Site icon מקומון רמת גן

איך להתמודד מול חברת הביטוח בצורה נכונה?

עולם הביטוח הוא עולם גדוש ומסובך שעלול לא פעם לבלבל ולהסיח הרבה מאיתנו, גם את המלומדים והמחושבים שבינינו. חברות הביטוח הן עסק לכל דבר ולכן הן לא תהססנה לבחון שבעתיים כל בקשה לתביעה ואפילו לדחות בקשה כזו או אחרת מסיבות שאינן נראות לעין, הן לא עושות זאת מרוע, הן פשוט נוקטות משנה זהירות מכיוון שבשוק הביטוח יש לא מעט רמאים שרק מחפשים איך להונות את החרבות הללו ולהוציא מהן כספים ללא שום הצדקה. אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אז גם אלוהים, אך יחד איתו גם חברות הביטוח מתמצאות היטב בפרטים הקטנים ושם בדיוק רובם של האנשים מאבדים ממיטב כספם במערכה מול חברות הביטוח, אז כדי שלא תגידו שלא ידעתם, קראו את המאמר הבא.

תיעוד, תיעוד ו….תיעוד

המהלך הראשון שאתם יכולים לעשות למען עצמכם ולמען השקט הנפשי שלכם בכל הנוגע לביטוח, הוא לשמור מסמכים, לתעד פגישות שונות הקשורות לביטוח שקיימתם וכמו כן, לשמור על תמונות שצילמתם, הקשורות לנושא ביטוחי מסוים שבגינו אתם מעוניינים לתבוע ביום מן הימים. לא לשמור תמונות ומסמכים, זו פשוט ירייה עצמית ברגל, פשוטו כמשמעו. אם נקלעתם לתאונה עם הרכב שלכם ונראה לכם שהמכה לא כזו רצינית וניתן לתקן אותה באיזה מוסך חאפר, בלי חשבונית, דעו לכם שזו עשויה להיות אבן בגלגלים, תרתי משמע.

צילום: Depositphotos

תיקון במוסך פרטי, ללא חשבונית וללא תיעוד, עשוי להתפרש ע"י חברת הביטוח כסוג של הונאה או הסתרת מידע שבגינה עלולה חברת הביטוח לדחות את התביעה הבאה שלכם. שמאי חד עין מטעם חברת הביטוח עלול להבחין מיד שנעשתה ברכב עבודת תיקון שלא דווחה לחברת הביטוח וזו עשויה להביא עימה השלכות רבות לרעתכם. לכן, שימרו את כל המסמכים והתיעודים בצורה מסודרת בכדי שיגיע היום שבו תרצו לתבוע את חברת הביטוח, יהיה לכם חומר מסודר למסור לעורך דין ביטוח שייצג אתכם נאמנה וידאג לאינטרסים שלכם, אל מול חברת הביטוח.

מה האופציות שעומדות לטובתינו?

במקרה שתבעתם את חברת הביטוח ונתקלתם בסירוב, אתם זקוקים לסיוע של עורך דין ביטוח שידריך אתכם כיצד להתנהג ואילו טפסים לשלוח לאן, על מנת לגרום לחברת הביטוח לאשר את תביעתכם. במקרים של תאונות עבודה או תאונות דרכים, אל תקלו ראש בשום הופעה של תסמינים כאלו ואחרים, הם עלולים לבשר על הבאות. כמו כן, תעדו כל תסמין רפואי, או בעיה רפואית חדשה שהופיעה לכם מיום קרות התאונה או האירוע הביטוחי ומסרו את התיעוד לעורך הדין שלכם,  זה יועיל עד מאד בהמשך.

לעיתים אם אתם חשים שנגרם לכם אי צדק מצד חברת הביטוח, אתם יכולים לפנות לגוף המפקח על חברות הביטוח מטעם הממשלה, שזו האופציה הזולה, אם כי עלולה לא להביא לתוצאות, האופציה היקרה יותר היא ללכת לביהמ"ש ולהסתכן בייקור של כל תהליך התביעה שלעיתים לא תגיע לשום מקום, אך גם כאן כבר היו תקדימים בעבר של שופטים שהכריעו לטובתם של המבוטחים.

Exit mobile version