Site icon מקומון רמת גן

איך בוחרים טבעת יהלום?

מרילין מונרו אמרה את זה לפנינו: "שיהלומים הם חבריה הטובים של האישה" וקלעה למשרת נפשן של נשים רבות. אי אפשר לעמוד בפני הקסם של היהלום – המינרל הנחשק בעולם.


היהלומים מעצימים כל לוק במיוחד כאשר הם מגיעים במגוון ווריאציות, שהפופולארית ביניהן היא ככל הנראה טבעת יהלום יוקרתית המככבת בעת הצעות נישואין, מתנות יום הולדת או כמתנה לאירוע חגיגי ומרגש כשרוצים לפנק ובגדול.
על מה כדאי לשים דגש בבחירת טבעות יהלום? כל הפרמטרים החשובים בדרך לרכישה.

מהם הפרמטרים החשובים לבדיקת יהלומים?
חשוב להבחין בין יהלומים טבעיים ובין יהלומים מלאכותיים שיוצרו במעבדה, כשיהלומים טבעיים יקרים יותר. לגבי יהלומים אלה גם יש מפרט טכני שבאמצעותו תוכלו להעריך ולשפוט את טיב היהלום.


לרוב מדובר במדדים שונים המשפיעים על ערך היהלום כמו דרגת הניקיון של היהלום כאשר דרגת FL היא דרגת הניקיון הגבוהה ביותר ומציינת חלקיקים שעוד לא התגבשו לקריסטלים ומשתקפים ביהלום. נושא הליטוש אף הוא קריטי וליטוש איכותי של היהלום למעשה משיג אפקט של החזר אור מרבי מהיהלום. בנוסף לכך, יש חשיבות רבה לשיבוץ ידני של היהלום מוקפד במלאכת יד ייחודית.


עבור רבים, צורניות היהלום היא זו שקובעת כאשר יהלומים עגולים נחשבים לפופולאריים ביותר ומעניקים גם את הברק הרב ביותר ומי שמחפש מראה בלתי שגרתי אולי יבחר יהלום בצורת אליפסה או מרקיז או מרובע שמכונה גם חיתוך נסיכותי. ישנם חיתוכים שונים כשהחיתוכים משפיעים ברמות שונות על גוון הבהירות של היהלום למשל ועל השגת בוהק.

קרדיט תמונה pixabay


למשקל היהלום יש השפעה על יוקרתו וככל שדרגת הקראט שלו יותר גבוהה – כך המחיר יהיה גבוה יותר. מומלץ לשים לב גם לכך שהיהלום מגיע עם תעודה גמולוגית המכילה בתוכה את פרטי התכשיט. 
כדאי לבחון את היהלום גם בתנאי תאורה שונים, כדי לראות איך הוא נראה בתנאים שונים שאחד הכללים הוא שתאורת פלורסנט מבליטה את הבהירות של היהלום. 

כשיהלומים זהב ואבנים טובות נפגשים
טבעות יהלום רבות זוכות למראה הנחשק שלהן הודות לחיבור הייחודי עם מתכות יקרות כמו זהב כשדרגת הקרט של הזהב מצביעה על אחוז טוהר הזהב.


ככל שדרגת הקרט גבוהה יותר כך התכשיט נחשב ליקר יותר. הזהב אטרקטיבי גם בשל העמידות הגבוהה שלו, הניצוץ הטבעי, העובדה שהוא מתאים לבעלי עור רגיש ונחשב לנכס להשקעה.


דרך נוספת לשדרג את הנראות של טבעת יהלום היא באמצעות הוספת אבנים טובות כך שהטבעת תראה גדולה ומרשימה אפילו יותר.
בבחירת טבעת כדאי גם להכיר את הסגנון המועדף של מי שמקבלת אותה: האם היא אוהבת רטרו, עתיק, אולי מודרני מתוחכם או קלאסי, טבעת הכוללת יהלום אחד גדול או מורכבת ממספר יהלומים. כדאי גם לבדוק אילו אבני חן יקשטו את הטבעת עם היהלום לפי הגוון המבוקש – רובי, ספיר, אמטיסט.


קריטריון נוסף שיכול לסייע בתהליך הבחירה של טבעות יהלום קשור לצורניות של הטבעת עצמה – האם אובאלית או אולי אסימטרית וקצת מפותלת וכן בעובי שלה – בין אם מי שמקבלת את המתנה או את ההצעה עם התכשיט מעדיפה טבעת דקה או להפך – טבעת עבה.


כדאי גם לדעת מראש מהי מידת האצבע על מנת להתאים עבורה את הטבעת האולטימטיבית – במידה והרכישה מתבצעת אונליין ניתן להוריד סרט מדידה ולפעול על פי ההנחיות.


אם הינכם מתלבטים ולא רוצים חלילה ליפול בפח, תוכלו להסתייע בעזרת המומחים – ייעוץ מקצועי בנוגע לבחירת טבעת יהלום שעומדת בקריטריונים מחמירים של איכות ורכישה מאובטחת ממקום אמין המתמחה בתכשיטי זהב ויהלומים. 

Exit mobile version