Site icon מקומון רמת גן

בית המשפט הכריע: הסבבוס של רמת גן ימשיך לפעול בשבת

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את חוקיות האוטובוסים שמפעילה עיריית רמת גן בשבת תחת השם "סבבוס", והוסיף: "המתווה שתוכנן נועד לאזן בין הרצונות והצרכים השונים של כלל התושבים בעיר רמת גן". מפסק הדין עולה שכלל הרשויות המקומיות בישראל רשאיות להפעיל אוטובוסים בשבת ללא תשלום. 

הסבבוס של רמת גן ימשיך לפעול בשבת: בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע בסוף השבוע ופסק סופית בעתירה המנהלית שהוגשה נגד עיריית רמת גן כי הפעלת קווי התחבורה הציבורית "סבבוס" על ידי העירייה חוקיים וימשיכו לפעול.

בית המשפט המחוזי דחה את עתירת הרבנים קבע שהסבבוס חוקי וחייב את העותרים ב-25,000 ש"ח הוצאות משפט.
"הסבבוס ורעיון ההסעות בסופ"ש אינם נגד שום דברים אלא בעד מי שנזקק להם."

כרמל שאמה והסבבוס. צילום: אילן ספירא

את העתירה נגד הפעלת הסעות הסבבוס הגישה קבוצת תושבים בראשות הרב יעקב אריאל, רבה הראשי לשעבר של העיר, שטענה כי ההסעות שמפעילה העירייה בשבת אינן חוקיות, וביקשה לאסור על קיומן.

השופטת רחל ברקאי דחתה את העתירה, קיבלה את טענות עיריית רמת גן וקבעה שההסעות חוקיות, ולא דרוש להן רישיון קו ממשרד התחבורה כפי שטענו העותרים וכן שמותר להסעות לעצור בתחנות אוטובוסים ציבוריים, כפי שטענה העירייה.

בית המשפט הוסיף וקבע כי "המתווה שתוכנן נועד לאזן בין הרצונות והצרכים השונים של כלל התושבים בעיר רמת גן. כך, גם נעשה מאמץ לצמצם, ככל האפשר, את מעבר ההסעות בסמוך לריכוזי אוכלוסייה דתיים ולבתי כנסת. בהתאם, נקבעו מסלולי ההסעות בעיקר בצירים המרכזיים, מבלי להיכנס לשכונות המאופיינות בריכוזי אוכלוסייה דתית גדולה." עוד ציין בית המשפט שיש לשירותי ההסעות "ביקוש עצום".

עו"ד יוכי כדיר-פז. צילום: תומר יעקובסון

עו"ד יוכי כדיר-פז, עו"ד עידן לרון ועו"ד דניאל פז ממשרד "מיתר", שייצגו את העירייה, מסרו: "בית המשפט קיבל את טענות העירייה. פסק הדין מכיר בכך שרשויות מקומיות רשאיות להעניק לציבור הסעות בשבת ללא תשלום, ובכך שההסעות יכולות לעצור בתחנות אוטובוסים ציבוריים. בכך משליך פסק הדין על כל הרשויות המקומיות בארץ, ומבהיר את חוקיות מיזמי ההסעות לציבור".

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן אמר: "פס"ד מבורך וכל עוד הקואליציה החדשה לא תכנע לכפיה הציבור ימשיך להנות משירות לו חיכה הרבה שנים. נקווה שהפסיקה הברורה תשים סוף גם לאמירות הפרימיטיביות והמרושעות בשעה שאלפים מתים יום יום בכל רחבי העולם לפיהן הקורונה היא עונש משמיים על הסבבוס."

Exit mobile version