Site icon מקומון רמת גן

איך מבודדים רעש באמצעות מחיצות וחומרים לבידוד אקוסטי?

בידוד אקוסטי נועד לשפר את איכות ולהפחית רעשים במידה ניכרת, יש מגוון פתרונות בשוק לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא ומציעה פתרונות יעילים ומוכחים. חשוב לדעת כי רעש יכול לעבור בין קירות, רצפה, תקרה, חלונות ודלתות, כדי לשפר את הבידוד האקוסטי ולהפחית מעבר רעש מבעד לחלונות מומלץ להתקין חלונות עם זכוכית כפולה ועבה, מומלץ לרכוש דגם עם מרווח אוויר בין הזכוכיות לבידוד איכותי יותר.

דלת מבודדת רעשים עשויה לרוב מעץ מלא והיא חייבת להיות כבדה ואטומה כדי למנוע מרעש לעבור דרכה, במקרים מסוימים אפשר לצפות את הדלת בחומרי בידוד להפחתת מעבר רעש או לספיגת הרעש, יש גם חומרי מילוי אקוסטיים המתאימים לדלתות, יש למלא את החלל בין שכבות הציפוי של הדלת.

לתוצאות מעולות כדי לשלב בין חומרים חוסמים ובולעים

כדי לבודד רעש באופן מיטבי המומחים לנושא ממליצים על שילוב בין חומרים יעילים ואיכותיים לחסימת מעבר רעש לבין חומרים איכותיים הבולעים וסופגים ביעילות את הרעש. כדי להחליט כיצד לבודד רעש בחדר, בבית, במפעל, במשרד ובכל מקום אחר, מומלץ להזמין אנשי מקצוע מנוסים, יש לבצע בדיקות רעש כדי להחליט על שיטת הבידוד האקוסטי וסוג החומרים, וזאת בהתאמה לדרישות המיוחדות של הלקוח, לתקני רעש מחייבים במקומות עבודה ולמגבלות התקציב.

הפתרונות היעילים לבידוד אקוסטי הם יריעות חוסמות רעש העשויות מחומרים מורכבים, היריעות קלות להתקנה, הן חוסמות רעש בצורה מעולה, אך הן עשויות להיות מעט יקרות, לכן במקרים רבים נהוג להתקין יריעות או לוחות העשויים מצמר סלעים ברמות דחיסה שונות, פתרון אקולוגי יותר הוא שימוש ביריעות של צמר אדמה מינרלי, ברמת דחיסות של 12, 24 או 36 ק"ג.

במקרים רבים נהוג להמליץ ללקוח להתקין לוחות גבס אקוסטיים, יש מספר דגמים איכותיים לבידוד רעש, כאשר ככל שמשקלו של הלוח גדול יותר, כך הוא מונע מעבר רעש בצורה יעילה וטובה יותר. מעבר ללוחות גבס אקוסטיים יש גם לוחות פיבר צמנט דחוסים בעובי של 6-18 מ"מ, לבידוד אפקטיבי של הרעש מומלץ להתקין מספר שכבות של לוחות אקוסטיים בעובי שונה, אפשר בשילוב של יריעות בידוד בין הלוחות.

תמונה באדיבות: pixabay

טיפול בחדר המרעיש

חשוב לציין כי בידוד אקוסטי מתחיל באפיון הרעש וכך ניתן להמליץ על הפתרון הטוב ביותר ללקוח. למעשה, הדרך היעילה ביותר להפחתת ולמניעת רעשים היא באמצעות טיפול בחדר המרעיש, זו גם הדרך הזולה ביותר, אך לא תמיד היא אפשרית.

באמצעות התקנת מחיצות אקוסטיות מחומרי בידוד באיכות גבוהה, ניתן להפחית משמעותית את מעבר הרעש, בבתים אפשר להתקין מחיצות וקירות לחסימת רעש דינמי, אם סובלים בגלל רעשים העוברים דרך התקרה מדירתו של שכן בקומה מעל, אפשר להתקין חיפוי אקוסטי סופג רעש בעובי של מספר מ"מ, החיפוי חלק ומגיע בגוון לבן כדי לא לפגוע באסתטיקה של הדירה.

גם למחיצות האקוסטית יש פתרונות אסתטיים, בדיוק כמו קירות גבס אותם ניתן לצבוע ולעצב באמצעות טפטים.

Exit mobile version