Site icon מקומון רמת גן

איך ניתן לקבל פיצויים בעקבות תאונת דרכים?

קרדיט freepik.com

מדי יום מתרחשות ברחבי הארץ עשרות תאונות, ועשרות בני אדם נפגעים ברמות חומרה שונות. כל פגיעה כזו עלולה לגרום נזק של ממש – אובדן ימי עבודה, הוצאות בגין טיפולים רפואיים, הוצאות נוספות, כאב, מצוקה נפשית, נכות ועוד. באופן טבעי החוק מאפשר לתבוע פיצויים בגין כל אותם נזקים, ובמאמר זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם למצות את זכויותיכם.

הגורם שאותו תובעים

כשאדם נפגע בתאונת דרכים בזמן שהיה בתוך רכב, תביעת הפיצויים תוגש נגד חברת הביטוח שביטחה את אותו רכב. הולך רגל שסובל מפגיעה פיזית ו/או נפשית בעקבות תאונה רשאי לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו. במקרים שבהם אין פוליסה בתוקף לרכב הרלוונטי, או שזהות הנהג אינה ידועה (תאונת "פגע וברח") התביעה תוגש נגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים (קרנית).

תאונת דרכים בדרך למקום העבודה או ממנו הביתה מוגדרת גם כתאונת עבודה, וניתן לתבוע במקביל לחברת הביטוח גם את המוסד לביטוח לאומי. עוד כדאי לדעת שלמעט יוצאים מן הכלל, שאלת האחריות לתאונה לא רלוונטית לנושא הפיצויים וכדאי להיעזר בשירות של עו"ד תאונות דרכים עם ניסיון רב, כך שסיכויי ההצלחה של התביעה יהיו מקסימליים.

פיצוי מיידי

תביעות נזיקין בעקבות תאונות דרכים עשויות להתברר במשך שנים רבות. כשיש צורך בקבלת פיצוי מידי, למשל לצורך מימון הוצאות רפואיות דחופות, ניתן להגיש לבית המשפט בקשה לקבלת "תשלום תכוף" – סכום מסוים, על חשבון הפיצוי שייקבע בסיום התהליך, שישולם באופן מידי. עו"ד נזיקין מיומן יודע מתי ישנה היתכנות אמיתית לקבלת תשלום תכוף ואיך לשכנע את בית המשפט לאשר את הבקשה.

חוות דעת מומחים

על-מנת לקבל את הפיצוי המרבי, בגין כל הנזקים שנגרמו לאדם כתוצאה מתאונת הדרכים, יש לשכנע את בית המשפט לגבי מידת החומרה של הפגיעה – גם זו הפיזית וגם זו הנפשית והשלכותיה. כאשר מדובר בתאונת דרכים אסור לצדדים לצרף חוו"ד של מומחים רפואיים פרטיים אך עורך דין מנוסה יעתור למינוי מומחים רפואיים בתחומים המתאימים, כאשר עוד קודם לכן חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הקיימים. כמו כן יש צורך בהוכחת עניינים שלא ברפואה, בין היתר באמצעות מומחים שונים. משרד עו"ד זלצר הוא אחד המובילים בארץ בתחום הנזיקין. עורכי הדין המנוסים במשרד מספקים ייעוץ משפטי מקצועי, ליווי צמוד לנפגעי תאונות דרכים וכן שירותי נוטריון בתל אביב – והכל מתוך מחויבות מלאה לכל לקוח ולקוחה.

Exit mobile version