Site icon מקומון רמת גן

בליך: עצרת מחאה בשיתוף ראש העיר בתגובה לאמירותיו של שר החינוך כנגד הקהילה הלהט"בית

ביה"ס התיכון קבליך' קיים הבוקר עצרת מחאה כנגד אמירותיו של שר החינוך כנגד הקהילה הלהט"בית. בסוף השבוע האחרון ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, יצא בחריפות נגד דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ, שנאמרו בכתבה למוסף  '7 ימים' בידיעות אחרונות וכללו אמירות שנויות במחלוקות של שר החינוך נגד הקהילה הלהט"בית. רה"ע הורה לאגף החינוך בעיר לקיים שיח משותף בכלל בתי הספר בעיר בנושא זכויות להט"ב וקבלת האדם באשר הוא.

היום התקיים בביה"ס 'בליך' שבעיר רמת-גן,  עצרת מחאה כנגד אמירותיו הקשות של שר החינוך כנגד הקהילה הלהט"בית. בסוף השבוע האחרון ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, יצא בחריפות נגד דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ, שנאמרו בכתבה למוסף  '7 ימים' בידיעות אחרונות וכללו אמירות חשוכות של שר החינוך נגד הקהילה הלהט"בית. רה"ע הורה לאגף החינוך לקיים שיח משותף בכלל בתי הספר בעיר בנושא זכויות להט"ב וקבלת האדם באשר הוא.

בסוף השבוע האחרון בריאיון ל-'7 ימים' בידיעות אחרונות שר החינוך, הרב פרץ התייחס לעניין טיפולי ההמרה ומשפחות חד מיניות, ואמר שהוא אינו חושש שהדבר יקרה בביתו "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. לא צריך להתבייש בזה שאנחנו חיים בדרך הטבעית הזאת“.

הפגנת המחאה בבליך. צילום: אילן ספירא

בעקבות אמירותיו הקשות של שר החינוך הרב רפי פרץ נגד הקהילה הגאה, ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן, הורה לאגף החינוך בעיר לקיים שיח משותף עם כלל התלמידים בעיר בנושא זכויות להט"ב וקבלת האדם באשר הוא. רה"ע התנגד בתוקף לדבריו של שר החינוך ובפוסט שכתב ברשתות החברתיות, אמר כי מדובר בדעות הומופוביות שמתאימות למדינות חשוכות כמו איראן והן להן מקום בחברה הישראלית בשנת 2020.

לדבריו של כרמל שאמה, "אין מקום לאמירות חשוכות וספוגות בפוביות נגד הקהילה הלהט"בית בחברה הישראלית בשנת 2020. במהלך החודש הקרוב, אעבור בעצמי בכל התיכונים בעיר ואקיים שיח עם התלמידים על זכויות אדם ואהבת אדם באשר הוא אדם ללא הבדל של גזע, מין, דת, גיל, רמת אמונה ונטייה מינית."

"רמת-גן תפעל בכדי לגבש מסרים ערכיים נטולי אלמנטים פוליטיים, שיועברו במערכת החינוך בעיר, על מנת לנטרל ולאזן את הנזק שגורמות אמירות חשוכות ונפסדות כאלה בכלל ובפרט שהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו", כך לדברי ראש העיר.

"אמירות חשוכות". צילום: אילן ספירא

בימים אלו, רמת-גן מקדמת מהפכה של ממש בכל הנוגע לקידום זכויות קהילת הלהט"ב בעיר. בחודש שעבר בוצעה, ביוזמת חבר המועצה ישראל זרי, התאמת טפסי הרישום במוסדות החינוך בעיר לזוגות חד-מיניים, וכך שונו טפסי הרישום לנוסח שיכיר במעמדם של זוגות להט"בים כ'ידועים בציבור' ולא כ-'הורה יחידני', כפי שהיה עד היום. יתר על כן, בשנה שעברה התקיים לראשונה בעיר מצעד גאווה במתחם הבורסה בהשתתפות אלפים מתושבי העיר שלקחו חלק במסיבת ענק תחת הכותרת 'גאה להיות רמת-גני'.

צעדיה של הנהלת העיר רמת-גן בראשות כרמל שאמה הכהן למען קידום זכויות הלהט"ב בעיר, מבשרת על הפיכתה של רמת-גן מעיר שמרנית לעיר מכילה, כזו הפועלת למען שמירה וקידום זכויותיהם של כלל הקהילות בעיר ללא הבדל  דת, גזע ומין.

מתיכון 'בליך' נמסר: "אנחנו בתיכון בליך מאמינים שלפני מבחנים וציונים, צריך להיות בן אדם!. זכותו של כל אחד ושל כל אחת, לחיות את חייו וחייה בהתאם לנטייתו ונטייתה המינית. בין הבוגרים והבוגרות שלנו ישנן גם הומואים, לסביות ושאר המגדרים. מבחינתנו אין כל הבדל! דברים של שר החינוך, מזעזעים ומטלטלים".

Exit mobile version