Site icon מקומון רמת גן

אז מה עושים כאשר מאמצים חתול חדש? 7 טיפים שיעשו לכם חיים קלים יותר

מזל טוב! החלטתם לאמץ חבר חדש למשפחה – החלטה נהדרת – במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה שאנחנו וילדינו מבלים הרבה יותר זמן בבית. חתולים הם יצורים נפלאים איתם אפשר לפתח קשר רגשי עם הזמן (וכן הם מחזירים אהבה) והם פשוט מדהימים עם הילדים!

אבל זה לא כל כך פשוט.

כשאתה מביא חתלתול חדש הביתה אתה צריך לזכור שכל מה שהחתול שלך יראה יהיה חדש ומרגש ולא צריך הרבה כדי שהוא יגלה קשיי הסתגלות לסביבה החדשה שלו. חשוב מאוד להכין את הבית לבוא החתול, כדי לגרום לו להתאקלם בצורה הקלה ביותר.

אז מה צריכים לעשות כשמביאים חתול חדש הביתה?

  1. בחרו שם חדש לחתול

זהו דבר ברור מאליו, אבל צריך לזכור שבחירת שם חדש לחתול היא לא משהו שאפשר להקל בו ראש: זהו שם שילווה את החתול מעתה ועד עולם. לכן אנחנו צריכים להקדיש מחשבה לבחירת השם, לבחור שם שיתאים לחתול שלנו מבחינת אופי או מראה. אם אתם מחפשים רעיונות לשמות אז כאן נמצאת רשימה מעולה של שמות חתולים. עברו על הרשימה, בחרו בסבלנות ובמחשבה רבה שם שיתאים לחבר החדש.

צילום: אלכס ברגין
  1. בדקו את הבית מבחינת בטיחותית

לפני הבאת חתלתול הביתה בצעו מעבר בבית וחפשו סכנות אפשריות: למשל חוטי חשמל רופפים או כבלים מפוזרים שהוא יכול לשחק איתם ולגרום נזק בטעות. וודאו שהוא לא יכול להגיע לחומרי ניקוי חומרים רעילים אחרים, או סכנות אחרות, והרחק כל דבר שאתה לא רוצה שהוא ישחק בו

  1. הכן ארגז חול לחתול

במקרה שהחתול יישאר כל הזמן סגור בבית, נצטרך לדאוג למקום בו יעשה את צרכיו. בשביל זה חשוב מאוד לבחור ארגז חול איכותי – או אפילו לבחור שני ארגזי חול, ואז לקנות חול איכותי שימלא את אותם ארגזים. חשוב לזכור כי חשוב להחליף את החול כל יומיים שלושה. זו אחת המטלות המתישות ביותר באחזקת חתול.

  1. מצאו וטרינר טוב

מן הסתם בשלב כזה או אחר החתול יסבול מבעיות בריאותיות וגם אם לא, הוא יצטרך להיבדק על ידי וטרינר באופן תדיר. הוא גם יצטרך לקבל את הזריקות המתאימות וטיפול לתולעים ופרעושים. מציאת וטרינר טוב היא חלק חשוב בבעלות על כל חיית מחמד. אל תחכו לרגע האחרון – עוד לפני שהחתול מגיע הביתה התחילו לברר ולקבל המלצות על וטרינר מומלץ.

  1. הכינו הרבה צעצועים

יש שני דברים שחתלתולים עושים ממש טוב – לישון ולשחק. אנו יודעים שהחתול דורש מיטה נוחה, אך גם גורים דורשים המון צעצועים לשחק איתם. חתלתולים פעילים במיוחד, לכן דרוש מגוון צעצועים בהישג יד כדי לשעשע אותם. עדיף לבחור בצעצועים אינטראקטיביים שיפעילו את חוש הציד שלהם, כגון עכבר צעצוע מסתובב או דג שנע בשלט מרחוק  – בחירה מצוינת!

צילום: פרנצ'סקו אונגרו
  1. בחר מיטה לחתול

חתלתולים מבלים זמן רב בשינה, עד 16 שעות ביום בממוצע. זמן שינה זה עוזר לצמיחה והתפתחות. החל מהלילה הראשון שלהם, החתלתול שלך יזדקק למנוחה רבה על מנת לגדול לחתול בריא, כך שלפני הבאת החתלתול הביתה תבחרו במיטה נוחה שהם יוכלו להתכרבל בה חמימה, נעימה ובטוחה.

  1. הכן את הילדים

אם יש לך ילדים קטנים, חשוב להסביר את הצורך להיות עדין עם החתלתול החדש. הילדים ירצו להתכרבל ולשחק, אך בהתחלה יש לפקח על זה כי החתלתול שלכם זקוק למנוחה רבה ועלול להרגיש המום. הקפד על כך שילדיך יהיו מעורבים כבר בהתחלה –  בכך שתאפשר להם לעזור בבחירת שמו של חיית המחמד החדשה שלהם, וקבע כללי יסוד לטיפול בחתול עוד לפני הבאתו הביתה.

הבאת חתול חדש הביתה היא החלטה מצוינת! פשוט הקפד על הטיפים שציינו, הכן את חברי המשפחה להגעת החתול ואת הבית להגעת החבר החדש.

בהצלחה!

Exit mobile version