Site icon מקומון רמת גן

ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה

כולנו מכירים את המשפט המייחס לארוחת הבוקר חשיבות תזונתית ואנרגטית מדי יום. היא  הארוחה הכי חשובה במהלך היום, כך נטען. היא זו שמספקת את האנרגיה הדרושה לנו כדי להתמודד עם אתגרי היום הצפוי. היא מזינה אותנו לקראת יום ארוך, עמוס וגדוש במשימות כמו עבודה, טיפול בילדים, פעילויות ספורט, ועבודות הבית.

על פי סקרים שנעשו, מסתבר כי למרות שאנחנו יודעים את חשיבות ארוחת הבוקר ואף מכירים בכך שהיא החשובה במהלך היום, אחד מתוך ארבעה אנשים לא אוכל ארוחת בוקר באופן קבוע.

ארוחת הבוקר היא שבירת הצום של הלילה, לאחר שעות רבות ללא מזון הגוף מתרוקן ממאגרי הגלוקוז שלו, ונותר חסר אנרגיה. הגוף דורש שנמלא את המצברים לקראת היום שלפנינו,  כדי שיוכל לעמוד במשימות העומדות לפניו.

אסור לוותר על ארוחת בוקר!

מדוע אם כך, ישנם הרבה מאו אנשים, המודעים לכך שארוחת הבוקר חשובה, אך בכל זאת מדלגים עליה? זה קורה בדרך כלל בגלל הסיבות הבאות:

  1. חוסר בזמן – אנשים רבים מוצאים עצמם מוותרים על ארוחת הבוקר מפאת חוסר בזמן. הורים רבים מוצאים את עצמם כל בוקר מכינים את הילדים לבית ספר, מתארגנים לעבודה, ואם נכניס למשוואה גם את הזמן שנדרש לארוחת בהוקר שלהם נבין, שזה פעמים רבות פשוט לא יקרה. ארוחת הבוקר עלולה לגזול זמן יקר בבוקר שכל דקה בו יקרה מפז, לכן פתרון קל למשל, הוא להכין את ארוחת הבוקר ערב מראש – אפשר להכין ביצים קשות ולחתוך כמה ירקות, ובבוקר רק לקחת את ארוחת הבוקר אתנו לעבודה!

זכרו – זמן שחסכתם בבוקר כשוויתרתם על ארוחת הבוקר יכול לפעול נגדכם כאשר תזדקקו למאגרי אנרגיה שחסכתם גם אותם. חוסר בארוחת בוקר עלול לגרום לכם להיות הרבה פחות יעילים ופרודוקטיבים,  מאשר אם הייתם אוכלים ארוחת בוקר דשנה ומזינה.

חיסכון בקלוריות – אנשים רבים נוטים לוותר על ארוחת הבוקר כי הם חושבים שכך אפשר לחסוך בקלוריות מיותרות.האמת היא, שמי שמוותר על ארוחת הבוקר נוטה "לחטוא" הרבה יותר במהלך היום באכילה של מאכלים עתירי סוכר.

הגוף שלנו זקוק לאנרגיה כדי לתפקד. במצב של מחסור באנרגיה נהיה להוטים למאכל עתיר סוכר, כיוון שסוכר הוא האנרגיה הזמינה והמהירה ביותר שהגוף יכול לקבל.

מתברר למעשה כי מי שרוצה להוריד במשקל, צריך לאכול ארוחת בוקר בריאה ומזינה בכל בוקר על מנת להפחית את כמות האכילה של מזונות בלתי בריאים במהלך היום. בנוסף, היא עוזרת ותורמת לפעילות מעיים תקינה,  מעודדת חילוף חומרים תקין ובריא, מה שכמובן ידוע כתנאי חשוב להורדה במשקל.

מה ארוחת בוקר בריאה צריכה להכיל?

כשאנחנו רוצים להכין ארוחת בוקר בריאה שתמלא אותנו אנרגיות ותזין אותנו בצורה הטובה ביותר, אנחנו צריכים לדאוג שהיא תכיל את כל המרכיבים שהגוף שלנו צריך.

ארוחת בוקר בריאה. צילום: pixabay

פחמימות – פחמימות הן מקור האנרגיה הזמין והמהיר ביותר שזמין לגוף שלנו.

הן הדלק שמניע את הגוף ואת התהליכים שבו. אופציות טובות למאכלים המכילים פחמימות לארוחת הבוקר : לחם מחיטה מלאה, או בננה.

חלבונים – החלבון הוא זה שדואג לבנייה של תאים ורקמות, הוא הבונה ומשקם תאי שריר.

אופציות טובות למאכלים המכילים חלבון לארוחת הבוקר יהיו : ביצים, שיבולת שועל, גבינה לבנה, או גבינת קוטג'.

שומנים – השומנים הכרחיים לתפקוד תקין של הגוף, ובניגוד לדעה הרווחת אינם דבר שעלינו להימנע ממנו.

הם עוזרים לספיגה של חומרים בגוף ועוזרים לבניית ההורמונים.

אפשרויות של מאכלים המכילים שומן לארוחת הבוקר יהיו : אבוקדו, אגוזים, או שמן זית.

 

חשוב לשלב את כל המרכיבים הללו, על מנת לדאוג שארוחת הבוקר שלנו תכיל את כל אבות המזון, כדי שתוכל לספק לגוף שלנו את האנרגיה והתזונה אשר תשמור עלינו אנרגטיים וחיוניים במהלך היום.

כנסו >> מתכונים לארוחת בוקר בריאה

Exit mobile version