Site icon מקומון רמת גן

בצל הקורונה: עיריית רמת-גן נערכת לחג הפסח

צילום: דוברות עיריית רמת-גן

בצל היערכות החירום בזמן משבר הקורונה, עיריית רמת-גן  נערכת לקראת חג הפסח ותתגבר את ימי פינוי האשפה והגזם במהלך ליל הסדר וחול המועד פסח, לאורך כל החג. בנוסף, צוות תפעול ותחזוקת גנים, ימשיך בפעולות הניקיון בגנים הציבוריים, כיכרות ואיי תנועה כולל גינות הכלבים.

בצל היערכות החירום בזמן משבר הקורונה, עיריית רמת-גן  נערכת לקראת חג הפסח ותתגבר את ימי פינוי האשפה והגזם במהלך ליל הסדר וחול המועד פסח, לאורך כל החג. בנוסף, צוות תפעול ותחזוקת גנים, ימשיך בפעולות הניקיון בגנים הציבוריים, כיכרות ואיי תנועה כולל גינות הכלבים.

כבכל שנה, גם השנה, אגף שפ"ע יבצע ניקיון מקיף ברחובות העיר לקראת חג הפסח. כבר בימים אלה נערכת פעילות איסוף גזם וגרוטאות באופן אינטנסיבי, זאת במטרה לשפר את חזות האזור ואת איכות הסביבה למען תושבי העיר בחג. הניקיון מצטרף להיערכות הכוללת של אגף שפ"ע לפני החגים. הפעילות כוללת פינוי אשפה ביתית באופן מוגבר הבא לביטוי בגידול של כ- 15 אחוז מעבר למשקל הממוצע הרגיל. עבודות ניקיון הרחובות מתוגברת על ידי תוספת עובדים לטיאוט הרחובות ובאמצעות רכבי הטיאוט המכאני.

הגינות הציבוריות יישארו סגורות. צילום: דוברות עיריית רמת-גן

פינוי אשפה מתוגבר ייעשה ב- 09.04 לאחר ליל הסדר וב-15.04 בזמן חול  המועד. בתאריכים 29/03-03/04 יתאפשר פינוי חופשי של גזם וגרוטאות ומתאריך 05/04-15/04 לא יתאפשר פינוי. עיריית רמת-גן תפיץ מסרון לתושבי העיר, ובו פירוט שעות וימי איסוף הפסולת והגזם ברחבי העיר בהתאם לימי החג.

אגף השפ"ע והאגף לביטחון ואכיפה פועלים בצורה אינטנסיבית למניעת השלכת פסולת בשטחים ציבוריים, על מנת לשמור על ניקיון העיר לקראת החג. איסוף ממתקני המחזור יבוצע באופן מוגבר על מנת למנוע תופעת גלישת בקבוקים וחומרי מחזור אחרים מהמתקנים.

היערכות אגפי הניקיון בצל משבר הקורונה תימשך. עיריית רמת-גן הצטיידה לוגיסטית לשעת חירום, בין היתר ברכישת סרבלים, מסכות, כפפות ועוד ,חומר לחיטוי משאיות/משטחים בערפול, גלונים של חומר לחיטוי ידיים, בקבוקים של ספטל סקראב, סרבלים חד פעמיים וכו'.

צילום: דוברות עיריית רמת-גן

כלל הצוותים העירוניים ערוכים לשעת חירום, המוקד העירוני 109 ממשיך לפעול באופן מתוגבר עם צוותי חירום. בנוסף, צוותים מיוחדים, הכוללים סיירת של המוקד העירוני, פקחי העיר והשיטור העירוני ומנהלי הרובעים, פרוסים ברחבי העיר בזמינות מלאה ומעניקים מענה מידיי לצרכים של מבודדים ושל תושבים במגוון דרכים, בהתאם לפניות שעולות מהשטח.

העירייה תדאג לסיוע במענק של תלושי מזון ובדרכים נוספות. רה"ע ביצע היערכות רחבה, הן עם עו"ס והן עם מערך מתנדבים, אשר כוללת הובלה של אוכל מוכן, ביקורי בית ועוד, שכולל מענה פרטני לתושבים עריריים. רה"ע, כרמל שאמה הכהן, הנחה להכפיל ולשלש את התמיכות הללו בחג הקרוב. אזרחים ותיקים שיזדקקו לסיוע, יכולים לפנות אף הם למוקד, וכוננים עובדים סוציאליים ייתנו להם מענה מהיר.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "בצל משבר הקורונה שפוקד כל בית בישראל בימים אלו, עיריית רמת-גן פועלת בכלל המשאבים בכדי לייצר מרחב סטרילי ונקי ככל האפשר במרחבים הציבוריים בעיר. על אף שקיים איסור לצאת מן הבתים, חובתנו כרשות לשמור על הניקיון בשגרה ובתקופת החגים, עומדת על תילה. אני סבור שכפי שאחדות עם ישראל היה המרכיב המרכזי ליציאה מן החושך ומן העבדות אל עבר האור והעצמאות, כך גם יהיה בזמן משבר הקורונה. אני קורא לתושבים להיקרא להנחיות משרד הבריאות. כוחנו באחדותנו".

Exit mobile version