Site icon מקומון רמת גן

איך לעצב מרפסת קטנה?

מעוניינים לעצב את המרפסת הקטנה ולהפוך אותה לפינת חמד קסומה ומהנה? איך כדאי לעצב מרפסת בלי לקחת הלוואה ובשיטות עשה זאת בעצמך?

ובכן, בהשקעה יחסית נמוכה כל אחד יכול לשדרג את המרפסת הקטנה שלו לפינת חמד מרגיעה ולמקום האהוב ביותר בדירה. המרפסת הביתית לא חייבת להיות ענקית, אפשר לעצב מחדש גם מרפסת קטנה בשטחה בגודל של 12 מ"ר. מרפסות השמש בבנייה המודרנית הן קטנות יחסית, אך אין סיבה שלא נצליח להפוך את המרפסת שלנו לנעימה ולמזמינה, אך כמו כל דבר בחיים כדאי לתכנן את העיצוב מראש ולאפיין צרכים, לפני שמשקיעים בריהוט גן, בצמחייה, בתאורה רומנטית ובציוד נוסף.

מרפסת שמש כסמל מובהק לתרבות הישראלית

בעבר היה טרנד לסגור את המרפסות המקורות ולהפוך אותן לחדר נוסף או לפינת אירוח סגורה ואטומה מרוחות וגשם. כיום המרפסת הפכה סמל בלתי נפרד לתרבות הישראלית, אנחנו משתמשים בה כל ימות השנה ונהנים לבלות במרפסת עם בני המשפחה, לארח קרובים וחברים ואפשר גם להתקין גריל גז ולהכין על האש.

כדי לעצב את המרפסת הקטנה שלכם כדאי להתחיל ברצפה. ברוב המרפסות הרצפה איבדה מקסמה בגלל נזקי מזג האוויר ופגעי הזמן. אפשר להדביק קרמיקה על הריצוף הקיים, אך אם אתם מעוניינים במראה טבעי ומרשים יותר עדיף להתקין דק איכותי ועמיד המתאים לתנאי חוץ. חשוב לזכור כי ריצוף הדק דורש תחזוקה שוטפת לכן אפשר לבחור בפתרונות אחרים כמו אריחי ריצוף הנראים כמו דק. אם אתם גרים בדירה שכורה עליכם לבקש אישור מבעל הנכס כדי להתקין רצפה חדשה, אך יש אפשרות להתקין דק שקל לפרק, והמחיר של הדק אינו גבוה.

פתרון נוסף לרצפה הוא להתקין דשא סינטטי וכך תוכלו לקרב את הטבע לסביבת המגורים. חשוב לבחור מרבד דשא עמיד ונעים לכפות הרגליים, את הדשא הסינטטי אפשר לשטוף בקלות וגם ההתקנה שלו קלה ואין צורך להזמין אנשי מקצוע.

בניין גדול – מרפסת קטנה. צילום: Pixabay

פינת ישיבה נוחה ומזמינה

לאחר שסיימתם להתקין דק, דשא סינטטי או ריצוף אחר, כדאי לתכנן פינת ישיבה נוחה ומעוצבת. אם המרפסת שלכם קטנה, נניח בשטח של 12 מ"ר, עליכם לתכנן היטב את פינת הישיבה כדי לאפשר תנועה במרפסת ללא הפרעה וישיבה ממושכת נוחה. מומלץ לבחור ריהוט גן בעיצוב אלגנטי ובהתאמה לעיצוב המתאים לכם. בגלל השטח הקטן של המרפסת עדיף לרכוש רהיטים פונקציונליים עם אחסון, שרפרפים שיכולים לשמש לישיבה וכשולחן הגשה, ואפשר לבחור גם ספסל נוח המאפשר לפחות ל-3 אנשים לשבת יחד בנוחות, כמובן שאפשר לרכוש גם נדנדה מעץ או ממתכת, ערסל נוח וכדומה.

כמו כן, אל תשכחו לקנות שמשיה גדולה כדי ליהנות מצל בימים חמים ושטופי שמש, יש גם אפשרות להתקין סוכך ידני או חשמלי, להחליט על סגירת מרפסת ויש אפשרויות נוספות לקירוי המרפסת.

צמחייה ודקורציות

בשלב זה המרפסת שלכם מוכנה לאירוח, וכעת הגיע השלב לעיצוב המרפסת בעזרת צמחייה ירוקה, פרחים עונתיים, תאורה נוחה וחזקה מספיק, קישוטים, פריטי נוי ועוד. מאחר והמרפסת קטנה כדאי לשקול אדניות התלויות על המעקה, אפשר גם לתכנן קיר ירוק עם צמחי תבלין המבטיח ניצול מיטבי של השטח המצומצם במרפסת הביתית, וכדאי לבנות או לרכוש מעמד לעציצים.

להשלמת עיצוב המרפסת כדאי להתקין תאורה סולארית צבעונית ורומנטית, לפזר פסלים יפים, לתלות תמונה על הקיר וכדאי גם לרכוש כריות נוי צבעוניות בהתאם לעיצוב פינת הישיבה.

 

 

 

 

Exit mobile version