Site icon מקומון רמת גן

איטום קירות חיצוניים – כיצד נבטיח חורף יבש?

בעיות של חדירת מים למבנה אינן דבר נדיר במיוחד בישראל למרבה הצער, למרות מזג האוויר השמשי המאפיין את מרבית ימי השנה בארץ. בישראל לא מעט מבנים ישנים יחסית, וגם בהרבה מאוד בתים ובנייני מגורים אשר אינם ישנים במיוחד מתגלות עם השנים בעיות במערכת האיטום ומי הגשמים מתחילים לחדור לתוך המבנה עצמו. על מנת להבטיח חורף יבש, חמים ונעים בבית או בדירה שבבניין המגורים – מה עלינו לעשות ולמה חשוב להיות מודעים?

קירות חיצוניים וגג המבנה – המקומות מהם עלולים לחדור מים למבנה

הדבר העיקרי שחשוב להכיר ולדעת בנוגע לאיטום הבית או הבניין הוא כי קיימות מערכות איטום ייעודיות ומקצועיות עבור האזורים מהם עלולים לחדור מים למבנה. בגדול, מדובר בקירות החיצוניים של המבנה, ובגג. איטום גגות הוא תחום בפני עצמו וקיימות מערכות איטום ייעודיות לגגות, כמו גם פתרונות ייעודיים עבור בעיות אשר עלולות להתגלות עם השנים במערכות איטום אלו.

אותו הדבר נכון גם בנוגע למקום הנוסף ממנו עלולים לחדור מים למבנה – הקירות החיצוניים. במיוחד קירות אשר פונים לכיוון מערב (או צפון/דרום מערב), אך קירות חיצוניים באופן כללי, מועדים לחדירה של מים אליהם עם השנים. גם במקרה זה קיימת מערכת איטום ייעודית לקירות החיצוניים של הבניין, אשר עשויה להשתנות ממבנה למבנה ובהתאם לחיפוי החיצוני של הקירות, המועד בו נבנה הבניין ומספר פרמטרים נוספים.

עבור הדייר או בעל הדירה/בית הממוצע, חשוב להכיר כי חדירה של מים עשויה להתחיל מגג המבנה או מקירותיו החיצוניים, ובמקרים רבים ניתן לזהות בעין כאשר החיפוי ומערכת האיטום של הקירות החיצוניים כבר נסדקים ונמצאים במצב גרוע. אך בדיקה מקצועית היא הדרך המומלצת והמתבקשת לקבוע היכן בדיוק מקור הבעיה, ומה התיקון הנדרש.

צילום: פוטוליה

מה עושים במקרה של בעיה במערכת איטום הקירות החיצוניים?

במידה וחודרים מים למבנה מבחוץ ואנחנו מבינים כי קיימת בעיה במערכת האיטום של הקירות החיצוניים ו/או של גג המבנה – כיצד עלינו לנהוג?

הצעד הראשון שכדאי לבצע כאשר מבינים כי קיימת בעיה באיטום המבנה (בין אם בקירות החיצוניים, בגג או במקום לא ידוע בינתיים), הוא להזמין בדיקה מקצועית של חברת איטום מוסמכת. זיהוי מקור הנזילה והחדירה של מים למבנה אינו דבר פשוט או טריוויאלי כלל וכלל. למעשה, פעמים רבות נראה כי המים נכנסים מנקודה מסוימת, אך בפועל הם חודרים גם מנקודות נוספות או מנקודות אחרות ומוקדמות יותר במסלול של המים. רק בדיקה מקצועית הנעשית על ידי אנשי מקצוע מנוסים וכוללת במקרה הצורך גם שימוש בציוד בדיקה מתקדם (דוגמת מצלמות תרמיות), יכולה לגלות את מקור הנזילה האמיתי ולאפשר לנו להתקדם אל עבר פתרון יסודי של הבעיה.

במידה ואתם חושדים כי קיימת בעיית איטום בקירות החיצוניים או בגג המבנה, או רואים חדירה של מים לפנים הבית אך לא מבינים מאין הם מגיעים, מומלץ להזמין חברת איטום מקצועית לבדיקה. לאחר מכן, הדרך לאיתור מקור הבעיה ותיקונה כבר תהיה קצרה ופשוטה הרבה יותר.

למידע נוסף הכנסו לאתר איטום פז בכתובת https://itumpaz.co.il/

Exit mobile version