Site icon מקומון רמת גן

אלומיניום IN – עץ OUT

הימים שבהם משתמשים בחלונות עץ כבר מזמן נשכחו. כבר שנים רבות עברו מאז שזנחנו את חלונות העץ ועברנו לחלונות אלומיניום. מי שבונה בית חדש, או משפץ בית בכלל אינו לוקח בחשבון את האפשרות של שימוש בעץ עבור החלונות. אך אין מדובר אך ורק בחלונות, האלומיניום תופס היום חלק משמעותי בעיצוב הבית ודוחק את העץ.

כאשר אנו שומעים את המונח אלומיניום אנו מייד חושבים על משהו מתכתי בצבע כסוף, חומר בעל מראה תעשייתי. לא בהכרח הסגנון המתאים עבור כל עיצוב. אך האמת היא שתחום השימוש באלומיניום הלך והתפתח. מצד אחד היתרונות והביקוש העולה, מצד שני היכולות הטכנולוגיות – הכל יחדיו הביא לנו פתרונות אלומיניום במבחר צבעים וסגנונות. וכאשר האלומיניום החל להגיע בצבעים טבעיים המדמים את העץ הטבעי, הבנו שיש לנו מנצח.

היתרונות הרבים של האלומיניום, בתוספת היכולות לתת פתרונות למבחר סגנונות עיצוביים פשוט דחקו את העץ מהבמה. כיום עבודות אלומיניום הן דבר שכיח בכל בנייה חדשה או פרויקט שיפוצים. אנו יכולים לראות שימוש באלומיניום בחלונות, דלתות, מעקות, ויטרינות הזזה, פרגולות ועוד.

היתרונות של אלומיניום

בעל עמידות גבוהה – כל קבלן אלומיניום יעיד כי העמידות היא אחד היתרונות המרכזיים של האלומיניום. האלומיניום אינו מחליד כמתכות אחרות. הוא עמיד בכל מזג אוויר ומתאים לפתרונות בהם דרוש איטום. הוא מחזיק מעמד במשך שנים רבות ושומר על המראה שלו. איננו יכולים להגיד את אותו הדבר על עץ. עץ רגיש מאוד למזג אוויר, לחות ומזיקים. על מנת לשמור על העץ יש להקפיד על תחזוקה רבה, בעיקר כאשר אנו מדברים על שימוש חיצוני.

מרפסת עם פתח יציאה ענק בעבודת אמן. צילום: pexels

קל משקל – אלומיניום הוא מתכת חזקה מצד אחד, אך מצד שני היא קלת משקל. המשקל הנמוך של האלומיניום מהווה יתרון בשימושים שונים. למשל כאשר מדובר בוויטרינות הזזה ,משקל כבד מידי עשוי להקשות על התנועה. אותו הדבר אפשר להגיד על תריסי גלילה חשמליים, איננו זקוקים למנועים חזקים על מנת לפתוח את התריס.

קל לשימוש – האלומיניום מגיע בפרופילים מוכנים לשימוש. ישנם סוגים שונים וצבעים שונים. כל מה שנשאר לקבלני האלומיניום זה לחתוך אותם ולהרכיבם בהתאם למטרת השימוש והעיצוב הרצוי. כמובן שזה לא דבר פשוט, זוהי אומנות, אך הדבר קל יותר וזה משפיע על מהירות ההכנה, ההתקנה ובסופו של דבר גם העלויות. ברוב המקרים אין צורך בביצוע עבודות ריתוך, בדרך כלל משתמשים בשיטות הברגה שונות.

שילוב של עבודות עץ, אבן ואלומיניום. צילום: pexels

חומר הניתן למחזור – לא רק שאלומיניום מחזיק מעמד שנים רבות, ניתן גם למחזר אותו ולייצר פרופילי אלומיניום חדשים. זהו יתרון גדול. אפשרויות המחזור של עץ הן מוגבלות ביותר, כאשר עץ נרקב ומתפורר איננו יכולים לעשות איתו כלום.

בסופו של דבר כל היתרונות הללו הופכים את האלומיניום למוצר על. יש לו שימושים רבים. הוא מוזיל עלויות ומקצר לוחות זמנים. קבלנים, אדריכלים ומעצבי פנים מרבים להשתמש באלומיניום למגוון עבודות בסגנונות שונים. אנו יכולים גם למצוא אותו בכל מקום, מהצרכן הפרטי ועד מבני משרדים. וזה כולל שימוש פנימי ושימוש חיצוני. לכן אין זה מפתיע שאלומיניום דחק את מקומו של העץ כחומר גלם בעבודות בנייה ושיפוצים.

Exit mobile version