Site icon מקומון רמת גן

אפליקציה מצילה חיים: באמצע הבילוי בקניון חובשי מד"א הצילו חיי אדם

פרנסיס אוחנה (63) התמוטט בקניון איילון ברמת גן . חובשי מד"א, ישראל ומשה הורוביץ שבילו בקניון עם משפחתם הוקפצו באמצעות האפליקציה של מד"א, ביצעו בו פעולות החייאה והצילו את חייו 

כאשר בילו חובשי מד"א ישראל ומשה הורביץ בקניון איילון עם משפחותיהם, הם לא ציפו לכך שאת הבילוי תחליף פעילות נמרצת להצלת חיים. בעודם נמצאים במתחם, התמוטט בקניון פרנסיס אוחנה, בן 63 מיהוד שלקה בליבו. שני האחים – המתנדבים כחובשי רפואת חירום במד"א – הוקפצו לאירוע באמצעות אפליקציית מד"א, המאתרת את כונני התגובה המיידית הקרובים ביותר לכל אירוע המתקבל במוקד 101 של מד"א. צמד האחים החובשים הגיעו מידית למקום ובתוך פחות מחצי דקה  כבר החלו להעניק לאוחנה טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה שכללו הנשמות, עיסויים ומכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור.

מימין, חובש מדא משה הורביץ, פרנסיס אוחנה וחובש מדא ישראל הורביץ במפגש בביתו של פרנסיס – צילום דוברות מדא

חובשי רפואת חירום במד"א, האחים  ישראל ומשה הורביץ: "תוך כדי שאנחנו צופים בהופעה בקניון יחד עם ילדינו, אפליקציית הכוננים של מד"א איתרה אותנו בסמוך לאירוע והקפיצה אותנו. במרחק של עשרות מטרים בודדים מאיתנו ראינו גבר שרוע על הרצפה, כשהוא אינו מגיב וללא דופק. אחד מאתנו התחיל לבצע פעולות החייאה בסיסיות , בעוד השני הביא את הציוד הרפואי שלו מרכבו. תוך כדי הדיווח למוקד מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה שכללו מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור של הקניון ולשמחתנו בתוך דקות בודדות ראינו שהוא מתחיל לחזור להכרה. מאז האירוע אנחנו שומרים איתו על קשר. כשאתה מציל מישהו, והוא חוזר להכרה ומדבר איתך יש תחושת שליחות וגאווה".

פרנסיס אוחנה: "אני רוצה להודות לצוות של מד"א. אני לא יודע איך לתאר במילים את מה שהם עשו בשבילי. הם ממש מלאכים שעושים עבודת קודש מדהימה. אני שמח על ההזדמנות לפגוש אותם בביתי  ולהודות להם באופן אישי על שהעניקו לי במתנה את חיי".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אני מאחל לפרנסיס בריאות ואריכות ימים ומודה לחובשים המתנדבים על הערנות, המסירות ומענה הרפואי שהעניקו. מוקד מד"א מפעיל באמצעות האפליקציה של מד"א מערך של עשרות אלפי כונני תגובה מיידית ונאמני חיים, אשר מוזנקים לאירועים המתרחשים בקרבתם בכדי להעניק סיוע ראשוני מציל חיים בדקות הראשונות עד להגעת צוות מד"א. גם במקרה זה, רואים את החשיבות הרבה של אפליקציית מד"א שהזניקה את המתנדבים הכוננים וחסכה זמן יקר שיש לו תרומה אדירה להצלת חייו של פרנסיס".

 

Exit mobile version