Site icon מקומון רמת גן

אחזקת מבנים, ניהול, ניקיון – מה זה אומר, והאם חברה חיצונית כדאית לנו?

בנייני מגורים הפכו בשנים האחרונות בצורה גורפת לדרך בה רובנו חיים את חיינו. מוויכוחי שכנים ועד חברויות חדשות שנוצרות, לטוב ולרע, אלו הם חיינו. אנו עובדים קשה ובמיטב כספנו קונים את הבית בו נגור ובו נחיה שנים רבות. לבית הזה יש ערך מסוים וכמו כולם, השאיפה שהערך הזה ישמר, ואף יגבה. ולא להפך.

מה שהרבה אנשים לא קולטים זה שאותו נכס שהושקעו כספים רבים בכדי לרכוש ממוקם באויר, כחלק מנכס גדול יותר, הבניין. שערכו בצורה רבה משפיע על הערך של ביתכם. אדם אשר רוצה למכור דירה בנויה בבניין מאוכלס יתקל בקונים שישאלו על השכנים, הם יביטו בחדר השאפה ובניקיון של הבניין. בנוסף ישימו לב אם ישנן נורות שרופות, ועוד. מלבד לכך ישנם אספקטים נוספים אשר משפיעים על ערך הבית וקשורים בבניין המגורים, ובתחזוקתו ונראותו.

ולכן כדאי לנו בתור בעלי נכסים לדאוג לבניין, לדאוג לתחזוקה, לניקיון , ולתפעול המערכות השונות.

כאן נכנס לתמונה עולם הניהול והאחזקה. בתור דיירים בבניין יש לנו הזכות לקחת חלק בהחלטות השונות אשר נלקחות כחלק מהניהול השוטף של הבניין. אם לצבוע את הלובי מחדש, אם לתקן או להחליף את השער בחניה. ועוד החלטות רבות אשר נלקחות בדרך כזו או אחרת על ידי דיירי הבניין או הממונים מטעם דיירי הבניין אשר נבחרו לועד הבית. אחת ההחלטות שאותם הדיירים צריכים לקחת הרבה פעמים היא האם להשכיר שירותים חיצוניים לתפעול תחזוקת הבניין, ואם כן, אז למה כן ובמה אפשר לחסוך?

אנו נחלק את הנושא למספר גורמים – נתחיל מהבסיסי ביותר ועד למורכב ביותר.

ניקיון

ניקיון בבניין הינו בגדר חובה כיוון ובבניין עוברים אנשים רבים והלכלוך מצטבר מחדש בכל יום שעובר. בבניינים גדולים לרוב ישנו צורך בשעות רבות של ניקיון בכדי לעבור את חדרי המדרגות, חדרי האשפה, לובי הקומות ועוד ועוד איזורים אשר ללא תשומת לב מספקת יראו מוזנחים ולא נעימים.

באפשרותינו לשכור שירותיו של מנקה פרטי אשר אינו מעסיק עובדים. מגיע בעצמו לבניין ומנקה. במידה ואנו מעסיקים מנקה פרטי מומלץ לבדוק את אישורי העבודה שלו. וכמו כן לעשות לו ביטוח צד ג' למקרה הצורך. שימו לב שעובד אשר מועסק תקופה ארוכה בבניין עשוי לתבוע אתכם לפיצויים בסיום התקופה ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה בנושא, לבדוק מה התקנות העדכניות ביותר ולדאוג לעמוד בהם.

צילום: Pixabay

במידה ואנו נעסיק חברת ניקיון שתפקידה להביא מנקה לבניין אנו מסירים מעלינו את האחראיות לדאוג לזכויות העובד.

חברה מול עובד פרטי – יתרונות:

אין צורך לדאוג לזכויות עובדים שכן המעסיק דואג לכך בעצמו.

אין צורך לדאוג מכך שהמנקה לא יוכל מסיבה כזו או אחרת לא להגיע כיוון וחברת ניקיון אחראית לדאוג למחליף

חברה מול עובד פרטי – חסרונות :

התשלום החודשי גבוהה יותר, אך לרוב לא מגלמים הרבה יותר מאשר התוספת של זכויות העובד.

אחזקת מבנים

אחזקת מבנים זהו המונח הנפוץ לתיאור כל האלמנטים השונים שגורמים לבניין לתפקד כראוי. ברוב הבניינים כיום ישנן מערכות מורכבות ביניהן מעליות, מערכות חשמל, מערכות חירום כמו כיבוי אש או גנרטורים. ובנוסף מערכות פשוטות יותר – נורות, ידיות וכד'.

על כל אלה לתפקד בצורה תקינה בכדי לקיים אורח חיים נורמטיבי בבניין מגורים. כשהבניין יחסית קטן אפשר לעקוב אחרי המערכות הללו, ולהיעזר באנשי מקצוע במידת הצורך, על מנת לפתור את הבעיות היותר נדירות שעשויות לקרות. לעומת זאת, בבניין גדול הסיפור מתחיל להסתבך. לכל בניין משאבות מים אשר מווסתות לחץ מים בקומות. גנרטור למקרה חירום. מאגר מים אשר משמש אותנו במקרי חירום רבים. ועוד מערכות רבות אשר מצריכות בדיקות תקופתיות שוטפות וטיפול יסודי כל תקופה.

תפקידה של חברת אחזקת מבנים להחזיק בסגל העובדים שלה את אנשי המקצוע המתאימים על מנת לדאוג לתפקוד שוטף של מערכות אלה.

באפשרותנו לעקוב מקרוב אחר המערכות הללו ולדאוג לבצע את הטיפולים והבדיקות הרצויות בזמן. אך זה מצריך מאתנו לעקוב אחר הטיפולים התקופתיים ולמצוא את אנשי המקצוע הנכונים ובמחיר הנכון.

לעומת זאת כפי שצוין, חברת אחזקה כבר מעסיקה את העובדים הללו. הרבה פעמים אנשי מקצוע יגבו מחיר גבוה לבניין בודד. בעוד שלחברה גדולה, אותו בעל מקצוע ייתן מחיר אחר לגמרי על כמויות של עבודה.  ולכן המחירים במצטבר עשויים להיות זולים יותר באופן יחסי, לשירות ולשקט הנפשי אותו אנו נקבל בעסקה זו.

ניהול

החלק האחרון בפאזל של תפעול שוטף של בניין מגורים הוא חיבור בין כל דיירי הבניין, גביית הכספים המיועדים לתפעול הבניין. מעקב אחרי חשבוניות, תשלומים, ספקים ועוד.

פה נכנס המקום של נציגים מטעם הבניין לנהל קלסרים, ולעקוב אחר כך המתרחש בבניין בצורה אותה הם רואים לנכון. זו גם הנקודה בעלת החיכוכים הרבים ביותר בבניין שכן תמיד ישנו החשש שנציג ועד הבית משתמש בכספים בצורה לא ראויה, ושהמעקב אחר הכספים לא מתבצע כמו שצריך.

צילום: אביחי טבק

הבעיה הראשית היא שהרבה פעמים אין מי שלוקח את הכפפה. גם אם כן, לרוב היא אינו מוערך על כך וחש תסכול מתפקיד זה. עליו לרדוף אחרי דיירים שלא שילמו, לרדוף אחרי ספקים, ועוד הרבה כאב ראש הכרוך בניהול בניין מגורים.

חברה ניהול נכנסת כאן לתמונה ומציגה את כל נתוני שימוש הכספים בבניין בצורה שקופה ויעילה באמצעות טבלאות וגרפים. נתוני שימוש. ועוד. מבצעת את הגביה בצורה שאינה מסכסכת בין שכנים ודואגת לשלום ושקט יחסי בבניין. מנהלת מעקבים וטיפולים בזמן של כל המערכות. ופעמים רבות מבצעת טיפולים נוספים בתור בונוס.

לסיכום, חברת אחזקת מבנים היא חברה אשר מקיפה ומכילה בתוכה את כל סל השירותים אשר בניין צריך. ברשותכם אפשרות להרכיב את סל השירותים אותו תרצו.

כמובן ששירותים של חברה כזו כרוכים בעלויות. אך כפי שמוצג במאמר, ישנם יתרונות רבים אשר חברת ניהול מבנים טובה מספקת לנו אשר שווים כל סכום.

יש לציין שבבחירת חברת אחזקת מבנים טובה ייתכן מאוד שההבדל בתשלום החודשי לא יהיה גבוה בהרבה. פעמים רבות הסכום החודשי יסתכם בסכום שבממוצעת כולל תיקונים חד פעמיים ואנשי מקצוע יקרים, יהיה אף דומה למחיר אותו אתם משלמים עוד היום. ולכן מומלץ מאוד ליצור קשר עם חברת אחזקת מבנים ולקבל הצעה. שכחנו גם לציין שכל החברות יגיעו בשמחה לתת הצעת מחיר ללא התחייבות וללא תשלום. בהצלחה.

Exit mobile version