Site icon מקומון רמת גן

איך לבצע סקר שוק מקצועי על בעלי מקצוע ברמת גן

סקר שוק הוא מושג שמגיע מתחום השיווק והכלכלה, אבל הוא מאוד רלוונטי לעולם בו יש כמות אדירה של אנשי מקצוע מאותו התחום, וצריך לבחור מחט בערימה של שחת. באמצעות סקר השוק, אתם בוחנים את כל האפשרויות, קוראים המלצות, משווים מחירים ועושים את כל הבדיקות כדי לוודא שאתם שוכרים את שירותיו של בעל המקצוע הטוב ביותר בתחומו. אז איך עושים סקר שוק על בעלי מקצוע ברמת גן? כל הפרטים במאמר הבא.

מהו סקר שוק

סקר שוק הוא מונח שמגיע מעולם השיווק, שבו מותג כלשהו או חברה מתחילים לאסוף מידע, לפני שהם משווקים את עצמם לשוק. איסוף המידע הוא נחוץ כדי להתאים את המסרים ואת המוצרים לקהל היעד המבוקש. סקר השוק עוזר לארגון למתג את עצמו בצורה נכונה, לבנות אסטרטגיה שיווקית, ללמוד מיהו קהל היעד שלו וכן הלאה. בעבר, סקר השוק היה כלי שבו השתמשו רק חברות גדולות שהיה להם הרבה כסף, אבל כיום, באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות, כל אדם יכול לעשות סקר שוק על לקוחותיו, או שכל לקוח יכול לעשות סקר שוק על בעלי מקצוע פוטנציאליים. כלומר, כדי לבחור בעלי מקצוע איכותיים ברמת גן, אפשר לקחת את הכלי של סקר שוק ולהביא אותו לחייהם של האזרחים הפשוטים. כיום, כל לקוח שמחפש בעל מקצוע בתחום מסוים, יכול לאסוף עליו מידע בפלטפורמות שונות, וכך לבחור מיהו בעל המקצוע שהכי מתאים לו.

השלבים בביצוע סקר שוק

כדי לעשות סקר שוק נכון, מקיף ויסודי, שיביא לכם את התוצאות הטובות ביותר, תוכלו לפעול לפי השלבים הבאים:

1. הגדרת מטרות 

תחילה, הגדירו לעצמכם באופן ברור איזה בעל מקצוע אתם מחפשים, מה הסיבה לכך, מה התקציב שלכם ומתי אתם צריכים אותו. בנוסף, תגדירו לעצמכם האם יש מטרה מסוימת לשמה בעל המקצוע מגיע, והאם אתם מחפשים תכונות מסוימות שיהיו לו. למשל, אני מחפש אמן חושים ברמת גן כדי שיבוא להופיע באירוע החברה שאני מפיק. 

האמן חייב לעשות מופע של 90 דקות, והוא צריך ליצור אינטראקציה עם הקהל, להיות אדיב ומצחיק, וחשוב שיהיה כריזמטי מספיק. כך, לאחר שהמטרות שלכם ברורות, יהיה לכם הרבה יותר קל לאסוף מידע אודות בעל המקצוע ולמקד את החיפוש.

2. אפיון 

כתבו לעצמכם בכמה נקודות, או במקרה שזה פרויקט גדול כתבו מסמך מפורט, שבו אתם כותבים מה אתם רוצים שיהיה התוצר המוגמר. מסמך כזה הוא חשוב כי כך הוא מאפשר לכם לקבל החלטות בנוגע למה התפקיד של בעל המקצוע בפרויקט, מה התפקיד שלכם בפרויקט, ולעשות מעין יישור קו בין כל הצדדים. כשיהיה לכם אפיון של התוצר המוגמר, אתם תוכלו לחפש יותר בקלות בעלי מקצוע שעונים על הדרישות שלכם.

קרדיט: CANVA

3. חיפוש יסודי באינטרנט

השלב הבא בסקר השוק יהיה לעשות חיפוש אחר המלצות וחוות דעת שנכתבו על בעלי המקצוע מהתחום בו אתם צריכים שירות. כך למשל, אם אתם מחפשים הובלה קטנה ברמת גן , מיד יקפצו לכם עשרות חוות דעת על חברות שונות, ואתם תוכלו לסקור ולהחליט על סמך ההמלצות באיזו חברת הובלות לבחור. בנוסף, חשוב להבין מה תוכן ההמלצה שנכתבה ומאיפה קיבלתם אותה. כי אם לדוגמה ראיתם המלצות חיוביות על חברה או בעל מקצוע מסוים באתר העסקי של בעל המקצוע, צריך לבדוק מה האמינות של חוות הדעת. כל בעל מקצוע תמיד ישווק את עצמו בצורה חיוביות, ולכן תמיד מומלץ לחפש עוד המלצות ממקורות חיצוניים אחרים.

4. השוואת מחירים

לאחר שמצאתם כמה בעלי מקצוע פוטנציאליים, תצטרכו להתקשר אליהם או לפגוש אותם פרונטלית כדי לקבל הצעת מחיר. כחלק מהצעת המחיר, בעל המקצוע צריך לספק לכם מידע לגבי מה כלול במחיר, תוך כמה זמן העבודה תתבצע והאם צפויות הוצאות נוספות בעתיד. בנוסף, אופן התשלום לבעל המקצוע גם ישפיע על הבחירה שלכם האם לבחור בו או לא. כך שאם צנרת המים בביתכם התפוצצה, וצריך להזמין אינסטלטור מקצועי ברמת גן ,  חשוב להשוות מחירים בין כמה אינסטלטורים, ולבדוק מה טווח המחירים שמוצע, ומי מהם נותן לכם את המחיר שהכי מתאים לתקציב שלכם.

5. שיחת תיאום ציפיות

לאחר שביצעם סקר שוק לכל בעלי המקצוע ברמת גן מהתחום המבוקש לכם, ובחרתם בבעל מקצוע אחד, השלב הבא יהיה שיחת תיאום ציפיות. בשיחה, כל צד משקף את הצרכים והרצונות שלו, ובעל המקצוע מתחייב לעמוד במה שסוכם, כמו שהלקוח מתחייב לשלם בזמן על העבודה. כשבעל המקצוע מגיע מהעולם הפיננסי, שיחת תיאום הציפיות חשובה במיוחד, כי אף לקוח לא רוצה שכספו יתבזבז. כך למשל, אם אתם מחפשים לקנות דירה, ככל הנראה שתצטרכו את עזרתו של יועץ משכנתא מקצועי ברמת גן , כדי לדעת איך להתמודד עם כל הבירוקרטיה ולבחור איזה תוכנית משכנתא הכי מתאימה לכם. 

6. הסכם עבודה

השלב האחרון לאחר ביצוע סקר השוק, יהיה לחתום על חוזה עבודה ולהתחיל בעבודה. כמובן שלא בכל העבודות יש צורך בהסכם עבודה. אם למשל הזמנתם שיפוצניק שיצבע את קירות הבית, לא בהכרח תצטרכו לחתום על הסכם, אבל כן חשוב לעשות תיאום ציפיות ביניכם, ואפילו שתהיה לכם כהוכחה את ההתכתבויות ביניכם במייל או בנייד. לעומת זאת, אם אתם מזמינים בעל מקצוע לעבודה יותר מורכבת כמו בנייה או שיפוץ של בית, או חשמלאי שצריך להחליף את תשתית החשמל במנה, חשוב מאוד להתחיל בעבודה רק לאחר ששני הצדדים חתמו על הסכם עבודה מסודר שמחייב את הלקוח ואת בעל המקצוע – כל אחד למלא את חלקו בעסקה.

לסיכום

כדי למצוא בעלי מקצוע ברמת גן, וכאלה שיהיו מקצועיים, יעילים ואדיבים, חשוב לבצע סקר שוק מקצועי. תחילה, חשוב להגדיר את מטרות החיפוש שלכם, לאחר מכן לאפיין את סוג העבודה, אחרי זה לחפש המלצות על בעל המקצוע, להשוות מחירים, לעשות שיחת תיאום ציפיות, לחתום על הסכם העבודה ולבסוף להתחיל בעבודה.

 

Exit mobile version