Site icon מקומון רמת גן

בתיכון החדש ברמת-גן ילמדו גם סיעוד, רוקחות וחדשנות

המרכז הרפואי שיבא ותיכון "בגין  – חוויה לחיים", שנבנה לצדו, הקימו יחד מגמה ראשונה מסוגה בישראל למקצועות הבריאות .התלמידים יתנסו בשיבא בתוכנית של טעימות ממגוון תחומים, שבסיומה יוכלו לבחור "התמחות"

החיבור בין בית החולים לבית הספר התיכון יטפח את דור העתיד של מקצועות הבריאות בישראל. המרכז הרפואי שיבא והתיכון הציבורי החדש "בגין – חוויה לחיים" ברמת-גן שהוקם בצמוד לו, פתחו יחד מגמה חדשה וייחודית למקצועות הבריאות.  

להבדיל ממגמות רפואה שקיימות בבתי ספר תיכוניים אחרים, בתיכון החדש ייחשפו התלמידים לשלל מקצועות מתוך שיבא, בית החולים הרבגוני והגדול בישראל. כך למשל, התלמידים יצללו לתוך עולם השיקום הנוירולוגי, כפי שמתקיים במרכז מילבת-שיבא- המתמחה בטכנולוגיות לשיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלות וקשישים. או יתנסו בסימולציות של סיעוד או בחדשנות ושימוש ברובוטים במערך הרוקחות. זאת לצד שיעורים והרצאות מעולם הרפואה שיעבירו מנתחים בכירים בתחומים כמו ניתוחי לב ומערכת העיכול. 

החבירה בין שיבא לתיכון "בגין – חוויה לחיים" היא חלק מקונספט עיר הבריאות של ישראל. נדבך מרכזי בה הוא יצירת אקו סיסטם שנרקם סביב שיבא עם התיכון החדש, עמק ההלת'טק ההולך ונבנה והשכונות החדשות הכוללות עשרות אלפי יחידות דיור. על פי התכנון ייפתח שער חדש בין המרכז הרפואי לתיכון למעבר של תלמידים וסגל. לאחר השקת קו הרכבת הקלה ייבנה גשר קבוע בין שני המוסדות, שיעבור מעליה.

על פי התפיסה של הנהלת "בגין – חוויה לחיים", התיכון הוא חלק מהקהילה, הילדים לומדים בתוך הקהילה שבה הם גדלים ושיתופי הפעולה הם דרך לקרב את הקהילה אליו ולהתקרב אליה. בנוסף מייחסים בו חשיבות רבה ללמידה מחוץ לגבולות בית הספר כחלק מהכנה לחיים, תוך הקניית מיומנויות לתלמידיו. התיכון הצומח מחולק לארבעה קמפוסים ארבע-שכבתיים, שהשנה יאוכלסו בשכבה ט': קמפוס אמנויות, מדעי הרוח, מדע וטכנולוגיה ומדעי האדם. הדגש המרכזי בתיכון הוא על למידה בצוותים קטנים ומתן יחס אישי לכל ילד.

הביקוש למגמת מקצועות הבריאות, המשויכת למדעי האדם, עולה בהרבה על ההיצע: כמחצית מתוך 300 התלמידים ביקשו להתקבל אליה. על מנת לאפשר יחס אישי לכל אחד הוחלט שהמגמה תכלול 50 תלמידים – 25 בלבד בכל סמסטר. עם סיום תוכנית הטעימות של השנה הראשונה יוכלו התלמידים להתמקד בשנים הבאות בתחום המתאים להם ביותר, כולל עבודת גמר ברמה של 5 יחידות ובליווי מנחה מתוך סגל שיבא. 

תלמידי תיכון בגין וצוות רשות ההוראה משיבא. צילום: דוברות שיבא

הקמת המגמה היא פרי שיתוף פעולה בין רשות ההוראה בשיבא, שבראשה עומד פרופ' גדי סגל, לבין אגף החינוך של עיריית רמת-גן ומנהלת תיכון "בגין – חוויה לחיים", גב' אורלי גרי. קדמו לכך שנתיים של הכנות, שבהן נבחנו ונבחרו 13 הנושאים המגוונים של תוכנית הטעימות מצד פרופ' סגל וסגניתו ברשות ההוראה, גב' ורד רובינזון, ותוכנן המסלול הארבע-שנתי. סגל המורים מורכב מרופאים ומומחים מקצועיים שנרתמו למשימה מתוך תחושת שליחות, רובם ככולם משיבא. ראש המגמה הוא ד"ר יגאל כסיף, מנהל שירות אקמו בשיבא ומומחה בניתוחי לב. ד"ר רני פולק, מנהל המרכז לאורח חיים בריא בשיבא, אחראי על תוכנית הטעימות. רכזת המגמה מתוך התיכון היא ד"ר אפרת מובשוביץ, אשר משמשת במקביל כרכזת מגמת מערכות רפואיות בתיכון בליך. 

פרופ' גדי סגל, ראש רשות ההוראה בשיבא: "אני נרגש מאוד מכך שילדים ילמדו פה בשיבא ויטעמו מהרבגוניות שיש לנו להציע. המטרה שלנו היא לא רק ללמד, אלא לגרום לילדים לאהוב את מה שנלמד, והאתגר הוא להתאים את המצוינות של כל ילד לתחום שאליו יתחבר. המגמה החדשה שהקמנו יחד עם תיכון 'בגין – חוויה לחיים' היא צעד נוסף בתוכנית כוללת שמפעיל המרכז הרפואי שיבא להכשרת דור העתיד של מקצועות הבריאות, לרבות רפואה, סיעוד ומחקר. בכך אנו מיישרים קו עם מוסדות בינלאומיים מובילים בעולם, שם כבר הבינו כי על תהליך ההכשרה להתחיל עוד טרום הלימודיים האקדמיים. רשות ההוראה עומלת על הכשרת מנחים מצוינים מתוך סגל בית החולים, שילוו את התלמידים במשך שלוש שנים. יש לנו שיתוף פעולה נפלא עם תיכון בגין והוא רק ילך ויגבר".

גב' אורלי גרי, מנהלת תיכון "בגין – חוויה לחיים": "פתיחת תיכון חדש הוא מעמד מאוד מרגש ומחייב, ובפרט תיכון שתלמידיו יוצאים להתנסויות מחוץ לגבולות בית הספר. אני נפעמת מהרצון והמוכנות לשיתוף הפעולה מצד שיבא – השותף המרכזי שלנו להגשמת החלום".

 

Exit mobile version