Site icon מקומון רמת גן

ארגון קבלני מחוז דן: צניחה של 44% בהתחלות הבניה ברמת גן בשנה האחרונה

נתוני הלמ"ס שפורסמו בימים האחרונים מגלים כי ברמת גן חלה צניחה משמעותית בהתחלות הבנייה בעיר. מהנתונים עולה כי בשנה האחרונה העיר רשמה צניחה של כ- 44% בהתחלות הבנייה לעומת השנה הקודמת, כפול מהממוצע הארצי.

מניתוח של ארגון קבלני מחוז דן הכולל את הערים רמת גן, גבעתיים ובני ברק לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בשנה החולפת החלה בנייתן של 900 דירות בלבד בעיר, זאת לעומת 1,604 דירות בשנה שלפניה ו-1,481 דירות בשנה שקדמה לה.

לדברי אברהם להב, יו"ר ארגון קבלני מחוז דן "הירידה בהתחלות בנייה נובעת מכך שכחלון לוחץ לשווק עוד ועוד קרקעות. המינהל משווק שכונות שלמות מבלי להתייחס להיבטי הפיתוח, והתוצאה היא קרקעות שאינן בשלות לבניה. גם לאחר שהתכנית מאושרת יעברו לפחות שלוש שנים עד שאפשר יהיה לבנות. המינהל מתהדר בהיקף שיווקים גדול שבמרבית המקרים יתורגם להתחלות בניה רק בעוד כמה שנים, וצמצום ההיצע בשוק צפוי להביא לעליית מחירים".

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט רמת גן<<

בניה ברמת גן. צילום באדיבות עיריית ר"ג

ברמה הארצית, לפי נתוני הלמ"ס ברבעון הראשון של שנת 2018 החלה בנייתן של 9290 יחידות דיור בלבד. מדובר בנתון הרבעוני הנמוך ביותר מאז הרבעון השלישי בשנת 2012. בבחינה שנתית ב- 12 החודשים האחרונים מאפריל 2017 – מרץ 2018 הוחל בבנייתן של 43,350 דירות, ירידה של 22% בהשוואה ל-12 החודשים הקודמים (אפריל 2016 – מרץ 2017).

אמנם מדובר בנתונים לא סופיים שעשויים להתעדכן אולם אין ספק שמדובר במגמה שכן גם נתוני הרבעון הרביעי של שנת 2017 מעידים על שפל של מספר שנים בהתחלות בנייה ברבעון. על פי נתוני המגמה, החל ברבע רביעי של שנת 2016 חלה ירידה של כ-7.4% בממוצע לרבעון. יצויין כי במחצית הראשונה 2016 החלו ההגרלות הראשונות של מחיר למשתכן שהובילו לתחילת הקיפאון בשוק שהלך וגבר כל שכמות ההגרלות גדלה.

Exit mobile version