Site icon מקומון רמת גן

איזה צבע שיער יתאים לי והאם יש חוקיות?

התאמת הצבע לגוון העור והעיניים, בחירה לפי דוגמיות והבהרה במספרה בלבד הם רק חלק מהחוקים שיבטיחו לך מראה שיער מושלם. רוצה להכיר אותם מקרוב? הנה כל הפרטים

לפי נתוני נילסן משנת 2005, ישראליות מתחילות לצבוע את שיערן בגיל 14. האישה הישראלית צובעת את השיער בבית אחת לחודש ומבקרת 2-5 פעמים בשנה במספרה, לעומת נשים באנגליה שצובעות את השיער אחת לחודש וחצי ונשים בארצות הברית שמסתפקות בצביעה פעם בחודשיים.

בנוסף, שוק צבעי השיער מגלגל 68 מיליון שקל בשנה ומדי שנה מושקות 3-5 סדרות מוצרים חדשות או משודרגות. כתוצאה מכך, הבחירה בצבע המתאים לשיער היא סוגיה הרבה יותר רגישה ומורכבת מכפי שנהוג לחשוב.

בחירה נכונה של צבע לשיער יכולה לשנות באופן דרמטי את מראה הפנים ותחושת הביטחון. אמנם תמיד אפשר להחליף את הגוון הנבחר אחרי תקופה מסוימת, אך השאיפה היא לקבל מלכתחילה את ההחלטה הטובה ביותר. בשביל לעשות את זה צריך להכיר את חוקי היסוד והטיפים הקטנים.

חוק מספר 1: התאמת צבעים

צבע לשיער אמור להדגיש אלמנטים מסוימים כמו צבע עור וגוון עיניים ולהסתיר צדדים אחרים שפחות נוח לנו איתם. בהתאמה, החוק הכי חשוב הוא לא לבחור צבע שהוא יותר משתי דרגות בהיר או כהה מצבע השיער המקורי. צבע כזה יגרום לאפקט הפוך וישתלט על גווני העיניים, העור והגוף ולכן גם פחות יתאים לרוב הנשים.

מי שעדיין מתלבטת יכולה לחלק את כל גווני הצבע לשתי קטגוריות מוחלטות: צבעים חמים כוללים את גווני האדום, הג'ינג'י והצהוב, בעוד הצבעים הקרים מייצגים את גווני הסגול, הכחול והפלטינה. בצביעה לבלונד בהיר מומלץ גם לצבוע את הגבות לגוון דומה, בעוד בצביעת השיער לחום כהה כדאי לצבוע את הגבות לחום בינוני.

צבעים חמים יתאימו למשל למי שגוון עורה הוא זית ולמי שיש לה עיניים חומות, שחורות וכהות. מנגד, צבעים קרים יתאימו לבעלות עיניים בהירות בגוון כחול, אפור וירוק. בעלות גוון עור בהיר צריכות לבחור צבעים קרים, חומים או בלונד עז, ובעלות גוון כהה ושזוף ימצאו את מבוקשן בצבע שיער בעל גוונים זהובים וברוזנה.

חוק מספר 2: דוגמיות שיער

החוק השני לא קשור בהכרח לגוון הצבע שאת מעדיפה אלא להשוואה בין האפשרויות שעל המדף. הטעות הנפוצה היא להסתכל על התמונה של הדוגמנית ולהחליט לפי זה האם הגוון מתאים לצבע העור והעיניים, בעוד בפועל עשויים להיות פערים משמעותיים בין החזון לבין התוצאה. הפתרון הוא לסמוך רק על דוגמיות השיער שיש בחנות ולראות איך הצבע משפיע על שיער אמיתי.

כמו כן, יש לשים לב לתיאור הצבע כפי שהוא מופיע על גבי האריזה. תיאור כמו "שחור כחול" או "בלונד דבש" לא נועד רק לפתות אותך אלא להעניק לך אינדיקציה מסוימת לגבי הגוון המתקבל. במידה ועדיין יש לך התלבטות, תוכלי להתייעץ עם אנשי מקצוע או להגיע עם חברות מנוסות יותר.

תמונה באדיבות: pixabay

חוק מספר 3: הבהרה במספרה, צביעה בבית

גם החוק השלישי מתייחס לטכניקת הצביעה יותר מאשר לגוון הנבחר. מעצבי שיער ואנשי מקצוע ממליצים לבצע הבהרה במספרה בלבד, בעוד את צביעת שורשי השיער הלבנים תוכלי בהחלט לעשות בבית.

מבחינה מעשית, נשים עם שיער שאינו חום כהה אבל עם יותר מ-50% שיער שיבה יכולות לצבוע אותו לבלונד לבד בבית. לעומתן, נשים עם אחוז קטן יותר של שיער שיבה או בעלות שיער כהה צריכות לפנות למומחה כדי למנוע תקלות.

Exit mobile version