וברצון לעשות טוב למשקיעים שהאמינו בנו", משתפים בגילוי לב שני וגבי בר. "כל הסימנים הראו שזה נגמר, אבל סירבנו ליישר קו עם המציאות. אנשים האמינו בנו ואותם ראינו לנגד עינינו. היינו נסערים רק מהמחשבה לאכזב". השניים מספרים כי באותם הימים, כחלק מההצלחה, אנשים שהיו משקיעים והפכו לחברים, נהגו להתארח בביתם הפרטי לא פעם. "לא הפרדנו בין החיים העסקיים לאישיים – טעות עסקית משמעותית. כשהימים הפחות טובים באו, זה היה אחרי שהגבולות נפרצו. זה לא שינה לקרן ההשקעה".

ואכן, בתוך כשלושה חודשים מהפיטורין של השניים, TCM קרסה סופית. "שאלנו את עצמנו איך יכול להיות שאנחנו מפוטרים אחרי כל כך הרבה השקעה ומאמץ. מההכרה הגדולה בחברה שלנו, נותרנו חסרי כל והכישלון שלנו היה חשוף לכולם. ועדיין, מה שהכי כאב לנו היה המצב שנגרם למשקיעים", הם מספרים. שני בר מעידה, כי הכאב היה אף גדול יותר מאשר הכאב הפיזי והרגשי שלה, כשהתמודדה עם גידול נדיר בראשה בילדותה, שהוביל לעשרות ניתוחים.

הכישלון העסקי לא הגדיר את גבי ושני בר – ההפך: הוא התחיל מסע של צמיחה רוחנית ואישית. "בדיעבד, הנקודות התחברו לדיוק שלנו", משתפת שני. השניים, שעברו יחד עם משפחתם לארה"ב כדי להציל את TCM במקור, מודים שהמהלך הזה הוביל להצלה שלהם עצמם – ולהתבוננות פנימה. "אני זוכר את המעבר הזה, שגרם לנו להביט על הזוגיות שלנו. כל אחד דייק את החוזקות שלו. נותרנו רק אנחנו", נזכר גבי בר.

גבי ושני בר. "הפכנו לצנועים ומחוברים לקרקע". צילום: יח״צ

השניים החלו בלימודי חשיבה הכרתית וקבלה, התחזקו וחיזקו את הקשר ביניהם. "שום החלטה עסקית של מי מאיתנו, לא שינתה את הבסיס. הלבבות שלנו נשארו מחוברים וידענו לאחר מכן להצביע על הטעויות שעשינו. הנפילה שעברנו פתחה לנו דלת לחלקים פנימיים שלא היינו פוגשים בסיטואציה של הצלחה מטאורית. ההצלחה הרימה את האגו שלנו. הכישלון גרם לנו להיות צנועים, אוהבים, מחוברים לקרקע. אנחנו מאמינים באופן מוחלט שבורא עולם מכוון מגבוה וכל מה שקורה הוא לדיוק ותיקון שלנו", מסביר גבי בר.

כך נולד המיזם BeBelong

בת זוגו של גבי, שני, פגשה במהלך המסע את חוויות העבר שלה בתור ילדה. "פגשתי את הילדה הזו רק כשהגענו לתחתית. למדתי לאהוב אותה ולחזק אותה. רציתי תמיד להיות שני המצליחה והפעם הרגשתי צורך להשלים עם הילדה שהייתי". יחד, הם הבינו שעליהם להיות ראויים להצלחה ולהאמין שהגיעו לעולם כדי להביא ערך לאחרים. "כחלק מהמסע שלנו", משתף גבי בר, "הבנו שקידמנו תרבות צריכה במוצרים שאינם נחוצים באמת. התחלנו לחפש רעיון שבאמצעותו נוכל לתת ערך לאחרים, לחדד את השליחות שלנו בעולם".

"ישבנו וחשבנו רבות אחרי כל מה שעברנו. אני זוכר את זה היטב", ממשיך גבי. "עד שיום אחד עליתי על הרעיון של BeBelong. כשהוא עלה, ישבתי ימים ולילות ופיתחתי אותו. המחשבה שהובילה אותי הייתה 'מה כולנו רוצים?' והתשובה שאני ושני ענינו היא שכולנו רוצים להרגיש חלק ממשהו, כולנו רוצים להרגיש שייכות. רתמנו את היסודות הטכנולוגיים מתקופת TCM לטובת הפרויקט החדש שלנו. עד אז, ניהלנו צרכנים. עכשיו, אנחנו מנהלים דיירים ומחברים ביניהם".

גבי בר. "כולם רוצים להרגיש שייכות". צילום: יח״צ

פלטפורמת BeBelong שפותחה על ידי גבי ושני בר יחד עם בלה כהן, מבוססת על AI ומיועדת לבנייני מגורים ולנכסי מולטי-פמילי הנפוצים בעיקר בארה"ב. היא מתפקדת כרשת חברתית שמחברת בין דיירים ומאפשרת לבעלי הנכסים להגדיל את ההכנסה התפעולית נטו. מטרת העל שלה היא לייצר קהילות. "כשאני קם בבוקר, אני מרגיש שאני מחבר אנשים לנכסים שהם עוגן, גם בזמני משבר", מעיד גבי בר. "אנחנו מחברים דיירים, גורמים להם להרגיש שייכים ופותחים את עולם הטוקניזציה כדי שאנשים שלא זכאים למשכנתא יוכלו לרכוש נכסים לפי היכולת שלהם. אנחנו מרגישים שאנחנו מעניקים ערך לאחרים. בתקופה סביב המעבר שלנו לארה"ב, הרגשנו צורך בשייכות – והמיזם שפיתחנו בעצם הוא חיבור של כל הנקודות האלה".

המסע של גבי ושני בר נמשך

כיום, מרכז חייהם של גבי ושני בר הוא בארה"ב – דווקא במקום הגלותי הם מצאו בית. "זה היה תיקון, ריפוי והגשמה שלנו", הם מעידים. "למדנו שכאשר אנחנו מזמינים מישהו להצטרף לפרויקט, ההיקשרות אינה רגשית. אנו יודעים שהוא יכול להצליח אבל עלול להיכשל". את הרשתות החברתיות החליפו השניים בכתיבה יומיומית, בחשיבה הכרתית ובנטיעה של שורשים פנימיים. הם מפעילים את הפרויקט "חולמים בגדול", שעוסק בהעצמת בעלי מוגבלויות ושני, שסיימה לאחרונה קורס הנחיה של חשיבה הכרתית, עתידה להוציא בקרוב ספר בשם "ריסטארט" המתאר את מסעם של השניים בחיים האישיים והעסקיים. בנוסף, גבי ושני בר מעידים כי התמכרו לספורט.

הסיפור של גבי ושני בר הוא עדות לכך שגם לאחר אובדן צורב, תמיד ניתן לצמוח, לקום,לתקן את דרכינו ולהמציא את עצמנו מחדש. "מותר לטעות", הם מסכמים. "אבל הכי חשוב זה לקום מחדש".

Exit mobile version