Site icon מקומון רמת גן

איך להתחיל להשקיע בבורסה?

בורסה הוא מקום שכולנו נמצאים בו, בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא. כספי הפנסיה והחסכונות שלנו מושקעים בבורסה, וגם כספי הפיצויים שמצטברים עבורנו, לכן ומאחר ולא ניתן להביס אותו, מוטב להצטרף אליו והדרך לכך עוברת בלמידה , התמדה ומסירות.

איך משקיעים בבורסה היא שאלה עם תשובות רבות מבחינה אסטרטגית, אבל תשובה אחת תכליתית- והיא, פשוט מתחילים.

חשוב מאד ללמוד ולרכוש את כל הידע הדרוש, חשוב מאד להתנסות ולקחת בחשבון את הזכות והאפשרות לטעות. כמובן שכשמשקיעים כסף חי, המשמעות של זה היא להפסיד כסף אמתי ולכן ההמלצה החמה היא להתחיל לעבוד עם תכנת דמה שעוקבת אחרי השוק בזמן אמת ומאפשרת להרכיב תיק השקעות שיציג ביצועיים אמתיים מבלי להשקיע כסף אמתי.

רק לאחר שביססתם תיק דמה שעובד לכם ואיתרתם את המוצרים הפיננסים שנכונים לכם ורלוונטיים אליכם מומלץ להתחיל להשקיע כסף אמיתי ולא רגע אחד לפני. גם בשלבים הראשונים שבהם מתחילים להשקיע כסף חי חשוב להתחיל בקטן ולהתחיל בצעדים קטנים באופן כללי. זה השלב שבו צוברים ביטחון ולא גורפים רווחים ובכל מקרה, חשוב לזכור שבשונה ממסחר, השקעות בהגדרה היא פעילות לטווח ארוך.

השקעות מדודות – הזדמנויות פיננסיות בסיכון נמוך

עולם ההשקעות שתמיד היה מזוהה עם תאגידים, אנשי עסקים ועם מי שאוהב סיכון, הוא בעצם זירת הפעילות של כולנו ויותר ויותר אנשים מבינים זאת כיום ומיישמים את ההבנה הזאת בפועל.

השקעה בבורסה. צילום: freepik

שוק ההון נחשף בפני הציבור הרחב על מי שהוא- המנוע הכלכלי העולמי, וכן גם זירה הטובה ביותר להשקעת הכספים שלנו, בין אם מדובר בחסכונות קטנים ובין אם מדובר על הון עצמי משמעותי. תפקידו של כסף הוא להוות מפעל מניב ולפני שהוא מהווה אמצעי מסחר, הוא מהווה אמצעי מניב, אלו הם שני יעודים שונים בתכלית.

שינוי בתפיסה – צעד קריטי להצלחה

המטרה המרכזית של כל אדם בר דעת היא לאפשר לכסף שלו להגשים את ייעודו התועלתני ולהתממש במפעל המניב שהוא, תוך שהוא מייצר לבעליו עוד כסף. אכן, זה הייעוד האמתי של כסף, לייצר כסף ולמרבה הצער רוב האנשים עדיין לא מפנימים את זה באופן מעשי.

טעות התפיסה העיקרית אליה אולפנו וחונכנו כפרטים בחברה שמשמשים לפני הכל כצרכנים היא להאמין שמטרתו של הכסף הוא צריכה וצרכנות. כן, זאת טעות התפיסה שמניעה את כולנו, ולא במקרה.

למרות שבסופו של דבר הוא מאפשר לנו לרכוש מזון ולהבטיח קורת גג, היעוד היעיל ביותר של כסף הוא קודם כל לייצר יותר כסף ושימוש נכון בו הוא להקצות את החלק היחסי של התשואה, בחלקו לצרכנות. ההבנה הזאת עומדת בבסיסו של תהליך השקעה נכון ומוצלח וזה השיעור החשוב ביותר.

דרך מי כדאי להשקיע?

בתי ההשקעות מציעים ביצועים נהדרים ואפילו הנחות בדמי הניהול בעוד שהבנקים יקרים ומוגבלים, אבל הם מעניקים ביטחון ארגוני משמעותי בעיקר מפני בליעה עסקית ופשיטת רגל. הבחירה כאן היא גם שאלה של אהבת ושנאת הסיכון. לאנשים שמעריכים את הביטחון והוודאות שלהם ההמלצה תהיה לעבוד עם הבנק, בעיקר אם הבחירה במניות היא עצמאית ולא עובדים עם יועץ השקעות על בסיס קבוע.

Exit mobile version