Site icon מקומון רמת גן

איך לנקות גריל גז לפסח

לקראת חג הפסח קורים שני דברים. האחד, אנו מתחילים בניקיונות הבית ומתכוננים לביאור החמץ, כל משפחה על פי דרכה וההלכות שבהן היא דוגלת. השני, מתחילה להתארגן ארוחת הסדר או לפחות ביקורים של חברים וקרובים שיגיעו לסעוד בימות החג. וכשאתם עמלים על ניקיון המטבח והכלים השונים שבבית אל תשכחו גם את גריל הגז שבוודאי ישחק תפקיד מרכזי בארוחות אצלכם.

כן, צריך להכשיר את הגריל לפסח

אם יש לכם גריל גז שעומד במרפסת או בחצר, אתם בוודאי יודעים שלאורך השנה עולה עליו חמץ המעורב בקבבים ובקציצות, שלא לדבר על לחמים ופיתות שלפעמים מניחים עליו כדי לחמם. לפיכך, ברור שצריך להכשיר גם את גריל הגז שלכם, ומעבר להכשרה כדאי לנצל את ההזדמנות כדי לתת לו ניקיון יסודי. באופן כללי, העיקרון המנחה בהכשרת כלים לפסח הוא שצריך להשתמש באותה השיטה שבה דבק החמץ לכלי כדי להסירו. אז לגבי המנגל שלכם זה אומר שאם השתמשתם בלהבה כדי לבשל, והחמץ דבק אל הרשתות עקב חום הלהבה, הרי שבאותו האופן יש להשתמש בלהבה כדי להסיר אותו.

לפיכך, מה שצריך לעשות הוא ללבן את הרשתות עם מבער בליבון חמור. ניתן גם לקחת רק את הרשת העליונה וללבן אותה בליבון קל, אבל לא לשכוח לנקות את תחתית הגריל שאליה נופלים לעיתים גרגרי חמץ. ובסופו של דבר צריך להדליק את מנגל הגז בחום הגבוה ביותר לרבע שעה בעוד הגריל נשאר סגור. את הליבון החמור ניתן לבצע במרכזי הכשרת כלים ברחבי הארץ. יחד עם זאת, אם הרשת שלכם קבועה ולא ניתנת להסרה, הפתרון הוא להשתמש ברשת אחרת שתהיה מונחת מעליה והיא זו שתשמש בימות הפסח.

לנצל את ההזדמנות לניקיון יסודי

לא כולם מקפידים על ניקיון יסודי של הגריל לאורך השנה. "הנורות האדומות" נדלקות בעיקר לפני הפסח כאשר אנו מבינים שבקרוב יבקרו אותנו בני משפחה שעבורם הכשרות מאוד חשובה. אז את ההזדמנות כדאי לנצל גם לניקיון יסודי של הגריל. ראשית יש לנקות את מגש השומנים אם אינכם עושים זאת ממילא בקביעות, וזאת על ידי שליפת המגש וניקוי עם מטלית. באותו האופן יש לנקות את תיבת הגריל ואת מגני המבערים, ולסיים עם החלקים החיצוניים כגון הדלתות, הידית והמדפים.

צילום: freepik

ואל תשכחו להחליף את מיכל הגז

סביר להניח שבימות הפסח גריל הגז שלכם יעבוד שעות נוספות. לכן, לצד הניקיונות והכשרת המתקן יהיה זה זמן מצוין להחליף את מיכל הגז – בין אם בלון גז 2.5 או בלון גז 5 ק"ג. גם אם עוד נשאר מעט גז במיכל הקיים בוודאי לא תרצו להיתקע עם מיכל ריק ועם ארוחה שצריכה לעבור מהגריל לכיריים בבית. לכן חשוב שתדעו שחברת סופרגז מאפשרת להזמין מיכלים למנגל בצורה קלה, פשוטה ומהירה דרך האתר וגם בטלפון. תוך שלוש הקלקות אתם כבר מכניסים את הבלון הרצוי לעגלה ורק נשאר למלא את פרטי המשלוח.

כל המשלוחים שלנו נעשים בחינם ומגיעים ממש עד אליכם בפריסה ארצית רחבה. בנוסף, אם תרצו תוכלו להזמין ביחד עם הבלון גם ערכת חיבור של ווסת וצינור כדי לחדש לא רק את הגריל אלא את המערכת כולה. כל זאת בעלויות סבירות וכדאיות של 130 ₪ לבלון 2.5 ק"ג ו- 150 ש"ח לבלון 5 ק"ג, בלי לצאת מהבית ובלי עיכובים מיותרים או טרחה. יחד עם זאת, אנו ממליצים לפנות אלינו מראש שכן את המשלוח של הבלון תקבלו עד 4 ימי עסקים. אז פנו אלינו בזמן ותבטיחו את ההנאה מצלייה וארוחה טעימה בימות החג.

Exit mobile version