Site icon מקומון רמת גן

איך מוכיחים רשלנות רפואית בעזרת עורך דין נזיקין מיומן?

קרדיט - Canva

הרפואה המודרנית מחוללת פלאים. היא מצליחה להציל חיים, כולל במקרים שבעבר היו מסתיימים במוות, ומעניקה בריאות מיטבית בכל גיל – בזכות ידע רחב היקף שהולך ומתרחב, ציוד משוכלל וכמובן רופאים ורופאות עם מיומנות גבוהה. יחד עם זאת גם במציאות כזו יש למרבה הצער גם מקרים של רשלנות רפואית – ולמי שנפגע מכך מומלץ לפנות מיד אל עורך דין נזיקין (או כמובן עורכת דין מומחית בתחום).

מהי "רשלנות"?

האתגר הראשון של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית הוא להוכיח שאכן מדובר ברשלנות, בהגדרתה המשפטית. חשוב להבהיר כי לא כל טעות היא רשלנות, מפני שגם אנשי מקצוע ותיקים ובקיאים עלולים לטעות, ואפילו במכשיר הכי מתקדם עלולות להתגלות תקלות. המבחן הוא לאו דווקא היקף הנזק שנגרם למטופל או למטופלת, אלא מבחן הרופא הסביר. כשבית משפט נדרש להכריע האם האירוע הוא בגדר רשלנות, הוא שואל שאלה פשוטה: האם רופא סביר היה נוהג אחרת מכפי שנהג הרופא במקרה המדובר. אם התשובה חיובית, זוהי רשלנות. על-מנת להוכיח שהתשובה חיובית, עורך דין נזיקין עם ניסיון יספק חוות דעת של מומחה רלוונטי שיתאר את הפרקטיקה המקובלת.

קשר ישיר בין הרשלנות לבין הנזק

האתגר השני של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית הוא להוכיח בבית המשפט כי הפגיעה באדם היא אכן תוצר של אותה רשלנות. גם לשם כך נדרשת חוות דעת של מומחה, כשבחלק מהמקרים מדובר באותו רופא מומחה שקבע כי אכן הייתה רשלנות, ובחלק מהמקרים רופא מתחום אחר שרלוונטי לנזק עצמו. עוד כדאי לדעת שניתן לקבל פיצויים הן על כל ההוצאות שנגרמו לאדם עקב הפגיעה, הן על הפסדי שכר בעבר ובעתיד והן על כאב וסבל רגשי. בהתאם הסכומים הנפסקים לנפגעי רשלנות רפואית גבוהים מאוד.

איך לבחור עורך דין מומחה לרשלנות רפואית?

הצלחת תביעת רשלנות רפואית תלויה במידה רבה באיכות הייצוג המשפטי. משרד עורכי דין ימית מוריה ישראל עוסק בתחום הנזיקין מזה שנים רבות, וצבר ניסיון וידע יקרי ערך בנושא הספציפי של רשלנות רפואית. השירות לנפגעי ונפגעות רשלנות כזו מבוסס על הניסיון, על יושרה מלאה ועל אסטרטגיה מדויקת.

Exit mobile version