Site icon מקומון רמת גן

איך לחנך לבריאות מגיל צעיר

כדי לחנך ילד לבריאות, חשוב לתת לו דוגמה אישית. הילד יחקה את הוריו ובהתאם לסוג המזון שהם צורכים, גם הוא יעדיף מאכלים בריאים כמו לחם מחיטה מלאה, מגוון של ירקות ופירות.

כאשר קיים סדר יום מתוכנן עם שילוב של פעילות גופנית יום יומית, צעידה, ריצה במסלול ריצה או פעילות במכון כושר, כל אלה יעודדו את הילד לפעילות ספורטיבית כדי להידמות להוריו. תמיד נחמד לטייל בסופי שבוע עם קבוצות מאורגנות בחיק הטבע וגם לצרף אותו לאימון הגופני של ההורים כשהם יוצאים להליכה, ריצה, כדורסל עם אחד ההורים ועוד. פעילויות אלה מעודדות את הילד לפעילות ספורטיבית והוא נהנה מכך מאד. 

בריאות מגיל צעיר

רצוי לרשום את הילד מגיל צעיר לחוג ספורט לפי רצונו כמו חוג קרטה, ג'ודו, אתלטיקה קלה, כדורגל, כדורסל ועוד.

כאשר הוא יגיע באופן קבוע לכל אחד מהחוגים הללו, הדבר יעניק לכל ילד אחריות והתמדה וכן בריאות גופנית ונפשית, כיוון שהאווירה בחוגים הללו היא לעודד בריאות מהגיל הצעיר וכאשר המדריך מדבר על כך שוב ושוב, הדברים מחלחלים אצל הילדים ולכן הם מיישמים זאת.

הפעילות הגופנית חשובה מאד לדימוי העצמי החיובי של הילד, לחיזוקה של המערכת החיסונית ולהנאה מרובה מהאימון הקבוע עם החברים.

קרדיט: unsplash

מתקני כושר לילדים

מתקני כושר לילדים אשר ממוקמים בגנים ובפארקים מיועדים לילדים בגילאים השונים. כאשר ההורים מבקרים עם הילדים בגני השעשועים, הם נחשפים גם למתקני הכושר שנמצאים בסמוך אליהם ולכן עם הזמן הם מטפסים עליהם ומבצעים את הפעולות הנדרשות בכל אחד מהם.

יש מתקנים מתוחכמים שיוצרים מוטיבציה לילד כיוון שהוא מאד מעוניין להצליח ולבצע את המשימות השונות כמו לדוגמה ללכת על קורה בשיווי משקל ולסיים את ההליכה על הקורה בלי ליפול. מתקני הכושר בנויים כך שהם מחזקים איברים שונים בגוף, יש מתקן המחזק את זרועות ידיים, מתקן אחר אשר מחזק את שרירי הרגליים, שרירי הבטן ועוד.

המתקנים מפתחים את היכולת הקוגניטיבית של הילד כאשר הוא מתכנן כיצד ובאילו שיטות להשתמש כדי לעבור בהצלחה את המסלול של מתקן הנינג'ה מתחילתו ועד סופו. ההצלחה תעלה באופן משמעותי את קרנו בעיני חבריו וההשלכות של מהלך הן השפעה על חבריו שיצטרפו לטרנד הבריאותי והכושר הגופני. מעבר לכך הילד יבין שהתמדה ומאמץ מניבים תוצאות טובות. 

חשוב מאד לחנך את הילד מגיל צעיר לתזונה בריאה. אם מזינים אותו באוכל בריא מגיל קטן הוא יתרגל לכך ובלוטות הטעם יסתגלו לטעמים שההורים מקנים להם מהילדות.

חשיבה בריאותית של ההורים 

הורים רבים הבינו את החשיבות הרבה של הקניית הרגלים בריאים ומתן הסברים על כך לילדים. טפטופי המידע מובילים לכך שהילדים נרתמים לטרנד הזה ולא אחת הם סוחפים בדרך זו גם את חבריהם. 

Exit mobile version