Site icon מקומון רמת גן

ביטול כתב אישום – כל שצריך מה לדעת

שיעור ההרשעות בישראל עומד על כמעט 99% מסך כתבי האישום המוגשים לפני בית המשפט. זהו אחד מהנתונים הגבוהים ביותר מבין מדינות המערב והוא מספר סיפור שחשוב שנדע אודות המדיניות השיפוטית בישראל. משמעות הדבר בפועל היא שרק אחד מכל מאה תיקים מסתיים בזיכוי הנאשם. זהו הימור שרובנו נעדיף לא לקחת מלכתחילה. ככל שישנו חשד סביר להאמין שכתב האישום הוגש שלא בצדק או כי עלה כל כשל בתהליך החקירה, חשוב לפנות אל עורך דין פלילי. במקרים לא מעטים, ייתכן שניתן יהיה לבטל את כתב האישום ולסיים בו ברגע הליך שעשוי להיות ארוך, סוחט רגשית ובעל סיכויי הצלחה קלושים מאוד.

מתי יהיה באפשרותנו לבטל את כתב האישום?

ישנם שני אפיקים עיקריים בהם יהיה באפשרותנו לבטל כתב אישום שהוגש לאחר חקירה.

התרחיש הנפוץ יותר בו מתאפשר ביטול כתב אישום הוא בהסכמת הצדדים. ככל שיצליח עורך הדין שלך לשכנע את נציגי הפרקליטות לחזור בהם מהגשת כתב האישום, ניתן יהיה לבטלו לאלתר. עורך דין מנוסה ומיומן אמור להיות בקיא בטעמים השונים לביטול כתב האישום וייצג אותך במשא ומתן. אפשרות אחרת שתעמוד לרשותנו היא במהלך השימוע. בעבירות חמורות יותר החשודים בפלילים זכאים לשימוע לפני הגשת כתב אישום. זוהי הזדמנות חשובה לצלם, לעיין ולנתח את תיק החקירה ולהציג את כלל הטיעונים שלנו לחפותנו ולנסות לעצור את ההליך הפלילי טרם תחילתו בבית המשפט. ככל שנמצא כל פגם בסעיפי האישום, אם מדובר בכתב אישום על עבירה שנדונה כבר בבית המשפט, כשקיים חוק התיישנות על העבירות האמורות ומטעמים רבים אחרים, ניתן יהיה לגדוע את ההליך באיבו.

השליח הנאמן שלך בהליך הפלילי

במסגרת זמנים כה מצומצמת וכשהמשטרה והפרקליטות מפעילים לחצים כה רבים לקדם הרשעות, חשוב שיעמוד לרשותך מומחה משפטי ללא דופי. אם חיפשת אחר עורך דין פלילי בתל אביב, עורך דין אלון שליכטר, יוצא משרד המשפטים, מביא עמו ידע משפטי רחב יריעה וניסיון בתיקים מורכבים. בין אם החקירה רק החלה או אם השימוע מתקרב, עו"ד שליכטר מזמין אותך להציב לצידך הגנה משפטית המתחייבת למקצועיות ללא פשרות. למידע נוסף, ניתן להתקשר כעת למספר 054-6762373.

Exit mobile version