Site icon מקומון רמת גן

בגרויות-למה יש חשיבות לשיפור הממוצע ואיך זה יכול לעזור?

אם רציתם להתקבל למסלול לימודים מסוים אף על פי שממוצע הבגרות שלכם אינו עומד בדרישות הקבלה – השלמת בגרויות היא הצעד האלטרנטיבי לשיפור הציונים.

צילום: באדיבות עמיעד טאוב

ממוצע ציונים גבוה בתעודת הבגרות הוא כרטיס כניסה למוסדות להשכלה גבוהה בהם נדרש שקלול גבוה של ציוני בגרות ושל ציון פסיכומטרי. בהתאם למוסדות אליהם אתם מעוניינים להתקבל, תוכלו לבחור אם לשפר ציונים או להשלים נקודות לימוד במקצועות מסוימים.

השלמת בגרויות וממוצע ציוני בגרות

תעודת בגרות מלאה היא תנאי קבלה בסיסי בכל אוניברסיטה. אם אין בידכם תעודת בגרות, ללא השלמת בגרויות לא תוכלו להתקבל לאוניברסיטאות המקבלות את ציוני הבגרות של הנרשמים ישירות ממשרד החינוך ומשקללות אותם לממוצע ציוני בגרות אופטימאלי. כל אוניברסיטה מציגה, בנוסף לתנאי סף של תעודת בגרות מלאה (להוציא תנאי קבלה מיוחדים), תנאים משלה למינימום יחידות ומקצועות חובה לקבלה ללימודים, חלקם נכללים במקצועות החובה לתעודת הבגרות וחלקם נקבעים על פי תנאי האוניברסיטה. אם החלטתם ללמוד באוניברסיטה מסוימת, תוכלו לשקול לשפר ציונים באמצעות השלמת בגרויות במקצועות המתאימים לתנאי הקבלה.

השלמת בגרויות לקבלה ללימודים באוניברסיטה

השלמת בגרויות למקומות עבודה

השלמת בגרויות היא צעד חשוב גם כאשר אין כוונה להמשיך ללימודים בפקולטות בהן תנאי קבלה גבוהים. בגרות מלאה חיונית לקבלה לעבודה ולקידום בתפקיד במקומות רבים, כאשר במקרים מסוימים, תעודת בגרות היא תנאי הקבלה היחיד בקבלה למכללות ולאוניברסיטאות מסוימות.

שיפור ממוצע בכל תחומי החיים

השלמת בגרויות חשובה לכל תחומי החיים, אבל גם לשיפור ממוצע הציונים יש חשיבות, אפילו כשהמטרה היא 'רק' השלמת הציונים לתעודת בגרות מלאה. השלמת בגרויות לממוצע ציונים גבוה יותר תאפשר לכם להתקבל למסלולי לימודים נוספים, גם אם כיום אינכם מעוניינים בהמשך לימודים במסלולים האלה.

Exit mobile version