Site icon מקומון רמת גן

באילו מצבים מורכבים מטפל עורך דין צוואות וירושות?

קרדיט - Canva

כל ההתעסקות סביב נושא צוואות וירושות היא מורכבת. הדבר מורכב במיוחד כשהמנוח לא הותיר אחריו צוואה אך לא רק. שירות ראשון וחשוב שמעניק עורך הדין המומחה בתחום הוא עריכת צוואה כך שתהיה מנוסחת היטב וללא פגמים טכניים. הדבר מבטיח שתקבל תוקף משפטי בשעת הצורך. מעבר לכך הוא נמצא לצידם של היורשים בכל בעיה שצצה. אחת הבעיות שיכולה לצוץ היא התנגדות לקיום צוואה מצד אחד היורשים. התנגדות כזו הופכת לכתב תביעה וניהול הדברים בבית המשפט או נפתרת בגישור ויישוב הסכסוך מחוץ לבית המשפט. כך או כך זהו מצב מורכב הדורש מומחיות וניסיון. מצב נוסף הוא הסתלקות מירושה: כאשר אחד היורשים מחליט מסיבה כזאת או אחרת לוותר על חלקו בירושה. לשם כך עליו לחתום על תצהיר אצל עורך דין.

ויתור על  ירושה- יש דבר כזה

התעסקות בענייני ירושה היא מלאה בבירוקרטיה ודורשת לא מעט מן היורשים. עם זאת, בסוף הדרך לפחות מחכה להם "הפרס": קבלת חלקם בירושה. הדבר נראה מפתיע, אך ישנם יורשים שמוותרים על חלקם בירושה באופן חלקי או אפילו מלא. הדבר נקרא הסתלקות מירושה. יכולות להיות סיבות שונות לכך. יורש יכו לוותר על חלקו לטובת יורש אחר שעבורו קבלת הירושה תהיה משמעותית יותר. כך אשתו של המנוח יכולה לוותר על חלקה לטובת הילדים או לטובת נכדיה. סיבה אחרת יכולה להיות שלצד העיזבון הכולל כסף ונכסים הותיר אחריו המנוח גם חובות, מה שיחייב את היורשים להתמודד עם נושים אשר להם קדימות בקבלת נכסים או כסף לפריעת החוב. לעיתים בצוואה יכול המנוח להשאיר הוראות המהוות התניה לקבלת חלק מהעיזבון והיורש האמור לקבל אותו מעדיף לוותר על קבלת חלקו בשל אותה התניה.

ההורים מזדקנים ומתקשים לטפל בענייניהם? כך תפעלו

בסופו של דבר כולנו מתבגרים, מזדקנים ויכולים להגיע בסופו של דבר למצב בו קשה לנו לנהל את עניינינו כפי שעשינו זאת בעבר. כאשר הוריכם מזדקנים ונראה שהם כבר מתקשים מאוד לטפל בענייניהם הפתרון מבחינתכם לכך הוא הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס. אפוטרופוס אמור לטפל בענייני החסוי שלו. הוא יכול לטפל בכל ענייניו או שיוחלט על תחומים מסוימים בהם יטפל. בד"כ את הבקשה יגיש אדם הקרוב לחסוי, לרוב בן או נכד. רק במקרים בהם אין קרוב משפחה מתאים, ימונה אפוטרופוס ציבורי אשר מחויב לנהל את ענייני החסוי תוך שמירה על טובתו ותוך שיתופו בדברים אם הוא נמצא במצב לחוות את דעתו.

עו"ד יוסי ברקוביץ הוא עורך דין לענייני ירושות וצוואות העוסק בתחום סבוך זה כבר שנים. הוא מעניק טיפול וסיוע מקצועיים ללקוחותיו בכל נושא בתחום. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version