Site icon מקומון רמת גן

איך מתחילים לבשל? – 4 שלבים לבניית ההרגל לבשל בבית

כמה פעמים החלטתם להתחיל לבשל בבית, ולא עמדתם בהבטחה ושוב מצאתם את עצמכם קונים ארוחות מוכנות מראש? טיפים לבישול מוצלח בבית.

כל עוד אורח החיים שלכם עמוס מאוד, זה רק הגיוני לתעדף את היבטי החיים המוכרים לכם כמו העבודה, מערכת היחסים, תחביבים וחיי החברה שלכם. למרות שאתם יודעים שהבישול בבית הוא בריא יותר, זול יותר ואפילו טעים יותר מהארוחה המוכנה או הקנויה, קשה יותר להתחיל לבשל מאשר רק לדבר על זה. וגם אם אתם מנוסים ואפילו עברתם סדנאות בישול, עדיין אתם צריכים להרגיל את עצמכם כדי שתוכלו באמת להתחיל לבשל בבית.

אז איך מתחילים לבשל בבית בצורה שמבטיחה הצלחה?

בונים הרגלים על ידי בישול יומיומי

הבישול צריך להפוך להרגל. אבל מה זה הרגל?

הרגל הוא דפוס התנהגות שנרכש על ידי חזרה תכופה או על ידי חשיפה פיזיולוגית שנראית כשגרה או כיכולת ביצוע הולכת וגוברת.

במילים אחרות, לבנות הרגל בישול כרוך בבישול בכול יום ויום. כעת, לפני שאתם זורקים את המגבת ומרימים ידיים, עליכם להבין שבניית הרגלים לא קשורה לאיכויות. בניית הרגלים קשורה לכמות ולתדירות.

כל עוד אתם מבשלים כל יום, לא חשוב עד כמה קטנה המנה שהכנתם, ההרגל ייבנה מעצמו. ההרגל לבשל מדי יום לא צריך להיות כרוך תמיד במנה שעשויה מאפס או אפילו בארוחה מלאה.

צילום באדיבות Bishulim

הנה ארבע דרכים פשוטות שיסייעו לכם לשלב את הבישול בשגרה היומיומית שלכם:

  1. לבשל ארוחה שלמה לארוחת ערב או צהריים

הכנת ארוחת ערב או צהריים היא מה שעולה לנו לראש כשאנחנו חושבים על בישול בבית. ולא בכדי – זוהי באמת נקודת הסיום האידיאלית אליה אתם רוצים להגיע.

לפני שאתם יוצאים לסופר, בחרו בשני מתכונים שאתם רוצים לבשל. הכינו את כל המצרכים שנדרשים להכנת המנות האלה והפכו אותם לנגישים וגלויים בארונות או במקרר. אם הם מוסתרים, לא תוכלו להשתמש בהם!

בחרו במתכונים מהירים עם הוראות הכנה ברורות. והפכו את המשימה לקלה ככול האפשר.

  1. שלבו מנה תוצרת בית עם ארוחה מוכנה (מהסופר או ממסעדה)

אם אתם נוהגים באופן קבוע להזמין ארוחה הביתה מבחוץ, אל תמהרו לבטל את ההזמנה. במקום זאת, מצאו את האיזון הנכון בין ההרגל הישן שלכם והרגל הבישול החדש שאתם מנסים לבנות.

אם אתם לחוצים בזמן או פשוט לא רוצים לבשל בבית ארוחה שלמה, קחו מהסופר או מהמסעדה האהובה עליכם מנה מוכנה לאכילה (אבל וודאו שהיא קטנה מהרגיל). ואז, חשבו על מאכל שתוכלו לבשל בבית כדי להשלים את הארוחה. הנה כמה דוגמאות:

פעולה זו היא דרך מצוינת למעבר לעולם הבישול בבית לעתים קרובות יותר, בגלל שלא מדובר בשינוי דרסטי. המפתח הוא צעדים קטנים ועקביים.

  1. אל תצאו בבוקר מהבית בלי ארוחת בוקר

קל מאוד להכין ארוחת בוקר, ואפילו אין צורך ממש לבשל. אבל זכרו שבשלב זה לא מדובר באיכות. המטרה היא לשנות הרגלים. להכין ארוחת בוקר זו דרך נהדרת לשלב את הבישול בשגרה היומיומית שלכם.

  1. ארגנו חטיף מהיר

אם הבוקר אכלתם ארוחת בוקר בבית הקפה האהוב עליכם, ובצהריים יצאתם לאכול עם עמיתים לעבודה, ואז חזרתם הביתה מארוחת ערב עם חברים – כבר לא תבשלו שום דבר היום. אל תגישו רע. רק וודאו שההתקדמות שלכם לא תיעצר.

אפילו מאמץ קטן עוזר לבנות את הרגל הבישול. אם הכנה של חטיף כלשהו היא ההזדמנות האחרונה שלכם לשמור על ההרגל היומיומי, לכו למטבח והכינו משהו קטן. אפילו אם אתם לא רעבים, אפשר לארוז את המאכל לארוחת צהריים של מחר.

לקריאה בנושא טרנד סדנאות הבישול ששוטף את העולם המערבי, לחצו כאן

Exit mobile version