Site icon מקומון רמת גן

אלפי משתתפים באירוע הגאווה הראשון ברמת-גן

אלפי משתתפים שמחים הגיעו לעשות היסטוריה ולציין את אירועי שבוע הגאווה ברמת-גן, שהתקיימו לראשונה בתולדות העיר. אירוע השיא של שבוע הגאווה ברמת גן נערך ביום שישי האחרון בכיכר שניצר בבורסה, עם מסיבה עירונית ענקית תחת הכותרת "גאה להיות רמת-גני".

במסיבת הגאווה המרכזית שנערכה במתחם הבורסה, בהנחיית הסטנדפיסט נדב אבוקסיס, לקחו חלק המוני מתושבי העיר ומבקרים מחוצה לה, שצבעו את המתחם בשלל צבעי הקשת והגיעו לחגוג אהבה, סובלנות ושווין. בין האמנים והרכבים שהקפיצו את הקהל: עברי לידר, ספיר סבן, די ג'יי מיכל שור, די ג'יי מלשה ודי ג'יי מור אברהמי.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, חגג עם המשתתפים וסיכם את האירוע כמוצלח: "חוץ מזה שהיה שמח, היה מרגש! ברור לי שעשינו את הדבר הנכון. רק דבר אחד היה חסר לי שם וזה כל אלה שפנו אלי ותקפו אותי בטענות ובבקשות לבטל את האירוע. אם הם היו היום באירוע הם היו מבינים כמה הם טועים ושלא מדובר במסיבת סוטים/פדופילים/חולים ולא במסיבת עירום. יצרנו מציאות חדשה ועשינו היסטוריה ברמת-גן. לא מאמין שבעתיד רמת-גן תחזור לאחור, לא משנה מי יעמוד בראשה אחרי".

ראש עיריית רמת-גן עם עברי לידר. צילום: אילן ספירא

לקראת השבוע הונף דגל הגאווה על תורן בניין העירייה וברחבי העיר התנופפו בגאון למעלה מ-100 דגלים. בנוסף, במרכז העיר הוצבו ספסלים הצבועים בצבעי הגאווה. מהספסלים שנצבעו בעיר התלהבו גם השגרירים שגרים ברמת-גן, שביקשו להירתם למהלך ולהעביר מסר בארצם נגד הומופוביה. שגריר שוויץ, ג'אן דניאל רוס; סגנית שגריר ליטא, גיטה בלינסטרובייטה; סגן שגריר בלגיה, פסקל בופין ושגריר אוסטריה, מרטין וואיז הגיעו להצטלם ליד הספסלים יחד עם ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן וחבר הנהלת העירומחזיק (במשותף) תיק קידום הקהילה הגאה, ישראל זרי.

ראש עיריית רמת-גן מספר שהכל התחיל מפנייה של שגרירות קנדה, שביקשה להצטלם ליד הספסלים והמשיך עם עוד שגרירים שפנו. לדברי ראש העיר: "החלטנו להוביל תמונה משותפת שיהיה לה מסר עולמי שיצא מרמת-גן – 'חביב אדם שנברא בצלם'.

"גם בליטא וגם ברמת-גן יש לעודד סבלנות, לא משנה באיזה מקום אתה גר" אמרה סגנית שגריר ליטא, גיטה בלינסטרובייטה.

ראש עיריית רמת-גן יחד עם השגרירים. צילום: אילן ספירא

עוד הוסיף כרמל שאמה, "רמת-גן היא עיר מכילה ופלורליסטית וממנה תצא הבשורה לכל העולם. השנה התגייסנו למאבק לשוויון, לקבלה של כל אדם באשר הוא אדם ולמלחמה בהסתה ובאלימות.  יצרנו מציאות חדשה ועשינו היסטוריה ברמת-גן. לא מאמין שבעתיד העיר תחזור לאחור, לא משנה מי יעמוד בראשה אחרי".

שבוע הגאווה מהווה את יריית הפתיחה לתכנית לקידום הקהילה הגאה בעיר. כחלק מהאג'נדה של הנהגת העיר החדשה להפוך את רמת-גן לעיר פלורליסטית וליברלית יותר, מתוכננים מספר תהליכים לשיפור המענה, כשהקרוב בהם הוא התכנסות ראשונה של הוועדה לקידום הקהילה הגאה. כזכור, רק בחודש מאי האחרון אושר, לראשונה בתולדות העיר, תקן עירוני חדש – מנהל קידום ענייני הקהילה הגאה בעיר.

Exit mobile version