Site icon מקומון רמת גן

איך מטפלים בהתמכרות?

גמילה מתרופות פסיכיאטריות

קרדיט: canva

בלי ששמתם לב נהייתם מכורים? אתם מכורים לחומרים שונים? או אולי לחומר אחד ספציפי? אתם לא לבד. ראשית, זה קורה להרבה מאוד אנשים ברחבי העולם. שנית, את תהליך הגמילה שלכם אתם לא חייבים לעשות בכוחות עצמכם. למעשה, בין אם מדובר על גמילה ממדבקות פנטה ובין אם מדובר על גמילה מחומר אחר, עדיף שתעשו זאת עם צוות מקצועי. העניין הוא שהתמכרות טומנת בחובה לא מעט רבדים שונים שלא פשוט להתמודד איתם. קיים אומנם הצד הפיזי של הדברים, אך הרבה פעמים הרובד הרגשי הוא זה שמסבך את הדברים. לכן גם במקרה של גמילה ממדבקות פנטה רצוי לפנות אל מרכז גמילה מתאים.

איך יעזרו לכם במרכז גמילה מהתמכרויות?

התהליך שאתם מתחילים היום הוא גמילה מתרופות פסיכיאטריות? או גמילה מדברים אחרים? יצא לכם לשמוע על אנשים שפנו אל מרכזי גמילה שונים ואתם תוהים האם גם במקרה שלכם זו הדרך הנכונה? חשוב שתבינו: כמעט תמיד התשובה לכך תהיה כן. כשמנסים להבין למה גמילה מתרופות פסיכיאטריות שנעשית בעזרת צוות מקצועי מצליחה יותר מגמילה עצמאית, מבינים שזה לא במקרה. העניין הוא שכאשר אתם עטופים בצוות שלם שכולל רופאים, עובדות סוציאליות ומדריכים חברתיים, אתם לא לבד. יש מי שיעזור לכם בכל סוגיה ובכל קושי שמעורר תהליך הגמילה. בנוסף, הידיעה שיש עוד אנשים שסובלים מאותה התמכרות שגם אתם סובלים ממנה, מעודדת. היא מאפשרת לכם להרגיש חלק מקבוצה וזה נותן את הכוח להיגמל בצורה שלמה יותר. מה שכן חשוב להבין, זה שלא משנה על איזה גמילה מדובר, שכן זה תמיד תהליך. גמילה דורשת זמן, תשומת לב והבנה שיהיו גם ימים קשים יותר מאחרים. ללא התמדה זה לא יעבוד ואין ספק שצוות מקצועי שילווה את התהליך יגדיל את סיכויי ההצלחה להיגמל.

האם זה משנה למה אתם מכורים?

מה שבאמת דרוש לכם זה טיפול בהתמכרות לכדורים? אלכוהול לא מעניין אתכם וגם לא תרופות פסיכיאטריות שונות? חשוב שתבינו: מה שיפה במרכזי גמילה שונים, זה שיש בהם מקום לכל המכורים. לכן, בסופו של דבר, זה לא משנה אם אתם רוצים להתחיל תהליך של טיפול בהתמכרות לכדורים או בכל דבר אחר. מה שבטוח זה שאם תפנו אל מרכז גמילה מקצועי, יידעו לתת לכם בו מענה. אנשים סביבנו מכורים לאינספור חומרים והתנהגויות שונות ומשונות. זה לא משנה למה הם מכורים, כי הבסיס של רוב ההתמכרויות זהה. לכן צריך לטפל בשורש הבעיה וכך להבטיח להחזיר למכור את השליטה.

Exit mobile version